Ο όμιλος PSA δημιούργησε την δική του μονάδα παραγωγής ενέργειας με ναυαρχίδα τον τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1.2 Turbo PureTech.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Κάποτε ονειρευόμαστε μεγάλα αυτοκίνητα με θηριώδεις μηχανές που παράγουν εκατοντάδες ίππους και εκκωφαντικό θόρυβο. Σιγά σιγά προσγειωθήκαμε και όταν ξέσπασε η οικονομική κρίση βάλαμε τα όνειρα μας στα σεντούκια.
Η αυτοκινητοβιομηχανία μετά το πρώτο σοκ, ανασυντάχθηκε και αναζήτησε πιο οικονομικές λύσεις οι οποίες θα συνέβαλαν και στην επίτευξη ειρήνης με τους οργανισμούς που έχουν αναλάβει την προστασία του περιβάλλοντος. Κάπως έτσι μπήκαν στη ζωή μας οι τρικύλινδροι κινητήρες οι οποίοι στην αρχή αμφισβητήθηκαν από όσους δεν πίστεψαν τους φωτισμένους μηχανολόγους. Ο όμιλος PSA (Peugeot- Citroen) δημιούργησε την δική του μονάδα παραγωγής ενέργειας η οποία καταρρίπτει τα ρεκόρ στην απόδοση, οικονομία και τις εκπομπές CO2. O τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 Turbo PureTech, κινεί πολλά μοντέλα του γαλλικού ομίλου και θεωρείται μια από τις καλύτερες μονάδες νέας γενιάς.
Αυτό το λιλιπούτειο μοτέρ για δεύτερη συνεχή χρονιά, πήρε ένα σημαντικό βραβείο αναδείχθηκε «Κινητήρας της Χρονιάς 2016». Στην 18η διεθνή διοργάνωση για την βράβευση του «Κινητήρα της Χρονιάς» (Engine of the Year») που πραγματοποιήθηκε στην Στουτγάρδη την 1η Ιουνίου 2016, ο τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1.2 Turbo PureTech που εξελίχθηκε από τον Όμιλο PSA, αναδείχθηκε από μία διεθνή επιτροπή δημοσιογράφων ως ο «Κινητήρας της Χρονιάς 2016» στην κατηγορία «1,0-1,4 λίτρων», αποσπώντας ιδιαίτερα υψηλή βαθμολογία. Η βράβευση αυτή, είναι η δεύτερη συνεχόμενη για ένα απόλυτα πετυχημένο και υπέρ-αποδοτικό μηχανικό σύνολο, το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Française de Mécanique, στο Douvrin της Γαλλίας. Λόγω της εξαιρετικά υψηλής απήχησης των αυτοκινήτων που εξοπλίζονται με τους νέους τρικύλινδρους βενζινοκινητήρες, o όμιλος PSA αποφάσισε να αυξήσει τον ρυθμό παραγωγής, ώστε να ανταπεξέλθει στη ζήτηση της αγοράς.
Από το 2014 μέχρι και σήμερα έχουν παραχθεί πάνω από 370.000 κινητήρες Turbo PureTech στο εργοστάσιο του Douvrin. Μία πρόσθετη γραμμή παραγωγής των υπερτροφοδοτούμενων βενζινοκινητήρων θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Trémery, στην ανατολική Γαλλία, αυξάνοντας μέχρι το 2018 την ετήσια συνολική παραγωγή στους συνολικά 670.000 κινητήρες.
Με 120 πατέντες να είναι ήδη κατοχυρωμένες γύρω από τους τρικύλινδρους κινητήρες, η σειρά Turbo PureTech διασφαλίζει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου έως 18%, σε σχέση με τον προηγούμενο τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα. Επίσης, ο εν λόγω κινητήρας έχει διακριθεί με δύο μοναδικά ρεκόρ οικονομίας καυσίμου, το πρώτο έγινε στην Ευρώπη το 2014 με όχημα που είχε μηχανικό κιβώτιο. Το δεύτερο επιτεύχθηκε φέτος στην Κίνα, όπου ένα μοντέλο με αυτόματη μετάδοση διένυσε 1.878 χιλιόμετρα με ένα μόλις ρεζερβουάρ, σημειώνοντας το απίστευτο ρεκόρ των 2,93 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα! Ο τρικύλινδρος κινητήρας χαρακτηρίζεται από την ελαστική και ήσυχη λειτουργία του – ακόμη και στις χαμηλότερες ταχύτητες – και την καλύτερη απόδοση στην κατηγορία του, 130 ίππους ισχύς με μέγιστη ροπή 23,2 χλγμ.! Οι κινητήρες 1.2 PureTech 110 ιππων και 1.2 PureTech 130 ίππων τοποθετούνται σε μοντέλα της μικρής και της μεσαίας κατηγορίας αυτοκινήτων. Το πρώτο λανσάρισμα έγινε τον Μάρτιο του 2014 με το Peugeot 308, ενώ οι κινητήρες PureTech τοποθετούνται πλέον σε περισσότερα από 60 διαφορετικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένου του νέου Peugeot 3008 που παρουσιάστηκε διαδικτυακά στις 23 Μαΐου 2016.
Σχολιάζοντας το βραβείο ο Christian Chapelle, Αντιπρόεδρος στον τομέα της μηχανολογίας δήλωσε: "Η βράβευση για δεύτερη διαδοχική χρονιά αποτελεί την καλύτερη απόδειξη για την τεχνολογική μας υπεροχή κα για την προσπάθεια εξέλιξης των κινητήρων μας μειώνοντας το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και παράλληλα προσφέροντας υψηλής απόδοσης μηχανικά σύνολα.