Οδηγούμε το Dacia Duster 1.5 dCi, με κίνηση μόνο στους μπροστινούς τροχούς.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Μετά την δοκιμή του ανανεωμένου δικίνητου Dacia Duster με τον κινητήρα ντίζελ 1.5 dCi της Renault, κατέληξα στο συμπέρασμα ότι η τίμια πρόταση για όσους αναζητούν ένα αυτοκίνητο με χαμηλή τιμή, αποκτά πλέον μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον.
Η παρουσία του βραβευμένου γαλλικού κινητήρα είναι καταλυτική από τα πρώτα μέτρα. Η καλή λειτουργία του, η ισχύς των 110 ίππων και τα 26,2 χλγμ. ροπής συμβάλουν στην απρόσκοπτη κίνηση και την επίτευξη ικανοποιητικών επιδόσεων. Επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 12,2’’, τελική ταχύτητα 169 χλμ./ώρα. Η σημαντικότερη παρατήρηση αφορά το επίπεδο θορύβου το οποίο θα ήταν χαμηλότερο αν υπήρχε πιο αποτελεσματική ηχομόνωση.
Το κόστος χρήσης μειώνεται σημαντικά λόγω της μετάδοσης της κίνησης μόνο στους εμπρός τροχούς, μέσω ενός εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου.
Η κατανάλωση στη δοκιμή ήταν 5,7 λίτρα/100χλμ, εργοστασιακή 4,4 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές C02 127 γραμ./χλμ. Η καμπίνα είναι άνετη και φιλοξενεί μέχρι και πέντε ενήλικες. Ενστάσεις έχω για την σχεδίαση των επιμέρους τμημάτων, την έντονη παρουσία σκληρών πλαστικών, τις αδυναμίες στην προσαρμογή των επιμέρους τμημάτων και το φινίρισμα.
Βλέπετε η προσπάθεια περιορισμού του κόστους έχει αυτές τις συνέπειες. Θετικό στοιχείο η οθόνη του συστήματος πολυμέσων. Μεγάλος αποθηκευτικός χώρος 475 λίτρα. Κατάλληλο για όσους αναζητούν ένα ανθεκτικό αυτοκίνητο, για να πηγαίνουν συχνά εκδρομές και να μεταφέρουν εξοπλισμό για σπορ.