Καθόμαστε αναπαυτικά στη θέση της νέας Mercedes E-Class και απολαμβάνουμε την οδηγική εμπειρία που μας προσφέρει μεταφέροντας εντυπώσεις.
Παλαιότερο των 360 ημερών
αποστολή στην Πορτογαλία του Σπύρου Ρέκκα
Συνάδελφοι από το εξωτερικό και ανώτατα στελέχη μου είχαν πει ότι η νέα Mercedes E-Class, είναι το πιο έξυπνο αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο. Το θεωρούν μια ακόμη κατάκτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας, μια κατάκτηση η οποία φέρει την σφραγίδα της μάρκας που συνέβαλε στην ανάπτυξη της αυτοκίνησης όσο ελάχιστοι κατασκευαστές. Δεν σας κρύβω ότι πήγα προετοιμασμένος στη Λισαβώνα, για να διαπιστώσω αν το ολοκαίνουργιο γερμανικό αυτοκίνητο είναι το μοντέλο, που θα αλλάξει τα δεδομένα στη κατηγορία των πολυτελών μεσαίων αυτοκινήτων.
Μόλις κάθισα στη θέση του οδηγού, εντυπωσιάστηκα από την αρχιτεκτονική δομή και την αίσθηση που προσφέρει αυτή η ακριβή κατασκευή. Είχα στα χέρια μου, την πιο ακριβή έκδοση σε επίπεδο εξοπλισμού, φορτωμένη με ό,τι καλύτερο διαθέτει η γερμανική μάρκα. Από τα δέρματα μέχρι το στερεοφωνικό συγκρότημα και κάθε λεπτομέρεια κατάλαβα οτι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που πολλοί θα ζηλέψουν. Μια ακόμη παράμετρος η οποία έχει μεγάλη σημασία είναι η προσπάθεια των σχεδιαστών να νοιώσει όμορφα και ο συνοδηγός. Τόσο η διαμόρφωση του ταμπλό προς την πλευρά του, όσο και η αισθητική είναι καταπληκτικές!
Επέλεξα τον κινητήρα που έχει το μεγαλύτερο εμπορικό ενδιαφέρον και αποτελεί το καμάρι της μάρκας στην κατηγορία των ντίζελ. Το μοτέρ με κωδική ονομασία ΟΜ 654, αποτελεί την καλύτερη έκφανση των μηχανολογικών δυνατοτήτων της εταιρείας με σήμα το αστέρι. Όλα τα τμήματα, από την πιο μικρή βίδα μέχρι το τελευταίο εξάρτημα, εξελίχθηκαν και κατασκευάσθηκαν από τους Γερμανούς μηχανικούς. Δεν έχει καμία σχέση με το σύνολο 1.500 κ.εκ. που δανείζεται η μάρκα από την Renault και αποτελεί το βασικό μοτέρ των περισσότερων μοντέλων της Mercedes. Να θυμίσω ότι το γαλλικό μοτέρ είναι το καλύτερο της κατηγορίας του, ξεπερνά και πολλά μεγαλύτερα σύνολα, σε όλους τους τομείς (απόδοση, ροπή, αντοχή, κατανάλωση, ρύπους) και γι αυτό το επέλεξε η αυθεντική premium γερμανική μάρκα. Εδώ η χωρητικότητα των τεσσάρων κυλίνδρων είναι 2.000 κ.εκ. και η ισχύς 194 ίπποι. Την διαφορά κάνει όμως η υψηλή ροπή. Η ισχύς αποδίδεται στις 3.800 σ.α.λ. αλλά από τις 1.600 σ.α.λ. έρχεται η παντοδυναμία της ροπής να διαμορφώνει ένα εκρηκτικό μείγμα. Όμως και τα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι εντυπωσιακά και συνηγορούν στην αναβάθμιση της θέσης που έχουν τα μοτέρ ντίζελ στην αυτοκίνηση. Οι Γερμανοί ισχυρίζονται και δεν έχω λόγους να μην τους πιστέψω ότι, η μέση κατανάλωση στο βαρύ αυτοκίνητο με τον μεγάλο όγκο είναι μόλις 3,9 λίτρα/100χλμ. Σημειώστε αυτό το νούμερο και μην ξεχάσετε ένα ακόμη μέγεθος που κάνει ευτυχισμένους και τους πιο ακραιφνείς οικολόγους. Εκπομπές CO2 τόσο χαμηλά που προκαλεί εντύπωση μόνο 102 γραμ./χλμ. Επομένως ένα ακόμη θετικό στοιχείο που αναβαθμίζει την παρουσία του ακριβού αυτοκινήτου.
