Η πηγή που βγάζει λεφτά

Ο κλάδος του αυτοκινήτου φέρνει ακόμα «ζεστό» χρήμα, παρά το ανελέητο σφυροκόπημα του από τις λανθασμένες κυβερνητικές αποφάσεις.
Η πηγή που βγάζει λεφτά
του Σπύρου Ρέκκα

Τι να τους κάνεις τους περίπλοκους νόμους και τους φορολογικούς ελέγχους στην αγορά, όταν έχεις μπροστά σου μια πηγή που βγάζει λεφτά;

Αυτό το ερώτημα θα έπρεπε να απασχολήσει το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, κάθε φορά που αναλύει τα στοιχεία από τις πωλήσεις των καινούργιων αυτοκινήτων. Η πηγή που φέρνει ζεστό χρήμα και δεν αφήνει να χαθεί ούτε ένα λεπτό, είναι ο κλάδος του αυτοκινήτου. Τον κλάδο που προσπάθησαν πολλοί ‘’οικονομικοί φωστήρες’’ να απαξιώσουν και να πλήξουν με διάφορες λανθασμένες αποφάσεις.

Εδώ λοιπόν στους τέσσερις και δυο τροχούς, βρίσκεται το μυστικό για να αυξηθούν τα κρατικά έσοδα. Αν αφήσουν την αγορά του αυτοκινήτου να λειτουργήσει χωρίς περιορισμούς και τερτίπια, θα αυξηθούν κατακόρυφα τα έσοδα τους κράτους και θα μειωθούν τα λουκέτα.

Όσον αφορά τους ελέγχους στα μπαρ, εστιατόρια, ξενοδοχεία και τις κάβες, εκεί πρέπει να πάρουν άλλα αυστηρά μέτρα, για να μειωθεί η φοροδιαφυγή. Σημειώνω τα επίσημα στοιχεία που δείχνουν τις δυνατότητές της αγοράς του αυτοκινήτου. Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ, οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών το μήνα Ιούλιο 2016 υπήρξαν αισθητά αυξημένες κατά +29,1% ως προς το μήνα Ιούλιο 2015.

Συνολικά, στο επτάμηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2016 οι ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών είναι αυξημένες κατά +12,1% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015.

Η αύξηση στις ταξινομήσεις καινούργιων επιβατικών κατά τον περασμένο μήνα οφείλεται κυρίως στις καλύτερες τιμές των αυτοκινήτων, που προέκυψαν από την 1η Ιουνίου, ως αποτέλεσμα του νέου φορολογικού συστήματος που καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικά τα καινούργια αυτοκίνητα μικρής και μεσαίας αξίας.

Η πρόοδος στις ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους αιτιάζεται στις αυξημένες πωλήσεις προς επιχειρήσεις ενοικίασης αυτοκινήτων, αν και πρέπει να σημειωθεί ότι ακόμη και με αυτήν την πρόοδο η αγορά βρίσκεται -69,8% χαμηλότερα ως προς το μέσο όρο της δεκαετίας 2000 - 2009.

Στα καινούργια φορτηγά παρατηρείται ελαφρά μείωση (-3,5%) από τις αρχές του έτους, ως προς την ίδια περίοδο πέρυσι. Τέλος, στα καινούργια δίκυκλα (πλέον των 50 cc) οι ταξινομήσεις από τις αρχές του έτους παρουσιάζουν αύξηση κατά +12,7% ως προς το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v