Το πρώτο υβριδικό crossover στον κόσμο!

H ιαπωνική φίρμα λανσάρει στην έκθεση της Γενεύης το πρώτο υβριδικό crossover σε παγκόσμια κλίμακα, το νέο Toyota CH-R.
Το πρώτο υβριδικό crossover στον κόσμο!
του Σπύρου Ρέκκα

Κάθε φορά που βρίσκομαι σε διεθνή έκθεση αυτοκινήτου, αναζητώ τα καινούργια μοντέλα και τις πιο πρόσφατες τεχνολογίες. Δεν σας κρύβω ότι εστιάζω το ενδιαφέρον μου στις μάρκες που έχουν την δυνατότητα να αναπτύξουν πιο γρήγορα την αυτοκίνηση και να δημιουργήσουν καινοτομικά προϊόντα.

Τα τελευταία χρόνια την πρώτη θέση σε αυτή την κατηγορία των αυτοκινητοβιομηχανιών κατέχει η Toyota. Στη φετινή έκθεση της Γενεύης, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του πρώτου υβριδικού crossover στον κόσμο.

Το C-HR εκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης 2016, χαρίζοντας στην Toyota μία ισχυρή νέα παρουσία στην αγορά crossover.

Το αυτοκίνητο είναι το αποτέλεσμα παγκόσμιας συνεργασίας των κέντρων σχεδίασης σε τρεις ηπείρους με επικεφαλής τον Project Chief Designer Kazuhiko Isawa στην έδρα της εταιρίας. Η πρώτη εξωτερική σχεδίαση ήταν προϊόν του στούντιο Calty στην Καλιφόρνια.

Είναι το πρώτο μοντέλο που αξιοποιεί τις δυνατότητες της νέας πλατφόρμας TNGA. Εξασφαλίζει χαμηλό κέντρο βάρους, πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και πολλές δυνατότητες εκμετάλλευσης του εσωτερικού χώρου.

Εφοδιάζεται με μία γκάμα κινητήρων σχεδιασμένη για να ικανοποιεί τις επιθυμίες των πελατών. Το ενδιαφέρον εστιάζεται στη τελευταία γενιά της υβριδικής μονάδας κίνησης, με εκπομπές CO2 κάτω από 90 γραμ./χλμ., τιμή απαράμιλλη στην κατηγορία.

Αποδίδοντας 122 ίππους, ο νέος υβριδικός κινητήρας είναι αποδοτικότερος και ελαφρύτερος και προσφέρει πιο σπορ επιδόσεις από το προηγούμενο σύστημα. Λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές έχουν πετύχει θερμική απόδοση 40% – ασυναγώνιστη επίδοση για βενζινοκινητήρα. Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος, με μειωμένο βάρος και διαστάσεις, έχουν επανατοποθετηθεί για βέλτιστη χωροταξία, συμβάλλοντας περαιτέρω στο χαμηλότερο κέντρο βάρους του αυτοκινήτου.

Εναλλακτικά, το Toyota C-HR διατίθεται με το βενζινοκινητήρα 1.2 turbo 115 ιππων, που έκανε ντεμπούτο στο Auris. Αυτό συνδυάζεται με ένα εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο ή με αυτόματο CVT που έχει εξελιχθεί για να πληροί τις προσδοκίες απόκρισης και άμεσης αίσθησης με τις οποίες είναι εξοικειωμένοι οι ευρωπαίοι πελάτες με μηχανικά και αυτόματα κιβώτια. Το CVT διατίθεται με εκδόσεις FWD ή 4-wheel drive. Ενα μοτέρ 2.0 μόνο με CVT θα διατίθεται για ορισμένες αγορές.

Σύμφωνα με τη στρατηγική της Toyota, το C-HR εφοδιάζεται με τεχνολογία που συνήθως αποτελεί προνόμιο υψηλότερων κατηγοριών. Το Toyota Safety Sense που προσφέρεται στάνταρ περιλαμβάνει σύστημα Προ-Σύγκρουσης (Pre-Collision system), Προειδοποίηση Απομάκρυνσης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Alert), Αναγνώριση Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας (Road Sign Assist) και Αυτόματη Μεγάλη Σκάλα (Automatic Highbeam), καθώς και Ανίχνευση Πεζού (Pedestrian Detection) και Προσαρμοζόμενο Έλεγχο Ταχύτητας Ταξιδιού (Adaptive Cruise Control).

Το Toyota C-HR κατασκευάζεται στην παραγωγική μονάδα Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) στο Sakarya της Τουρκίας. Είναι η πρώτη φορά που ένα υβριδικό όχημα παράγεται σε αυτή τη χώρα και εμπίπτει στη στρατηγική διεύρυνσης των δραστηριοτήτων παραγωγής και πωλήσεων της Toyota Motor Europe.

Είναι το τρίτο εργοστάσιο παραγωγής υβριδικών οχημάτων της ΤΜΕ στην Ευρώπη, μαζί με τα Toyota Motor Manufacturing France (Yaris Hybrid) και Toyota Motor Manufacturing UK στο Burnaston, Derbyshire (Auris Hybrid και Auris Hybrid Touring Sport). Ο υβριδικός κινητήρας κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων της Toyota Motor Manufacturing UK στο Deeside, Ουαλία.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v