Την εισαγωγή της αεριοκίνησης στην καθημερινή ζωή της πόλης του Βόλου σηματοδότησε η λειτουργία του νέου πρατηρίου FISIKON – BP.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το φυσικό αέριο είναι μια από τις καλύτερες εναλλακτικές επιλογές για το καύσιμο του αυτοκινήτου.
Την εισαγωγή της αεριοκίνησης στην καθημερινή ζωή της πόλης του Βόλου σηματοδότησε η λειτουργία του νέου πρατηρίου FISIKON – BP, επί της οδού Λαρίσης 202. Το σημαντικό ρόλο του φυσικού αερίου για την αυτοκίνηση στην Περιφέρεια της Θεσσαλίας, και κυρίως στην πόλη του Βόλου, επεσήμαναν οι εκπρόσωποι των τοπικών αρχών κατά τους χαιρετισμούς που απεύθυναν. Ειδικότερα, η Αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλίας, κ. Δωροθέα Κολυνδρίνη, δήλωσε την ικανοποίησή της για την έλευση του φυσικού αερίου κίνησης στην Περιφέρεια της Θεσσαλίας, επισημαίνοντας ότι θα προσφέρει μία βιώσιμη και εφικτή εναλλακτική πρόταση στα συμβατικά καύσιμα για τους πολίτες της Περιφέρειας. Πρόσθεσε μάλιστα ότι η εμπειρία της κατά τη διάρκεια του Test Drive ενός αυτοκινήτου φυσικού αερίου την άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις, χάρη στην αθόρυβη κίνηση που επιτρέπει το φυσικό αέριο κίνησης FISIKON και τους χαμηλότερους ρύπους που επιτυγχάνει. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο αναπληρωτής Δήμαρχος Βόλου, κ. Θάνος Θεοδώρου, με τις δηλώσεις του, ο οποίος καλωσόρισε κι αυτός με τη σειρά του το FISIKON στην πόλη, εστιάζοντας στα ευεργετικά αποτελέσματα που θα έχει η αύξηση του ποσοστού των οχημάτων φυσικού αερίου που κινούνται στο Βόλο, μειώνοντας σημαντικά τις εκπομπές ρύπων σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα και κατ’ επέκταση βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής στο κέντρο της πόλης.
Από την πλευρά του, ο Αντιπρόεδρος της ΔΕΠΑ, Δημήτρης Δημητριάδης, επιβεβαίωσε την πάγια δέσμευση της εταιρίας για την υλοποίηση του πλάνου ανάπτυξης του δικτύου FISIKON ανά την Ελλάδα, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι το φυσικό αέριο είναι το μέλλον στην αυτοκίνηση. Το FISIKON ως φυσικό αέριο κίνησης των οχημάτων θα προσφέρει στους κατοίκους τη δυνατότητα επιλογής ενός καυσίμου κίνησης με μοναδικά χαρακτηριστικά. Το φυσικό αέριο είναι οικονομικότερο, ασφαλέστερο και φιλικότερο προς στο περιβάλλον καύσιμο, σε σχέση με τα υπόλοιπα συμβατικά καύσιμα, δεδομένων των μειωμένων εκπομπών σωματιδίων και διοξειδίου του άνθρακα που εκλύει.
Δύναται έτσι να συνεισφέρει καθοριστικά σε ένα καθαρότερο περιβάλλον, ιδιαίτερα σε ότι αφορά στην ατμόσφαιρα της πόλης – ένα πρόβλημα που απασχολεί έντονα την τοπική κοινωνία.
Η ΔΕΠΑ, με πολύχρονη παρουσία στην ελληνική αγορά, είναι ένας σύγχρονος και ανταγωνιστικός όμιλος εταιρειών, με δυναμική παρουσία στον ενεργειακό τομέα και ουσιαστική συμβολή στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, την προστασία του περιβάλλοντος και τη βελτίωση της ποιότητας ζωής των τοπικών κοινωνιών. Με συνεχείς επεκτάσεις των αγωγών φυσικού αερίου και τη δημιουργία νέων Εταιρειών Παροχής Αερίου (ΕΠΑ), ο όμιλος ΔΕΠΑ φέρνει το φυσικό αέριο κοντά σε όλο και περισσότερες περιοχές της χώρας. Με μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας αερίου στηρίζει την επάρκεια και ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας, ενώ ταυτόχρονα αναπτύσσει σημαντικές πρωτοβουλίες, ώστε η Ελλάδα να έχει ουσιαστικό ρόλο ως κόμβος διαμετακόμισης φυσικού αερίου προς την Ευρώπη από χώρες με πλούσια κοιτάσματα φυικού αερίου. Αξίζει να τονισθεί ότι και στην Ελλάδα κυκλοφορεί μεγάλος αριθμός ΙΧ και επαγγελματικών CNG διπλού καυσίμου με τα σήματα μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών. Οι εταιρείες έχουν δημιουργήσει εκδόσεις CNG των πιο δημοφιλών μοντέλων ενώ συνεχώς διευρύνεται ο αριθμός των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν το φυσικό αέριο για καύσιμο.
Ήδη στους ελληνικούς δρόμους κυκλοφορούν οχήματα CNG γνωστών αντιπροσωπειών: Fiat (FiatDoblo Cargo, Ducato, Fiorino, Punto Van κλπ), Audi (Audi A3 Sportback g-tron), MercedesBenz (BClass 200, E 200 NTG, BenzSprinterNTG), Lancia (LanciaYpsilon 0.9 TwinAir), Piaggio, η Iveco (IvecoDaily), Volskwagen (VW Golf 1.4 TGi, Passat 1.4 TSI 150 PS EcoFuel, EcoUp, CaddyVannEcofuel), Seat (SeatLeon 1.4 TGI 110 PS), Skoda (OctaviaG-TEC) και Opel (OpelZafiraTourer 1.6 CNG Turbo, OpelCombo 1.4 T-Jet 120 ίππων).