Ξεπερνά και τον σκόπελο του εφοριακού

Οδηγούμε την Mercedes SLC 180 και κάνουμε όνειρα για ανέμελες βόλτες δίπλα στη θάλασσα.
Ξεπερνά και τον σκόπελο του εφοριακού
του Σπύρου Ρέκκα

Ο εφοριακός θα μας ψάχνει ακόμη και στο Facebook. Ο μισθός μας κινδυνεύει αλλά η αγάπη μας για το ανοιχτό αυτοκίνητο παραμένει αναλλοίωτη. Η Mercedes SLC 180, ξεπερνά πολλούς ελληνικούς σκοπέλους και γι’αυτό την έβαλα στην πρώτη θέση της δίκης μου λίστας των premium roadsters.

Οδηγώντας την Mercedes SLC 180, έστελνα ευχές στους Γερμανούς μηχανικούς γιατί συνδύασαν τόσα πολλά στοιχεία σε ένα πανέμορφο διθέσιο αυτοκίνητο. Πήγαν με το ρεύμα της εποχής και τους συγχωρώ κάποιες αστοχίες, γιατί γνωρίζω ότι ο τέλειος συνδυασμός ακόμη δεν έχει εφευρεθεί από κανέναν.

Για να ακριβολογώ, η SLC δεν είναι ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο. Πήρε την θέση της αγαπημένης SLK και ουσιαστικά είναι το facelift της τρίτης γενιάς του roadster που δημιούργησε τη νέα κατηγορία στα premium, το 1966.

Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα του επιβλητικού αυτοκινήτου είναι η επιλογή του κινητήρα. Ο γνωστός βενζινοκινητήρας τούρμπο 1.6 με ισχύ 156 ίππους, εξασφαλίζει λογική τιμή αγοράς για τα μέτρα της κατηγορίας, χαμηλό κόστος χρήσης και ξεφεύγει από πιθανές αιτιάσεις του βλοσυρού εφοριακού.

Στο αυτοκίνητο της δοκιμής συνεργάζεται με το εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων 9G-TRONIC(έξτρα). Εκτίμησα την ομαλή λειτουργία του κιβωτίου και την προσπάθεια του, να προσαρμόσει την αλλαγή των σχέσεων στο στυλ οδήγησης του χρήστη. Θα ήθελα όμως πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων.

Οι 156 ίπποι και τα 25,5 χλγμ. ροπής κινούν σβέλτα το βαρύ αυτοκίνητο(1.460 κιλά). Οι επίσημες μετρήσεις 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1‘’ και τελική ταχύτητα 223 χλμ./ώρα δύσκολα επιτυγχάνονται στους ελληνικούς δρόμους.

Η αποστολή του δεν είναι να προσφέρει εξάρσεις και ξεσπάσματα στην άσφαλτο. Προορίζεται για βόλτες δίπλα στη θάλασσα με ανοιχτή την μεταλλική οροφή και παρέχει την δυνατότητα να κάνεις άνετες εκδρομές με υψηλές ταχύτητες όταν η οροφή ασφαλίσει στο πλαίσιο του παρμπρίζ.

Η μέση κατανάλωση στο τεστ ήταν 8,9 λίτρα/100χλμ., ενώ ο κατασκευαστής ανακοινώνει το αισιόδοξο νούμερο 6,1 λίτρα/100χλμ. Εκπομπές CO2 139 γραμ./χλμ.

Η ποιότητα κύλισης δεν παίρνει την υψηλότερη βαθμολογία κυρίως λόγω του θορύβου του κινητήρα. Να τονίσω την πολύ καλή οδική συμπεριφορά, που κατά κύριο λόγο οφείλεται στην υψηλή ακαμψία του πλαισίου, ακόμη και με ανοιχτή την οροφή. Θα ήθελα καλύτερη απόκριση και πληρέστερη πληροφόρηση από το βαρύ τιμόνι.

Οι σχεδιαστικές αλλαγές είναι περιορισμένες. Ξεχωρίζω την καινούργια μάσκα και τα διπλά φωτιστικά σώματα. Στο εσωτερικό μου άρεσαν οι νέοι διακόπτες και η μεγάλη οθόνη του συστήματος Comand. Στο υψηλό επίπεδο της μάρκας η ποιότητα των υλικών και η προσαρμογή.

Σημαντικό πλεονέκτημα τα 335 λίτρα αποθηκευτικού χώρου. Η ηλεκτροϋδραυλική μεταλλική οροφή, ανοιγοκλείνει και εν κινήσει, με ταχύτητες έως και 40 χλμ./ώρα.

Από 48.010 ευρώ(έξτρα το αυτόματο κιβώτιο) με καλό βασικό επίπεδο εξοπλισμού που περιλαμβάνει αναβαθμισμένο πακέτο ασφαλείας.


Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v