Η παραγωγή του νέου Focus RS στήνει… αυτί και περνά από τα ακουστικά τεστ του ειδικευμένου προσωπικού της Ford.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκα
Καλά τα ηλεκτρονικά όργανα και οι εξελιγμένες διατάξεις που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο του αυτοκινήτου, αλλά τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις αισθήσεις και την εμπειρία των ανθρώπων.
Η Ford, η μάρκα που έχει σαν πρώτο μέλημα την οδηγοκεντρική προσέγγιση, χρησιμοποιεί ειδικευμένο προσωπικό για να διασφαλίσει την αρίστη λειτουργία κάθε νέου Ford Focus RS. Την τελευταία λέξη την έχει ο έμπειρος μηχανικός που βασίζεται στην ακοή του και στις γνώσεις του.
Από τη γευσιγνωσία κρασιού μέχρι το κούρδισμα του πιάνου κάποιες φορές τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τις ανθρώπινες αισθήσεις όσον αφορά στους αυστηρούς ελέγχους ποιότητας. Τώρα, μπορείτε να προσθέσετε και την κατασκευή κινητήρων σε αυτή τη λίστα. Σε ένα κόσμο όπου τα νέα προϊόντα δοκιμάζονται όλο και περισσότερο με τη βοήθεια high-tech συσκευών, η μάρκα έχει καταλήξει ότι για ορισμένα τεστ, τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει το ανθρώπινο αυτί για τη διασφάλιση των βέλτιστων επιδόσεων του Focus RS. Άριστα εκπαιδευμένοι εργαζόμενοι στην παραγωγή διεξάγουν μία ειδική ακουστική δοκιμή που επιβεβαιώνει την τέλεια λειτουργία του κινητήρα 2.3 EcoBoost των 350 ίππων, πριν τοποθετηθεί σε ένα Focus RS. Εργαζόμενοι στο εργοστάσιο παραγωγής της Ford στη Βαλένθια της Ισπανίας διδάσκονται πώς να αναγνωρίζουν προβλήματα χρησιμοποιώντας ειδικά προετοιμασμένους ‘ελαττωματικούς’ κινητήρες που αναδεικνύουν τον ήχο που πρέπει να εντοπίσουν. Μετά από αρκετούς μήνες εκπαίδευσης και εξάσκησης, τα μέλη της ομάδας είναι σε θέση να διεξάγουν τα εντατικά μονόλεπτα τεστ σε έναν από τους 18 ηχομονωμένους θαλάμους στο τέλος της γραμμής παραγωγής. Εάν οι μηχανικοί ακούσουν τρίξιμο ή σφύριγμα, ήχους που συνοδεύουν συνήθως προβλήματα όπως μία μπλοκαρισμένη δίοδος λιπαντικού ή φθορά σε οδόντωση γραναζιού, ο κινητήρας μεταφέρεται για να γίνουν περαιτέρω έλεγχοι, και το πρόβλημα αντιμετωπίζεται. Σαν αποτέλεσμα, η ποιότητα της διαδικασίας παραγωγής μπορεί να βελτιώνεται συνεχώς. Η έκδοση 350 ίππων του 2.3 EcoBoost που τοποθετείται στο νέο Focus RS έχει εξελιχθεί ώστε να επιταχύνει το καυτό hatchback από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,7΄΄ και μέχρι την τελική ταχύτητα των 266 χλμ./ώρα.
Άλλα μοντέλα στα οποία εφαρμόζονται αυτοί οι σχολαστικοί ακουστικοί έλεγχοι κινητήρα στη Βαλένθια είναι τα Ford Focus ST, S-MAX και Mondeo. Η ειδικευμένη ομάδα της μάρκας δοκιμάζει ‘ακουστικά’ 2.000 κινητήρες την ημέρα στο εργοστάσιο της Βαλένθια. Η προετοιμασία των κινητήρων για δοκιμή προσφέρει ένα φυσικό διάλειμμα μεταξύ των τεστ ακρόασης, ώστε οι εργαζόμενοι να παραμένουν πλήρως συγκεντρωμένοι στις δοκιμές κατά τη διάρκεια του ωραρίου τους. Η ανθρώπινη συμβολή υπάρχει και σε άλλες διαδικασίας ελέγχου ποιότητας της μάρκας. Παράδειγμα οι κορυφαίοι ειδικοί ποιότητας ο οποίοι παρατηρούν και την παραμικρή λεπτομέρεια στις επιφάνειες και ραφές των δερμάτινων επενδύσεων που τοποθετούνται σε ένα μοντέλο Vignale ή οι εξειδικευμένοι τεχνίτες που διαμορφώνουν με το χέρι περίπλοκα τρισδιάστατα μοντέλα από πηλό στα στούντιο της μάρκας.