Παιχνίδι με την άμμο

Σε μια πρωτότυπη κίνηση μάρκετινγκ, η Seat φέρνει την… παραλία στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης με το νέο Ateca.
Παιχνίδι με την άμμο
του Σπύρου Ρέκκα

Κάθε κίνηση του marketing της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι καλά μελετημένη και αποσκοπεί στην προβολή των πλεονεκτημάτων του κάθε μοντέλου. Συνήθως οι έξυπνες ιδέες έχουν άμεσα αποτελέσματα στην εμπορική καριέρα ενός νέου μοντέλου και ανοίγουν νέους δρόμους επικοινωνίας με τους υποψήφιους αγοραστές.

Η Seat, αν και είναι μια μεσαίου μεγέθους αυτοκινητοβιομηχανία έχει την τύχη να απολαμβάνει την θετική επίδραση της ισπανικής κουλτούρας. Επίσης, στην πορεία της συνέβη και ένα ακόμη σημαντικό γεγονός, που άλλαξε την εικόνα της. Προσδέθηκε στο πιο δυνατό άρμα της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο διακρίνεται για την επιθετικότητα και τις ανεξάντλητες δυνατότητες του. Ο όμιλος VW, αποτελεί το χώρο όπου οι Γερμανοί μαζί με τους Ισπανούς σχεδιάζουν το μέλλον της μοναδικής ισπανικής φίρμας αυτοκινήτων.

Εδώ και μερικούς μήνες, η Seat ασχολείται εντατικά με την προώθηση του πρώτου μικρομεσαίου της SUV. Ο λόγος για το ολοκαίνουργιο Seat Ateca, ένα αυτοκίνητο με πολλά θετικά στοιχεία το οποίο συνδυάζει την ισπανική κουλτούρα με την γερμανική μηχανολογία. Η πατρίδα της μάρκας και του Ateca, είναι η Βαρκελώνη. Στην πόλη υπόδειγμα, που διαχειρίστηκε με ζηλευτό τρόπο την προίκα των Ολυμπιακών αγώνων, το πρώτο ισπανικό όχημα ελεύθερου χρόνου δοκιμάζει τις δυνάμεις του στον στίβο των πωλήσεων.

Μια από τις ιδέες που υλοποιήθηκαν για την προβολή του, προέρχεται από την εφευρετικότητα ενός Ισπανού καλλιτέχνη. Ο καλλιτέχνης Sergi Ramirez, ο οποίος ειδικεύεται στη γλυπτική άμμου, δημιούργησε ένα αντίγραφο του Ateca χρησιμοποιώντας 26 τόνους άμμου. Η προσπάθεια του καλλιτέχνη είναι τo νέο Ateca να ‘’φέρει την παραλία στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης’’.

Ένα αντίγραφο του Ateca φτιαγμένο από άμμο καλωσορίζει τους επιβάτες στο αεροδρόμιο της Βαρκελώνης. Το γλυπτό θα εκτίθεται στο Terminal 1 έως τα τέλη Οκτωβρίου. Από εκεί περνάνε κάθε ημέρα περίπου 100.000 επιβάτες! Ένα πραγματικό Ateca εκτίθεται παράλληλα δίπλα στο γλυπτό από άμμο στο περίπτερο με την ονομασία “Created in Barcelona” το οποίο πλαισιώνεται από μια οπτικοακουστική παρουσίαση.

Η Διευθύντρια Marketing της Seat Susanne Franz εξήγησε ότι «στόχος της συγκεκριμένης ενέργειας είναι να αναδείξει το Ateca και την Βαρκελώνη, με βάση τη τέχνη και τη σχεδίαση μέσα από ένα ιδιαίτερο γλυπτό. Η Βαρκελώνη είναι ένα από τα 10 πιο πολυσύχναστα αεροδρόμια της Ευρώπης και η ιδανική τοποθεσία για να παρουσιαστεί το Ateca, επισημαίνοντας ταυτόχρονα τη σύνδεση της μάρκας με τη πόλη της Βαρκελώνης».

Ο Sergi Ramirez δημιουργεί γλυπτά από άμμο εδώ και 30 χρόνια. Οι καλλιτεχνικές του δημιουργίες έχουν κερδίσει πολλές διακρίσεις μεταξύ των οποίων το πρώτο βραβείο στη 3η και 4η έκδοση των Certamen στις Κανάριες Νήσους, τη δεύτερη θέση στο Zhoushan International Sand Sculpture Festival στη Κίνα και τη τρίτη θέση στο Τranum Strand Festival στη Δανία.

Σημειώνω μερικά ακόμη στοιχεία για την Seat, γιατί μια ανάλογη αυτοκινητοβιομηχανία θα μπορούσαμε να έχουμε και στην Ελλάδα, αν υπήρχε σταθερό πλαίσιο ανάπτυξης της βιομηχανίας.

Η Seat, εξάγει πάνω από το 80% των οχημάτων της και είναι παρούσα σε περισσότερες από 75 χώρες. Το 2015, τα κέρδη της ανήλθαν πάνω από 8,3 δις ευρώ, είναι το καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα στην ιστορία της. Σε παγκόσμιο επίπεδο κατέγραψε 400.00 πωλήσεις. Απασχολεί περισσότερους από 14.000 υπαλλήλους στα τρία κέντρα παραγωγής, στη Βαρκελώνη, στο El Prat de Llobregat και στο Martorell όπου κατασκευάζονται τα Ibiza και Leon. Επιπρόσθετα, η εταιρεία παράγει το Alhambra στη Πορτογαλία, το Mii στη Σλοβακία και το Toledo στη Τσέχικη Δημοκρατία.

Διαθέτει επίσης ένα τεχνικό κέντρο, το οποίο λειτουργεί ως κέντρο γνώσεων και απασχολεί περίπου 1.000 μηχανικούς, των οποίων ο στόχος είναι να αποτελούν την κινητήρια δύναμη πίσω από την καινοτομία για το νούμερο ένα βιομηχανικό επενδυτή στο R&D στην Ισπανία. Στα πλαίσια της δέσμευσης για την προστασία του περιβάλλοντος, αναλαμβάνει να βασίζει την κύρια δραστηριότητα της στη βιωσιμότητα, δηλαδή τη μείωση των εκπομπών CO2 και την ενεργειακή απόδοση.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v