Το νέο Suzuki Vitara σέβεται την «βαριά» του ιστορία στον χώρο των SUV και λανσάρεται με χαμηλό κόστος χρήσης.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Τα SUV είναι πλέον απαγορευμένος καρπός για τους περισσότερους οδηγούς, λόγω της οικονομικής κρίσης, της ανάγκης να προστατευθεί το περιβάλλον και της φορολογίας. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες μόλις ξεπέρασαν το πρώτο σοκ, δημιουργήσαν νέα μοντέλα και τεχνολογίες που βάζουν πάλι στο παιχνίδι τα υπερυψωμένα αυτοκίνητα ειδικών προδιαγραφών.
Την θέση των πολύπλοκων συστημάτων μόνιμης τετρακίνησης πήραν ελαφρύτερες κατασκευές μεταφοράς της κίνησης στον πίσω άξονα όταν το απαιτούν οι συνθήκες. Τα μοτέρ έχασαν πολλές εκατοντάδες κ.εκ. και το αποτέλεσμα κρίνεται πολύ καλό. Ένα αυθεντικό δείγμα της νέας εποχής των SUV είναι η τελευταία γενιά του Suzuki Vitara. Πρόκειται για ένα μοντέλο, που ‘’κουβαλάει’’ ένα βαρύ ιστορικό όνομα και εκμεταλλεύεται τη νέα τεχνολογία.
Προβάλει σαν ατού, το ειδικά εξελιγμένο αμάξωμα, την τελευταίας γενιάς ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση ALLGRIP, τους οικονομικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ με χαμηλή κατανάλωση και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Οι νέες προσθήκες στη γκάμα είναι σημαντικές και αναβαθμίζουν την παρουσία του: Νέο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και νέος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης BOOSTERJET 1.4. Η νέα διάταξη παραγωγής ισχύος με τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, έχει απόδοση 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 22,4 χλγμ. και είναι διαθέσιμη από τις 1.500 έως τις 4.000 σ.α.λ. Πληροί τις αντιρρυπαντικές προδιαγραφές EURO 6 ενώ προσφέρει χαμηλή μέση κατανάλωση, μόλις 5,4 λίτρα/100 χλμ. Όπως είναι φυσικό σε χαμηλά επίπεδα και οι εκπομπές CO2, 127 γραμ./χλμ. Ο νέος κινητήρας προσφέρεται σε τετρακίνητες εκδόσεις και συνδυάζεται με 6ταχυτο μηχανικό είτε 6ταχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού S σχεδιάστηκε για να πλαισιώσει τη νέα πρόταση του Vitara. Επιπλέον του πλούσιου εξοπλισμού της έκδοσης GLX, η οποία μεταξύ άλλων διαθέτει σύστημα πλοήγησης, επενδύσεις suede, Radar Brake Support και Adaptive Cruise Control, η έκδοση S είναι εφοδιασμένη με σπορ στοιχεία που κάνουν ξεχωριστή τόσο την εξωτερική όσο και την εσωτερική σχεδίαση. Συγκεκριμένα, το Vitara S διαθέτει νέα εμπρός μάσκα, μαύρες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ασημί σατινέ εξωτερικούς καθρέφτες και κόκκινου χρώματος κάλυμμα προβολέα LED. Τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία συνεχίζονται και στο εσωτερικό, όπου το τιμόνι και ο λεβιές ταχυτήτων έχουν δερμάτινη επένδυση με κόκκινη ραφή, οι επενδύσεις καθισμάτων είναι suede επίσης με κόκκινη ραφή, τα πεντάλ έχουν επένδυση αλουμινίου, ενώ οι σπορ νότες συνεχίζονται στον πίνακα οργάνων και τα δαχτυλίδια των αεραγωγών.
Οι πετρελαιοκίνητες τετρακίνητες εκδόσεις προσφέρονται πλέον με το τελευταίας τεχνολογίας κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων (6TCSS: Twin Clutch System της Suzuki). Το TCSS συνδυάζει την άνεση ενός κλασικού αυτόματου με την αμεσότητα και την σπορ αίσθηση ενός χειροκίνητου κιβωτίου, εξασφαλίζοντας σημαντική οικονομία καυσίμου, αλλά και ταχύτατες αλλαγές σχέσεων. Οι τιμές με την προαιρετική επιλογή του νέου κιβωτίου διαμορφώνονται στα 24.360 ευρώ για την 1.6 DDiS GL+ 4WD και στα 26.560 ευρω για την 1.6 DDiS GLX 4WD (με easy bonus και όφελος απόσυρσης).