Η ιδανική οδηγική εμπειρία

Σε πανευρωπαϊκή πρώτη παρουσιάστηκε στην Γενεύη το Toyota Kikai, ένα πρωτότυπο μοντέλο που βγάζει… μάτια με όψη και επιδόσεις.
Η ιδανική οδηγική εμπειρία
του Σπύρου Ρέκκα

Κάθε φορά που βρίσκομαι πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου σκέπτομαι ποια θα ήταν για μένα η ιδανική οδηγική εμπειρία. Στην 86η Διεθνή Έκθεση της Γενεύης που περιμένει τους φίλους της αυτοκίνησης και τη τεχνολογίας μέχρι την Κυριακή 13 Μαρτίου, βρήκα το αυτοκίνητο που θα μπορούσε να μου προσφέρει την αξέχαστη εμπειρία στο δρόμο.

Εκτίθεται στο μεγάλο και πολυτελές περίπτερο της Toyota. Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, αποκάλυψε το Kikai. Δύσκολη ονομασία αλλά ας μην μείνω σε αυτή την παράμετρο. Τα μάτια μου καρφωθήκαν στη πρωτοποριακή σύλληψη των Ιαπώνων που έχουν την πολυτέλεια να σχεδιάζουν αυτοκίνητα ειδικών προδιαγραφών.

Το Toyota Kikai, δεν είναι σαν τα γνωστά αυτοκίνητα. Απουσιάζουν τα περισσότερα μεταλλικά τμήματα τα οποία καλύπτουν τα βασικά μέρη του αυτοκινήτου. Καπό, φτερά και άλλα επιμέρους τμήματα δεν έχουν θέση στο ονειρεμένο αυτοκίνητο. Αποκαλύπτονται τα εξαρτήματα που συνήθως κρύβει το αμάξωμα. Σε όλο το αυτοκίνητο, τα ακάλυπτα εξαρτήματα αποτυπώνουν λεπτομέρειες που τιμούν την υπόσταση και τη φινέτσα της απλής ή περίπλοκης δομής του.

Κατά συνέπεια, ο ρόλος του αμαξώματος του πρωτοτύπου με κινητήρα στο κέντρο, έχει περιοριστεί στο ελάχιστο, καλύπτοντας απλά το δομικό κλωβό επιβατών μιας κεντρικής, τριθέσιας καμπίνας. Τοποθετημένα πάνω σε ορατά αλουμινένια υποπλαίσια, όλα τα εξαρτήματα είναι ακάλυπτα. Τα εσωτερικά εξαρτήματα του οχήματος γίνονται πλέον τμήμα του εξωτερικού.

Μπροστά, το ψυγείο του Kikai, το σύστημα διεύθυνσης, τα φρένα και τα χυτά αλουμινένια στοιχεία της εμπρός ανάρτησης, όλα εκτίθενται σε κοινή θέα. Πίσω, τα στοιχεία της ανάρτησης, τα φρένα, το ρεζερβουάρ καυσίμου, το χρωμιωμένο σύστημα εξάτμισης και η συμπαγής διάταξη του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης της Toyota είναι επίσης ακάλυπτα.

Το υβριδικό σύστημα συνδυάζει έναν ηλεκτροκινητήρα με τετρακύλνδρο βενζινοκινητήρα 1.5 κύκλου Atkinson. Ο τελευταίος περιλαμβάνει ηλεκτρική αντλία νερού, καδένα χρονισμού χαμηλών τριβών, και μία πολλαπλή εισαγωγής κατασκευασμένη από συνθετικό υλικό και μία συμπαγή πολλαπλή εξαγωγής.

H Τοyota ανακοίνωσε ότι όπως όλα τα υβριδικά της μοντέλα, έτσι και το Kikai ξεχωρίζει για την αθόρυβη λειτουργία, την άνεση και την ευκολία οδήγησης κυρίως σε αστικές περιοχές όπου το υβριδικό σύστημα επιτρέπει την αποκλειστικά ηλεκτρική λειτουργία του οχήματος ή με περιορισμένη – και επομένως αθόρυβη – χρήση του κινητήρα καύσης. Επίσης οι Ιάπωνες επεσήμαναν και την συμβολή του αυτόματου κιβώτιου, στην ομαλή οδήγηση χωρίς κραδασμούς.

Η πρόσβαση στην τριθέσια καμπίνα γίνεται μέσω συρόμενων θυρών. Το κάθισμα του οδηγού είναι το μεσαίο, επομένως ο οδηγός βρίσκεται στην καρδιά του αυτοκινήτου. Η τριγωνική διάταξη των καθισμάτων δημιουργεί ευχάριστο χώρο επικοινωνίας για τους επιβάτες, ενώ η χρήση αναλογικών οργάνων συνεχίζει το θέμα του πρωτοτύπου, να τιμήσει την απλή ομορφιά της μηχανολογίας.

Οι μεγάλες κρυστάλλινες επιφάνειες όχι μόνο προσφέρουν εξαιρετική σφαιρική ορατότητα αλλά και έναν πρωτοφανή, απολαυστικό διάλογο των επιβατών με τα κινούμενα μηχανικά μέρη. Για παράδειγμα, η κίνηση των πάνω βραχιόνων ελέγχου της εμπρός ανάρτησης είναι ορατή μέσω του παρμπρίζ, ενώ φινιστρίνια στο ύψος των ποδιών του οδηγού αφήνουν να φαίνονται όλες οι κινήσεων του τροχού και της ανάρτησης, ακόμα και το οδόστρωμα.

Αναδεικνύει την οπτική και την ακουστική γοητεία της αυτοκίνησης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v