Το 2015 η γαλλική φίρμα ήταν ο ηγέτης στην Ευρώπη στα ηλεκτρικά οχήματα, λανσάροντας μοντέλα με μηδενικούς ρύπους.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Μια μάρκα που θεωρούν φίλη τους οι οικολόγοι, είναι η Renault. Η γαλλική φίρμα έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη όσων έχουν βάλει στόχο της ζωής τους να προστατέψουν το περιβάλλον, γιατί επενδύει απίστευτα ποσά στην εξέλιξη των αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων.
Η μανία της φίρμας για το περιβάλλον, που μας έδωσε τόσα αξιόλογα μοντέλα και μοναδικές εμπειρίες στους αγώνες, είναι γνωστή εδώ και χρόνια. Εργάζεται για την ολοκλήρωση της προσπάθειας που θα καταλήξει στην μαζική παραγωγή μεγάλου αριθμού ηλεκτρικών αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών. Αυτοκινήτων που στηρίζονται στην ηλεκτρική ενέργεια, δεν παράγουν κανένα ρύπο και προσφέρουν ήσυχη οδήγηση. Φαντασθείτε πόσο πιο ευχάριστη θα ήταν η ζωή στην Αθηνά, αν όλα τα αυτοκίνητα ήταν ηλεκτρικά. Οι ευαισθητοποιημένοι αγοραστές αυτοκινήτων άλλα και οι εταιρείες που χρησιμοποιούν αυτοκίνητα στο κέντρο της πόλης, έχουν εμπιστευθεί στην Renault την αυτοκίνηση τους. Ηλεκτρικά ‘’σιωπηλά’’ μοντέλα κινούνται σε όλο σχεδόν τον κόσμο με τα σήματα της Renault.
Δεν είναι τυχαίο ότι το 2015 η Renault ήταν ο ηγέτης στην Ευρώπη στα ηλεκτρικά οχήματα. Και επειδή οι Γάλλοι, δεν παίζονται, η πρωτιά αφορά και τις δυο βασικές κατηγορίες αυτοκινήτων. Πρώτη στα επιβατικά αυτοκίνητα και πρώτη στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα! Συγκεκριμένα στο παλμαρέ των ηλεκτρικών αυτοκινήτων έγραψε: Αύξηση των πωλήσεων κατά 49% στα 23.086 οχήματα (εκτός του Twizy), ενώ το ΖΟΕ είναι ο ηγέτης στην κατηγορία των επιβατικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων με 18.453 μονάδες (+68%).
Ο μέσος όρος της Renault στα ηλεκτρικά οχήματα για το 2015 ήταν 23,6%, καταγράφοντας συνολικά περισσότερες από 23.000 πωλήσεις. Αυτό σημαίνει ότι σχεδόν ένα από τα τέσσερα ηλεκτρικά οχήματα που πωλούνται στην Ευρώπη είναι της Renault. Παράλληλα με την πρώτη θέση η Renault παρουσίασε πολύ μεγάλη ανάπτυξη με συνολική αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων κατά 49%.
Το ΖΟΕ είναι ο ηγέτης στα επιβατικά ηλεκτρικά οχήματα με 18.453 μονάδες το 2015. Αντίστοιχα το Kangoo ZE είναι πρώτο στα LCV με 4.300 μονάδες.
Ίδια ευχάριστη γεύση και στο στίβο των αγωνιστικών αντιπαραθέσεων. Σε επίπεδο αγωνιστικής εμπλοκής, η Renault με την ομάδα e.dams κατέκτησε τον τίτλο στο πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula E όπου συμμετέχουν μονοθέσια που χρησιμοποιούν για την κίνηση τους αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια. Παρά τις προκλήσεις που παρουσιάζει το οικονομικό περιβάλλον σε παγκόσμια κλίμακα, το Groupe Renault κατάφερε και το 2015 να συνεχίσει επιτυχημένα την αναπτυξιακή του πορεία, με τη Renault να αποτελεί την αυτοκινητοβιομηχανία με την μεγαλύτερη ανάπτυξη στην Ευρώπη.
Σε μια χρονιά με μεγάλες προκλήσεις, το Groupe Renault για τρίτη συνεχόμενη χρονιά ακολούθησε αναπτυξιακή πορεία, με αξιοσημείωτες επιδόσεις στο κομμάτι των πωλήσεων σε παγκόσμιο επίπεδο. Συνοπτικά: Οι πωλήσεις του Ομίλου σε παγκόσμια κλίμακα παρουσίασαν αύξηση 3,3% δημιουργώντας νέο ρεκόρ με 2.800.242 οχήματα. H αύξηση των πωλήσεων του Ομίλου στην Ευρώπη έφτασε το 10,2%, με το M.S.% να αγγίζει το 10,1% (PC+LCV). Η Renault ήταν το 2015 η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ευρώπη (+12,3% & μεσο ορο 7,8%). Η Renault διατήρησε την πρωτοπορία της στα οχήματα πόλης (Α+Β segment) χάρη στην επιτυχία των Twingo, Clio & Captur. Παράλληλα το Captur διατήρησε την πρώτη θέση στην κατηγορία Β crossover). Η Renault διατήρησε στην Ευρώπη την 1η θέση στα LCV για 18η συνεχόμενη χρονιά. H Dacia συνέχισε την ανοδική της πορεία με αύξηση των πωλήσεων κατά 3,6% και πωλήσεις ρεκόρ (374.458 οχήματα). Στη Γαλλία τα Clio, Captur, Twingo και Espace είναι οι ηγέτες στις κατηγορίες τους. Το ίδιο ισχύει και για τα Trafic, Master και Kangoo.
Οι πωλήσεις των επιβατικών και επαγγελματικών (PC & LCV) οχημάτων του ομίλου παρουσίασαν το 2015 αύξηση της τάξεως του 3,3%, φτάνοντας τα 2,8εκ. οχήματα σε μια αγορά που παρουσίασε στο σύνολο της αύξηση 1,6% σε παγκόσμια κλίμακα. Τα αποτελέσματα διατηρούν την Renault στη πρώτη θέση ανάμεσα στις γαλλικές εταιρείες, ενώ από την πλευρά της και η Dacia πραγματοποίησε ρεκόρ πωλήσεων.
Σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τα αποτελέσματα του Ομίλου ήταν εξίσου θετικά με αύξηση των πωλήσεων κατά 10,2%, ενώ η Renault κατέκτησε τον τίτλο της εταιρείας με την μεγαλύτερη ανάπτυξη (+12,3%). Σε αυτή την επίδοση ιδιαίτερο ρόλο έπαιξε η επιτυχία των Twingo, Clio και Captur που διατήρησαν τη μάρκα στην πρώτη θέση των αυτοκινήτων πόλης (κατηγορίες Α+Β). Στην πρώτη θέση για 18η χρονιά διατηρήθηκε η Renault και στην κατηγορία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων παρουσιάζοντας αύξηση κατά 16,9%.
Το Groupe Renault στοχεύει να συνεχίσει το ίδιο δυναμικά και το 2016. Η έλευση νέων μοντέλων ενισχύει σημαντικά την παρουσία της μάρκας, ενώ ιδιαίτερα σημαντική είναι και η περαιτέρω ενίσχυση της γεωγραφικής επέκτασης των δραστηριοτήτων του Ομίλου στις ταχέως αναπτυσσόμενες αγορές (Κίνα, Ινδία). Τέλος η πλήρης εμπλοκή της Renault στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, με εξολοκλήρου δική της ομάδα, δίνει με τον καλύτερο τρόπο το στίγμα της φιλοσοφίας της μάρκας.