Η ιαπωνική φίρμα δείχνει το μέλλον της υβριδικής τεχνολογίας με την παρουσίαση του νέου Prius στην Φρανκφούρτη.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Το μέλλον της υβριδικής τεχνολογίας δείχνει για μια ακόμη φορά η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία Toyota. Στην 66η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, που θα υποδέχεται τους φίλους της αυτοκίνησης και της τεχνολογίας μέχρι την Κυριακή 27 Σεπτέμβριου, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου, έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα ενός μοντέλου που αναδεικνύει τα πλεονεκτήματα της υβριδικής κίνησης.
Η τέταρτη γενιά του Prius έχει πολλές βελτιώσεις με αποτέλεσμα οι εκπομπές CO2 να έχουν περιορισθεί κατά 18%, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Αντλώντας ισχύ από μία νέα γενιά του πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης, έχει καταφέρει να μειώσει σημαντικά την κατανάλωση στον αυτοκινητόδρομο προσφέροντας μία πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία. Η επιτάχυνση είναι πιο ομαλή και άμεση, ενώ στις υψηλότερες ταχύτητες είναι πιο αθόρυβο και έχει πιο γραμμική αίσθηση που είναι καλύτερα εναρμονισμένη με τις στροφές του κινητήρα.
Οι δυναμικές ικανότητες του νέου αυτοκινήτου βασίζονται στη χρήση της νέας πλατφόρμας Toyota New Global Architecture (TNGA). Ταυτόχρονα, αυτή προσφέρει στο αυτοκίνητο χαμηλότερο κέντρο βάρους για βελτιωμένη απόκριση, συμπεριφορά και ευστάθεια. Επίσης παρέχει στους σχεδιαστές μεγαλύτερη ελευθερία να δημιουργήσουν ένα αυτοκίνητο πιο ελκυστικό οπτικά, με χαμηλότερες γραμμές και πιο αθλητικό προφίλ. Χάρη στην πλατφόρμα TNGA, οι σχεδιαστές δημιούργησαν ένα εσωτερικό με άριστη διάταξη χώρων, εξαιρετική θέση οδήγησης και κορυφαία επίπεδα άνεσης. Η χώρος αποσκευών έχει επίσης βελτιωθεί με την υιοθέτηση μιας μικρότερης, μεγαλύτερης ενεργειακής πυκνότητας υβριδικής μπαταρίας και ενός νέου συστήματος πίσω ανάρτησης με διπλά ψαλίδα – στοιχεία που δεν επηρεάζουν το χώρο αποσκευών.
Το Prius παραμένει τεχνολογικός πρεσβευτής της Toyota, αναδεικνύοντας νέες σχετικές τεχνολογίες που αυξάνουν τα επίπεδα ασφάλειας, άνεσης, επιδόσεων και πρακτικότητας. Η ασφάλεια παραμένει προτεραιότητα και το πλαίσιο TNGA έχει βελτιστοποιηθεί με σκοπό την άριστη συμπεριφορά στις συγκρούσεις. Οι δυνατότητες του πακέτου Toyota Safety Sense έχουν επεκταθεί στο νέο Prius με την προσθήκη του Adaptive Cruise Control που βασίζεται σε ραντάρ και μία νέα λειτουργία ανίχνευσης πεζών για το Pre-Collision System (Σύστημα Προ-Σύγκρουσης).
Το πλήρως υβριδικό σύστημα κίνησης έχει υποστεί εκτενείς μετατροπές για βελτίωση της απόδοσης, μείωση βάρους και ενίσχυση των επιδόσεων. Λεπτομερείς σχεδιαστικές αλλαγές στον κινητήρα έχουν πετύχει πάνω από 40% θερμική απόδοση – παγκοσμίως καλύτερες τιμές για βενζινοκινητήρα. Άλλα εξαρτήματα του υβριδικού συστήματος έχουν γίνει πιο συμπαγή και έχουν τοποθετηθεί σε νέες θέσεις με κριτήριο τη βέλτιστη διάταξη χώρων, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους του οχήματος. Η νέα μπαταρία νικελίου-υδριδίου μετάλλου είναι πιο συμπαγής ενώ η αντοχή της και η απόδοση φόρτισης έχουν βελτιωθεί σημαντικά.