Με την δύναμη της υβριδικής και ηλεκτρικής τεχνολογίας
Η VW, προετοιμάζεται για την μεγάλη αλλαγή και δημιουργεί μια πλήρη γκάμα υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Είτε θέλουμε είτε όχι τα επόμενα χρόνια τα αυτοκίνητα μας θα έχουν διαφορετικές πήγες παραγωγής ενέργειας. Τα υβριδικά μοντέλα έχουν μεγάλη εμπορική επιτυχία ενώ έρχονται με έντονη δυναμική και τα ηλεκτροκίνητα.
Η VW, προετοιμάζεται για την μεγάλη αλλαγή και δημιουργεί μια πλήρη γκάμα υβριδικών και ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα μοντέλο που θα ήθελα να αγοράσω είναι το νέο VW Golf GTE. Θα ήθελα να το έχω στο γκαράζ μου γιατί έχει ότι ζητώ από ένα αυτοκίνητο. Είναι μικρομεσαίο, σβέλτο, με κύρος που κανένα άλλο δεν διαθέτει ενώ από τεχνολογικής πλευράς δίνει μαθήματα. Το πρώτο ηλεκτρικό/υβριδικό με το DNA του Golf GTI, αποδίδει 204 ίππους και καλύπτει έως και 50 χλμ., κινούμενο μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα του .Εντυπωσιάζει και με την κατανάλωσή του, που δεν ξεπερνά το 1.6 λίτρα/100χλμ., σύμφωνα με την εργοστασιακή μέτρηση.
Για την κίνηση φροντίζει ένας υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.4 TSI 150 ίππων και ένας ηλεκτροκινητήρας μέγιστης ισχύος 102 ίππων. Οι δύο αυτοί κινητήρες συνδυάζονται με το εξάρι κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DSG) που σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε ειδικά για υβριδικά μοντέλα. Μπορεί να οδηγηθεί με πέντε διαφορετικά προγράμματα κίνησης. Μόλις το αυτοκίνητο πάρει μπροστά, επιλέγεται αυτόματα το πρόγραμμα μηδενικών εκπομπών E-mode. Μόλις το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας πέσει πολύ χαμηλά, ή όταν απαιτηθεί η μέγιστη ισχύς από τον οδηγό, τότε το σύστημα περνάει αυτόματα στο πρόγραμμα Battery Hold, απενεργοποιώντας την επιλογή E-mode, οπότε λειτουργεί πλέον σαν ένα κλασικό υβριδικό μοντέλο.
Τα υπόλοιπα προγράμματα λειτουργίας : GTE mode, Battery charge και Hybrid Auto. Η μπαταρία ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του αυτοκινήτου απαρτίζεται κυρίως από μονάδες κυψελών, μονάδα σύνδεσης και ρυθμιστή διαχείρισης ενέργειας. Η συνολική ενεργειακή χωρητικότητα της μπαταρίας είναι 8.7 kWh. Η μπαταρία διαθέτει δικό της σύστημα υδρόψυξης, που ελέγχεται από τον ρυθμιστή διαχείρισης, ο οποίος ελέγχει συνεχώς τη θερμότητα της μπαταρίας και μεταφέρει τις ανάγκες για ψύξη στο σύστημα διαχείρισης της θερμοκρασίας. Η VW παρέχει εγγύηση στη μπαταρία υψηλής τάσης για 8 χρόνια, ή για 160.000χλμ.