Διαφάνεια και στους ρύπους

του Σπύρου Ρέκκα
Η Opel, ξεκίνησε μια εκστρατεία για να ενημερώσει τους καταναλωτές για τα θέματα κατανάλωσης και ρύπων. Το σκάνδαλο της VW έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα στην σχέση μεταξύ των καταναλωτών και των αυτοκινητοβιομηχανιών και γι'αυτο οι εταιρείες παίρνουν πρωτοβουλίες.
Ανάλογες ενέργειες ανακοίνωσε και ο γαλλικός όμιλος PSA(Peugeot- Citroen).
Η Opel ξεκινά εθελοντικές δράσεις για τη συμμόρφωση με τις μελλοντικές προδιαγραφές εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) και οξειδίων του αζώτου (NOx). Από το δεύτερο τρίμηνο του 2016, επιπλέον των επίσημων πληροφοριών κατανάλωσης και εκπομπών CO2, θα δημοσιεύονται οι τιμές κατανάλωσης που καταγράφονται στον κύκλο WLTP. Επίσης, οι μηχανικοί κινητήρων ντίζελ πρόσφατα ξεκίνησαν εργασίες σε ένα πρόγραμμα με σκοπό τη μείωση των εκπομπών NOx σε εφαρμογές SCR (Selective Catalytic Reduction) diesel - Επιλεκτική Αναγωγή Καυσαερίων.
Πρόκειται για μία εθελοντική πρωτοβουλία εν όψει των απαιτήσεων του μελλοντικού προτύπου RDE (Real Driving Emissions) που θα τεθεί σε ισχύ το 2017. Η Opel δεσμεύεται να προσφέρει διαφάνεια στους φορείς αξιολόγησης & δοκιμών.
«Τα γεγονότα και οι συζητήσεις των τελευταίων εβδομάδων και μηνών έχουν δείξει ότι η αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται στο στόχαστρο και ήρθε η ώρα να δράσουμε σύμφωνα με την τεχνογνωσία μας», δήλωσε ο Dr. Karl-Thomas Neumann, CEO του Opel Group. «Είναι προφανές ότι η συζήτηση ντίζελ είναι ένα κρίσιμο θέμα. Ο κόσμος δεν έχει την ίδια νοοτροπία όπως παλιά. Και αυτό είναι κάτι που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε και είναι στο χέρι της αυτοκινητοβιομηχανίας να αλλάξει την αντίληψη για τη σύγχρονη πραγματικότητα».
Η εκστρατεία ξεκινά από το νέο Astra. Η διαδικασία έχει τύχει ευρείας αποδοχής από την βιομηχανία και προσομοιώνει καλύτερα την καθημερινή πραγματικότητα των πελατών.
Σύμφωνα με τα σχέδια της Ε.Ε., ο Νέος Ευρωπαϊκός Κύκλος Οδήγησης - “New European Driving Cycle” (NEDC) θα αντικατασταθεί από το 2017 από το πιο σύγχρονο πρότυπο “Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles Test Procedure” (WLTP). Το WLTP που επίσης διεξάγεται σε εργαστηριακές συνθήκες βασίζεται σε πολύ αυστηρές διαδικασίες, ενώ τα αποτελέσματα κατανάλωσης και εκπομπών CO2 που προκύπτουν προσομοιώνουν καλύτερα την κυκλοφοριακή πραγματικότητα. Ο νέος κύκλος δοκιμών είναι σημαντικό να προσφέρει τυποποιημένα, αναπαραγόμενα και συγκρίσιμα αποτελέσματα.
Όμως οι πρωτοβουλίες της Opel συνεχίζονται και με τις εκπομπές NOx. Η εταιρεία έχει ξεκινήσει να δουλεύει πάνω σε βελτιωμένες λύσεις για την αποτελεσματικότητα των συστημάτων επεξεργασίας καυσαερίων σε κινητήρες ντίζελ Euro 6 με τεχνολογία SCR εν όψει του μελλοντικού προτύπου RDE. Το RDE είναι ένα πρότυπο εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης που συμπληρώνει τις υπάρχουσες μεθόδους δοκιμών και μετρά τους ρύπους ενός οχήματος απευθείας στο δρόμο.
Ο CEO της Opel, Dr. Neumann απαιτεί επίσης βελτίωση της διαφάνειας μεταξύ κατασκευαστών αυτοκινήτων και φορέων στην Ευρώπη. «Στις ΗΠΑ, οι εταιρίες γνωστοποιούν στους φορείς την πλήρη φιλοσοφία χαρτογράφησης που χρησιμοποιούν. Θα ήθελα και εμείς να ενστερνιστούμε αυτή την πρακτική στην Ευρώπη». Στο πλαίσιο αυτό, ο CEO της Opel προτείνει όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων που δραστηριοποιούνται στην Ευρώπη να συμμετάσχουν σε μία διαπραγματευόμενη συμφωνία για μεγαλύτερη διαφάνεια.