’Χαμογελά'' το περιβάλλον!

Η τέταρτη γενιά του Toyota Prius λανσάρεται πιο «πράσινη» από ποτέ, εκπέμποντας μόλις 70 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο. Το οδηγήσαμε και κρίνουμε.
’Χαμογελά το περιβάλλον!

αποστολή στην Ισπανία του Σπύρου Ρέκκα

Πώς να μην χαμογελά το περιβάλλον, όταν η τέταρτη γενιά του Toyota Prius, εκπέμπει μόνο 70 γραμ.CO2/χλμ. και έχει εργοστασιακή κατανάλωση 3 λιτρα/100χλμ.; Στην Βαλένθια της Ισπανίας, οδήγησα για πρώτη φορά το νέο υβριδικό αυτοκίνητο, που θα συνεχίσει την ιστορία των μοντέλων με το πιο προηγμένο σύστημα παραγωγής ενέργειας μαζικής παραγωγής. Κάθε φορά που οδηγώ ένα υβριδικό μοντέλο της Toyota, αναζητώ την πρόοδο που έχουν κάνει οι μηχανικοί στην προσπάθεια τους να μειώσουν την επιβάρυνση του περιβάλλοντος απο τους επικίνδυνους ρύπους.

Η τελευταία πράξη στο έργο 'υβριδική κίνηση' με την υπογραφή της μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας του κόσμου, είναι η τέταρτη γενιά του Toyota Prius. Οι Ιάπωνες άκουσαν τις παρατηρήσεις των οδηγών και αναθεώρησαν όλους τους τομείς που έχουν σχέση με την οδηγική ευχαρίστηση. Από τα πρώτα χιλιόμετρα που έκανα στους αλφαδιασμένους ισπανικούς δρόμους, διαπίστωσα ότι αυτή η γενιά είναι η καλύτερη απόδειξη των ικανοτήτων των ανθρώπων που έχουν στόχο την εξάπλωση της υβριδικής τεχνολογίας.

Επικέντρωσα την προσοχή μου στο πιο αδύνατο σημείο της απερχόμενης γενιάς.  Αναφέρομαι στην οδική συμπεριφορά. Όσοι έχουν οδηγήσει το Prius τρίτης γενιάς γνωρίζουν ότι η οδική συμπεριφορά δεν παίρνει υψηλή βαθμολογία. Τόσο το σύστημα διεύθυνσης όσο και οι αναρτήσεις στερούνται των ρυθμίσεων και των χαρακτηριστικών που θα προσδώσουν μεγάλες ποσότητες οδηγικής ευχαρίστησης.

Η νέα πρόταση όμως είναι απαλλαγμένη από αυτή την κριτική, γιατί οι μηχανικοί έκαναν μαγικά σε όλα τα επιμέρους τμήματα. Κατ’αρχήν χρησιμοποίησαν για πρώτη φορά σε μοντέλο της μάρκας την ολοκαίνουργια πλατφόρμα της Toyota New Global Architecture (TNGA), η οποία αποτελεί την καλύτερη βάση για να δημιουργηθεί ένα αυτοκίνητο υψηλών προδιαγραφών.

Προσφέρει υψηλή ακαμψία, υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και δίνει πολλές δυνατότητες για την αξιοποίηση των εσωτερικών χώρων. Επίσης, τοποθέτησαν νέες διατάξεις αναρτήσεων στον πίσω άξονα, επέλεξαν νέες ρυθμίσεις για τις μπροστινές διατάξεις αναρτήσεων και ρύθμισαν καλύτερα το σύστημα διεύθυνσης.

Στο δρόμο όλα αυτά μεταφράζονται σε οδηγική απόλαυση και ευχαρίστηση. Η νέα γενιά κινείται με υποδειγματικό τρόπο στην άσφαλτο και δίνει έντονα οδηγοκεντρικά στοιχεία στον οδηγό. Επίσης κράτησα στη μνήμη μου, το στιβαρό τιμόνι, την απουσία κραδασμών, τις μικρές κλίσεις στις στροφές, την καλή συμπεριφορά στην προσπάθεια αλλαγής κατεύθυνσης και μια αίσθηση έντονης στιβαρότητας.

Ειλικρινά δεν περίμενα τόσο μεγάλη πρόοδο διότι γνωρίζω το υψηλό κόστος για να γίνουν τόσες αλλαγές και αναβαθμίσεις. Ομως η πιο κερδοφόρος μάρκα στον κόσμο με την υψηλότερη αξία στον χώρο του αυτοκινήτου, διέθεσε τους πόρους για να συνεχιστεί η λαμπρή καριέρα του οχήματος. Να σας θυμίσω οτι το Toyota Prius είναι το πρώτο υβριδικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής στον κόσμο και πως κατέχει την πρώτη θέση στη λίστα των πωλήσεων των οικολογικών αυτοκινήτων.

Το αναβαθμισμένο υβριδικό σύστημα κίνησης απαρτίζεται απο τον γνωστό βενζινοκινητήρα 1.800 κ.εκ. και έναν ηλεκτρικό κινητήρα. Η συνολική ισχύς τους ανέρχεται στους 122 ίππους.

Τα δύο μοτέρ συνεργάζονται για να προσφέρουν την ισχύ και την καθοριστική για την κίνηση του αυτοκινήτου ποσότητα ροπής.

Οι επιδόσεις είναι ικανοποιητικές, αφού τα πρώτα 100χλμ./ώρα στο κοντέρ έρχονται σε 10,6’’ και η τελική ταχύτητα φθάνει τα 180χλμ./ώρα.

Η σημαντικοτέρη παρατήρηση μου σχετικά με την λειτουργία του υβριδικού συστήματος και του αυτόματου κιβωτίου CVT εστιάζεται στην απόδοση και στο θόρυβο. Συγκεκριμένα μόλις πατήσεις βαθιά το γκάζι για να επιταχύνεις, το αυτόματο κιβώτιο παράγει θόρυβο και δεν αντιδρά άμεσα. Αυτά τα μειονεκτήματα αφορούν την συγκεκριμένη διάταξη και τα έχω εντοπίσει σε όλα τα αυτοκίνητα που έχουν ζητήσει την συνδρομή της για να μεταφέρουν την ισχύ και την ροπή στους κινητήριους τροχούς.

Να τονίσω όμως ότι στη περίπτωση του νέου Prius, ο θόρυβος αν και είναι μειωμένος, παραμένει ένα μειονέκτημα.

Η μέση κατανάλωση στο τεστ που έγινε στην Ισπανία ήταν 6,5 λίτρα/100χλμ. Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση καθορίστηκε στα 3 λίτρα/100χλμ. Όσον αφορά τις εκπομπές CO2, περιορίσθηκαν στα 70 γραμ./χλμ.  Σημειώστε ότι αυτό είναι το όριο που θα θέσει η ΕΕ το 2025 για όλα τα νέα αυτοκίνητα. Η Toyota όμως κατάφερε να φθάσει τώρα αυτό το όριο με την υβριδική τεχνολογία της.

Η Τoyota Ελλάς, θα εφοδιάσει το δίκτυο της με το νέο Prius, στο τέλος Φεβρουαρίου. Η βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό κοστίζει 27.180 ευρώ. Ανακοινώθηκε ότι το κέρδος του πελάτη σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο φθάνει τα 3.000 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v