Ενας ντιζελοκινητήρας μεγάλης αξίας

Ο κινητήρας ντίζελ που λανσάρεται στα Renault Clio και Captur ξεχωρίζει με τις χαμηλές του εκπομπές ρύπων και την οικονομία που προσφέρει στην κατανάλωση.
Ενας ντιζελοκινητήρας μεγάλης αξίας

του Σπύρου Ρέκκα


Το 2015, είναι χρονιά σταθμός για την αυτοκίνηση. Φέτος, ενισχύθηκε η άποψη που θέλει τον περιορισμό των κινητήρων ντίζελ. Οι κυβερνήσεις της Γαλλίας, της Ιταλίας και άλλων χωρών, ξαφνικά διαπίστωσαν ότι οι κινητήρες ντίζελ είναι ρυπογόνοι και επιβαρύνουν την υγεία των πολιτών. Σας διαβεβαιώνω ότι, γνώριζαν όλες τις αρνητικές παραμέτρους των κινητήρων ντίζελ εδώ και πολλές δεκαετίες.


Τώρα όμως για διάφορους λόγους, αναπτύσσουν φλερτ με τους βενζινοκινητήρες. Κι όμως, οι κινητήρες ντίζελ, εξασφαλίζουν πολλά πλεονεκτήματα. Βέβαια, όπως όλοι οι κινητήριες μονάδες έχουν και μειονεκτήματα. Τίποτα δεν είναι τέλειο σε αυτή την ζωή!


Να σας θυμίσω ότι, ένας από τους καλύτερους ντιζελοκινητήρες του κόσμου, είναι η πρόταση της Renault. Το μοτέρ περιορισμένων διαστάσεων και βάρους 1.500 κ.εκ. της σειράς dCi, έχει ζηλευτά χαρακτηριστικά. Παράγεται σε τρεις εκδόσεις, όσον αφορά την ισχύ. Διαλέγεις, 75, 90 είτε 110 ίππους. Μην σας φαίνονται λίγοι οι ίπποι. Υπολογίστε και την ευεργετική επίδραση της ροπής που εμφανίζεται μόλις πατήσεις το γκάζι και μένει κοντά σου, στο μεγαλύτερο εύρος λειτουργίας του μοτέρ.


Ο κινητήρας ντίζελ 1.500 κ.εκ. της σειράς dCi, της Renault, είναι οικονομικός, έχει χαμηλές εκπομπές ρύπων, δεν επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας και διαθέτει ένα ακόμη ισχυρό ατού. Είναι τόσο καλός, που τον επέλεξε και η Mercedes, για να κινεί τα περισσότερα καινούργια γερμανικά μοντέλα της. Έχω οδηγήσει όλα τα μοντέλα της Renault και της Mercedes, με τον γαλλικό κινητήρα ντίζελ και πιστεύω ότι, πρόκειται για ένα άριστο σύνολο, που δεν πρέπει να καεί στη φωτιά που άναψαν οι διώκτες των ντίζελ.


Στο Renault Clio, ο κορυφαίος ντίζελ 1,5 dCi της Renault, 90 ίππων διακρίνεται για τις χαμηλές απαιτήσεις του σε καύσιμο (3,5 λίτρα/100 χλμ.) και για τις ακόμα περιορισμένες εκπομπές ρύπων (90 γραμ./χλμ.), που απαλλάσσουν αυτή την έκδοση από τα τέλη κυκλοφορίας.
Στο Renault Captur, ο dCi των 1,5 λίτρων με 90 ίππους και 22,4 χλγμ. ροπής είναι ο οικονομικότερος κινητήρας στην κατηγορία του, καθώς χρειάζεται μόλις 3,6 λιτρα/100χλμ. με εκπομπές CO2 μόλις 95 γραμ./χλμ., εξασφαλίζοντας μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v