Οι επιδόσεις δεν υστερούν καθόλου. Τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται αβίαστα σε 7,3 ‘’ και η τελική φθάνει τα 240 χλμ./ώρα. Άρα εύκολη κίνηση στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον και σαν το άνεμο στον αυτοκινητόδρομο. Στους δρόμους της Λισαβώνας, η νέα Mercedes E-Class, έπιασε απαγορευτικές ταχύτητες με ιδανικό τρόπο. Το μοτέρ θυμίζει βενζινοκινητήρα υψηλών προδιαγραφών, το αυτόματο εννιάρι κιβώτιο λειτουργεί σαν καλοκουρδισμεένο μηχάνημα, αλλάζει σχέσεις άμεσα και ομαλά. Κινήθηκε με χάρη και έδειξε αμέσως ότι είναι ''σκληρό καρύδι''. Από όποια πλευρά και αν την πιάσεις σου στέλνει θετικά μηνύματα. Η οδική συμπεριφορά βρίσκεται στο ανώτατο επίπεδο και από τα πρώτα χιλιόμετρα μου έκανε εντύπωση η πρόοδος της μάρκας. Στιβαρό πλαίσιο νέας γενιάς, αναρτήσεις επικουρούμενες από διατάξεις αερανάρτησης και τιμόνι με καλά χαρακτηριστικά.
Οι αεροδυναμικοί θόρυβοι δεν είναι στο μενού της premium πρότασης γιατί διαθέτει πολύ χαμηλό αεροδυναμικό συντελεστή μόλις (Cd 0,23). Μου άρεσε ο τρόπος που κινείται αλλά συγκράτησα στη μνήμη μου την ποιότητα κύλισης και την αίσθηση ασφάλειας που παρέχει απλόχερα. Με δυο λόγια ένα μαγικό χαλί με τέσσερις τροχούς!
Αυτά είναι τα τυπικά στοιχεία που περιμένεις από μια τόσο ακριβή πρόταση εκπρόσωπο της διακεκριμένης μάρκας με σήμα το αστέρι. Πάμε όμως τώρα στα πιο δύσκολα μονοπάτια, που για να περπατήσει να αυτοκίνητο πρέπει να συμβάλουν όλες οι ηλεκτρονικές εφαρμογές που έχει δημιουργήσει ο άνθρωπος. Το αυτοκίνητο που διεκδικεί τον τίτλο του πιο έξυπνου μοντέλου παραγωγής, διαθέτει ηλεκτρονικό οπλοστάσιο πρώτης γραμμής. Το σύστημα που προκαλεί εντύπωση και το δοκίμασα πολλές φορές είναι εκείνο της ημιαυτόνομης οδήγησης Drive Pilot, που λανσάρισε η S-Class. Διατηρεί σταθερή την απόσταση από το προπορευόμενο οχήμα χωρίς να κάνει καμία κίνηση ο οδηγός. Δηλαδή αναλαμβάνει τον πρώτο ρόλο που έχουμε όταν οδηγούμε! Δεν μου αρέσει ο δεύτερος ρόλος, δηλαδή να ελέγχω τα ηλεκτρονικά συστήματα αλλά πλέον πρέπει να προσαρμοστώ στη νέα πραγματικότητα. Όμως δεν σας κρύβω θα εκμεταλλευτώ κάθε ευκαρία, να οδηγώ αυτοκίνητα που κουμαντάρω μόνο εγώ. Το σύστημα "κράχτης" της μάρκας, επίσης, φροντίζει για την ασφαλή κίνηση αυξομειώνοντας την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μέχρι και τα 210 χλμ./ώρα. Η νέα προσθήκη σε αυτό το σύστημα που με εντυπωσίασε είναι η δυνατότητα αναγνώρισης σημάτων της Τροχαίας για την ταχύτητα. Αυτόματα αυξομειώνει την ταχύτητα ανάλογα με τα σήματα και οι τροχονόμοι κινδυνεύουν να χάσουν την δουλειά τους.
Επίσης, σε ταχύτητες μέχρι 130 χλμ./ώρα, το Drive Pilot φροντίζει το αυτοκίνητο να παραμένει στο δρόμο που έχει επιλέξει οδηγός. Το μόνο που θέλει το σύστημα είναι κάθε 30- 60 δευτερόλεπτα να πιάνει οδηγός το τιμόνι. Τι άλλο κάνει αυτό το αυτοκίνητο; Το Active Lane Change Assist, τμήμα του Drive Pilot αξιοποιώντας τη συνεργασία καμερών και radar, επενεργεί στο σύστημα διεύθυνσης και αλλάζει αυτόματα λωρίδα μόλις ο οδηγός ανάψει το φλας. Τελικά, θα συμφωνήσω με όσους το θεωρούν το πιο έξυπνο αυτοκίνητο παραγωγής. Είναι πράγματι, ένα αστέρι στο δρόμο που σε προφυλάσσει από κακοτοπιές και όταν είσαι κουρασμένος είτε έχεις χάσει την προσοχή σου στην οδήγηση σε φροντίζει σαν την μητέρα σου. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν τον Απρίλιο και η βασική έκδοση E 220d κοστίζει 55.950 ευρώ.