Οδηγούμε την πρώτη υβριδική έκδοση του Toyota RAV4 στο Αλικάντε της Ισπανίας και μεταφέρουμε εντυπώσεις.
Παλαιότερο των 360 ημερών
αποστολή στην Ισπανία του Σπύρου Ρέκκα
Θεωρώ το Toyota RAV4 αρχηγό στη κατηγορία των μεσαίων SUV, γιατί πριν από 20 χρόνια δημιούργησε την κατηγορία των οχημάτων ελεύθερου χρόνου. Το ιαπωνικό μοντέλο εκτός από το έναυσμα για να αποκτηθεί μια ακόμη ενδιαφέρουσα οικογένεια οχημάτων με ειδικά χαρακτηριστικά, συνέβαλε και στην εξέλιξη της νέας τάσης. Μιας τάσης, που την ακολούθησαν όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και αποτελεί μια από τις σημαντικότερες πηγές εσόδων της διεθνούς αυτοκινητοβιομηχανίας.
Τώρα η είδηση που αποτελεί νέα πρόκληση για την αγορά των οχημάτων ελεύθερου χρόνου, αφορά την υβριδική έκδοση της τελευταίας γενιάς. Βλέπετε, οι Ιάπωνες που διοικούν την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, δίνουν μία ακόμη ευκαιρία στην υβριδική κίνηση να αποδείξει τις ικανότητες της, και να συμβάλει στη μείωση της περιβαλλοντικής επιβάρυνσης από την αυτοκίνηση.
Στο Αλικάντε της Ισπανίας, οδήγησα την πρώτη υβριδική έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου, η οποία έχει ένα ακόμη σημαντικό χαρακτηριστικό, κατασκευάζεται με κίνηση στους μπροστινούς είτε στους πίσω τροχούς. Δηλαδή, η Toyota ανεβάζει ταχύτητα και ουσιαστικά υποχρεώνει τους άλλους κατασκευαστές να επενδύσουν τεράστια ποσά για να ανταγωνισθούν το δικό της υβριδικό SUV.
Η εξέλιξη και η κατασκευή του Toyota RAV4 Hybrid, είχε ένα πολύτιμο σύμμαχο, την μελέτη από τα αντίστοιχα μοντέλα της θυγατρικής Lexus. Το υβριδικό σύστημα υπέστει σημαντικές τροποποιήσεις αλλά η φιλοσοφία και η δομή του είναι ίδιες. Το υβριδικό σύστημα κίνησης του RAV4 περιλαμβάνει ένα βενζινοκινητήρα 2.500 κ.ε. κύκλου Atkinson, έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, μία γεννήτρια, μία μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου 204 κυψελών τοποθετημένη κάτω από τα πίσω καθίσματα, μία μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) και μία συσκευή κατανομής ισχύος.
Στην έκδοση AWD, το Electric all-wheel drive (E-Four) ενεργοποιείται από ένα δεύτερο ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο πίσω, ώστε να αποφεύγεται το πρόσθετο βάρος, κόστος, και περιπλοκότητα ενός κεντρικού άξονα μετάδοσης. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 197 ίπποι, επιταχύνοντας το RAV4 Hybrid από 0-100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτ. μέχρι την τελική ταχύτητα των 180 χλμ./ώρα. Εν τούτοις, το RAV4 Hybrid έχει κορυφαία κατανάλωση μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ. στον ευρωπαϊκό μικτό κύκλο, και αξιοσημείωτα χαμηλές εκπομπές CO2 115 γραμ.χλμ., διασφαλίζοντας φορολογικά πλεονεκτήματα.
Το υβριδικό σύστημα χρησιμοποιεί την ισχύ του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα σε συνδυασμό ή ανεξάρτητα, μεγιστοποιώντας την απόδοση και των δύο μονάδων ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη ισορροπία οδηγικών επιδόσεων και απόδοσης καυσίμου. Κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης και στο φρενάρισμα, οι ηλεκτροκινητήρες ενεργούν σαν γεννήτρια υψηλής απόδοσης με αποτέλεσμα την ανάκτηση ενέργειας μέσω πέδησης. Η κινητική ενέργεια που συνήθως σπαταλιέται σαν θερμότητα, ανακτάται σαν ηλεκτρική ενέργεια που αποθηκεύεται στη μπαταρία. Η ομαλή και συνεχώς μεταβαλλόμενη μετάδοση του E-CVT ελέγχεται μέσω τεχνολογίας Shift-by-Wire, χρησιμοποιώντας ηλεκτρονικό σύστημα επιλογέα.
Στη πρώτη δοκιμή στους ισπανικούς δρόμους διαπίστωσα Ότι, το αυτοκίνητο προσφέρει υψηλά οδηγικά χαρακτηριστικά, παρά το αυξημένο βάρος λόγω της προσθήκης του υβριδικού συστήματος. Μου έκανε εντύπωση η απόδοση του υβριδικού συστήματος και οι πολύ καλές επιδόσεις. Η σημαντικότερη παρατήρηση μου, αφορά τον θόρυβο που κάνει το αυτόματο κιβώτιο τύπου CVT. Αν και έχει μειωθεί ο θόρυβος σε σχέση με παλαιότερες κατασκευές, όταν πατάς βαθιά το γκάζι για να επιταχύνει το αυτοκίνητο κάνει αισθητή την παρουσία του. Να τονίσω την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την άνεση. Όσον αφορά την ποιότητα κατασκευής και το φινίρισμα είναι στα γνωστά υψηλά επίπεδα της μάρκας.
Η βασική έκδοση με πλούσιο εξοπλισμό του ανανεωμένου Toyota RAV4 Hybrid, κοστίζει 33.770 ευρώ(2WD), AWD απο 35.770 ευρώ. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν σύντομα.