Παιχνίδια με τον αέρα

Η νέα γενιά του Astra δίνει μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική συμπεριφορά του μοντέλου, η οποία επηρεάζει το επίπεδο θορύβου και την οδική συμπεριφορά.
Παιχνίδια με τον αέρα
του Σπύρου Ρέκκα

Τα αυτοκίνητα κάνουν παιχνίδια με τον αέρα και προσπαθούν να μειώσουν τις συνέπειες από τις ριπές του ανέμου. Η Opel, όταν σχεδίαζε τη νέα γενιά του Astra, έδωσε μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική συμπεριφορά, γιατί αυτή παράμετρος είναι πολύ σημαντική για την συνολική απόδοση του αυτοκινήτου. Συγκεκριμένα, η αεροδυναμική ικανότητα του αυτοκίνητου, επηρεάζει το επίπεδο θορύβου, την οδική συμπεριφορά και την κατανάλωση καυσίμου.

Ελαφρύτερο, οικονομικότερο, πιο ευέλικτο είναι το νέο Opel Astra, σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο. Η σχεδίαση και η αρχιτεκτονική του οχήματος θέτουν επίσης νέα πρότυπα στην αεροδυναμική και συνεχίζουν ένα παραδοσιακό πλεονέκτημα της Opel – όταν το Kadett E GSi λανσαρίστηκε το 1984 ήταν το πιο αεροδυναμικό sedan σε όλο τον κόσμο με cd 0,30. Η εξαιρετική αεροδυναμική σχετίζεται άμεσα με την οικονομική κατανάλωση, ένα ακόμα παραδοσιακό ατού της Opel.

Πλεονέκτημα του νέου Astra είναι οι πολύ πιο συμπαγείς διαστάσεις συγκριτικά με τον προκάτοχό του. Είναι περίπου 2,5 εκατ. χαμηλότερο και 0,5 χιλ. λεπτότερο, συμπεριλαμβανομένων των λεπτότερων ζαντών. Οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή στη γραμμή οροφής, στην κολόνα C και στη δομή κάτω μέρους του αμαξώματος. Το αποτέλεσμα μιλά από μόνο του, το νέο συμπαγές Opel συγκαταλέγεται ανάμεσα στα πιο αεροδυναμικά μοντέλα της κατηγορίας του, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,285. Οι διαστάσεις δρουν θετικά στη συνολική αντίσταση με μία μετωπική επιφάνεια περίπου 0,642 τετραγωνικών μέτρων (συγκριτικά με τα 0,770 τ.μ. του προκατόχου του), και κατ’ επέκταση στην απόδοση καυσίμου.

Οι μηχανικοί αποφάσισαν να δώσουν στην οροφή μία ομαλή καμπύλη προς τα πίσω για να μειώσουν περαιτέρω την αντίσταση. Η διακριτική πίσω αεροτομή λειτουργεί σαν ακμή αποκόλλησης ροής που διακόπτει τη ροή αέρα στο πάνω τμήμα χωρίς να δημιουργεί ενοχλητικούς στροβιλισμούς. Ακόμα και η κολόνα C με τα μικρά άκρα της σχεδιάστηκε για να κατανέμει τη ροή αέρα πιο αποδοτικά συγκριτικά με του προηγούμενου Astra, μειώνοντας επομένως τη αντίσταση.

Οι μηχανικοί πέτυχαν περαιτέρω βελτιώσεις επανεξετάζοντας τη σχεδίαση κάτω μέρους του αμαξώματος. Αντίθετα με πολλούς ανταγωνιστές, η Opel αποφάσισε να αποφύγει τις ποδιές πλήρους κάλυψης πατώματος και να αναθεωρήσει τα εξαρτήματα για τη διασφάλιση καλύτερης ροής αέρα. Το κάτω τμήμα του αυτοκινήτου έχει τώρα δομές βελτιστοποιημένης ροής και σύστημα έδρασης μπαταρίας, ενώ ο νέος πίσω άξονας κάθεται ψηλότερα συγκριτικά με το προηγούμενο Astra, ώστε να μην εμποδίζει τον αέρα που ρέει κάτω από το αυτοκίνητο. Όλα αυτά τα μέτρα παίζουν ζωτικό ρόλο στην άριστη αεροδυναμική. Στη γλώσσα των αριθμών, η πιο οικολογική έκδοση του προηγούμενου Astra είχε συντελεστή οπισθέλκουσας 0,325. Η βασική έκδοση του νέου Astra έχει εξαιρετικό cd 0,285. Ακόμα και το αυτόματο ντίζελ της νέας γενιάς με ζάντες 18-ιντσών υπερέχει έναντι της πιο αεροδυναμικής έκδοσης του προηγούμενου μοντέλου με συντελεστή οπισθέλκουσας περίπου 0,31. Και πέραν αυτού, μία ακόμα πιο αεροδυναμική και οικονομική έκδοση ecoFlex προγραμματίζεται για το μέλλον.

Η συνειδητή απόφαση να αποφευχθούν ποδιές πλήρους κάλυψης πατώματος μεταφράζεται επίσης σε λιγότερο βάρος και χαμηλότερη κατανάλωση παράλληλα με μειωμένο κόστος παραγωγής. Πλεονεκτήματα που έχουν θετικές επιπτώσεις στην τιμή και φτάνουν μέχρι τον πελάτη. Σε συνδυασμό με το γεγονός ότι κάθε νέο Astra χρησιμοποιεί έναν κινητήρα νέας γενιάς με ισχύ από 95 εως 200 ιππους, οι πελάτες μπορούν να ευελπιστούν σε μία κατάσταση win-win-win. Όλοι οι κινητήρες νέας γενιάς συνδυάζουν ισχυρές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση με εξαιρετική απόκριση ενώ ταυτόχρονα προσφέρουν ομαλή λειτουργία και χαμηλά επίπεδα θορύβων. Για παράδειγμα, το νέο Astra με τον χιλιάρη κινητήρα και Easytronic 3.0 είναι το πιο οικονομικό βενζινοκίνητο μοντέλο στην κατηγορία του, ανακοίνωσε η γερμανική μάρκα.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v