BMW Concept M4 GTS: Σκάμε από… ζήλια

Η ολοκαίνουργια BMW Concept εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις της και μας κάνει να… ζηλεύουμε.
BMW Concept M4 GTS: Σκάμε από… ζήλια
του Σπύρου Ρέκκα

Εδώ που τα λέμε, όταν υπάρχουν τέτοια αυτοκίνητα, όπως η νέα BMW Concept M4 GTS, σκάμε από ζήλια. Ζηλεύουμε, γιατί δεν μπορούμε να την δαμάσουμε, να την πάμε μια ήσυχη βόλτα και να δοκιμάσουμε τα όρια της. Ζηλεύουμε, τους άλλους ευρωπαίους που έχουν λιγότερα οικονομικά προβλήματα. Μέχρι να μπει μια σειρά στα οικονομικά μας θέματα, ας περιοριστούμε στα όνειρα που μπορούμε να κάνουμε, με πρωταγωνιστή αυτό το σπορ μοντέλο ειδικών προδιαγραφών.

Η BMW Concept M4 GTS βασίζεται στη M4 Coupe. Εν τούτοις, αναγνωρίζεται άμεσα σαν μία ειδική έκδοση μοντέλου υψηλών επιδόσεων, όπου η κάθε λεπτομέρεια εξυπηρετεί ένα σκοπό. Το μηχανικά ρυθμιζόμενο εμπρός splitter και το πίσω φτερό – και τα δύο από ανθρακόνημα – διασφαλίζουν αεροδυναμική ισορροπία και επιτρέπουν την προσαρμογή της, για ατομικές αγωνιστικές πίστες και για χρήση στο δρόμο. Ένα ακόμα παράδειγμα της εμμονής των μηχανικών στη σχεδίαση ελαφρού βάρους είναι το καπό από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο από ανθρακόνημα), που μειώνει το βάρος και το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου ακόμα περισσότερο. Μία φαρδιά εμπρός εισαγωγή βελτιστοποιεί τη ροή αέρα και ελαχιστοποιεί την άνωση στον εμπρός άξονα. Οι ελαφριές, σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος σε στυλ 666 M φέρουν επίσης μία πινελιά Acid Orange. Οι τροχοί 9.5 J x 19 (εμπρός) και 10.5 J x 20 (πίσω) εφοδιάζονται με ελαστικά 265/35 R19 μπροστά, 285/30 R20 πίσω.

Ο κινητήρας της BMW Concept M4 GTS εφοδιάζεται με το ίδιο, καινοτόμο σύστημα ψεκασμού νερού που έχει αυξήσει αισθητά την ισχύ και ροπή του BMW M4 MotoGP Safety Car. Με το σύστημα ψεκασμού νερού, οι μηχανικοί χρησιμοποιούν τη φυσική ιδιότητα του νερού κατά την εξάτμιση να απορροφά την απαιτούμενη ενέργεια από το περιβάλλον. Το νερό ψεκάζεται στην πολλαπλή εισαγωγής με τη μορφή λεπτού σπρέι. Όταν το νερό εξατμίζεται, η εισαγωγή αέρα ψύχεται σημαντικά. Σαν αποτέλεσμα, η θερμοκρασία τελικής συμπίεσης στο θάλαμο καύσης – και επομένως η τάση του κινητήρα για κρουστική καύση - μειώνεται με αποτέλεσμα να χρησιμοποιεί υψηλότερη πίεση υπερπλήρωσης και αυξημένη προπορεία ψεκασμού.

Αυτή η τεχνολογία διασφαλίζει αύξηση στην ισχύ και τη ροπή και ταυτόχρονα μειώνει τη θερμική καταπόνηση των εξαρτημάτων που σχετίζονται με τις επιδόσεις, κάτι που αυξάνει τη σταθερότητα και αντοχή του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα. Οι υψηλές δυνατότητες επιδόσεων του υπερτροφοδοτούμενου, εξακύλινδρου εν σειρά κινητήρα απαιτούν ένα πολύ προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης για τον ίδιο τον κινητήρα και τις περιφερειακές μονάδες. Για τη διασφάλιση βέλτιστων θερμοκρασιών λειτουργίας σε όλες τις συνθήκες, εξελίχθηκε ένα αποδοτικό σύστημα ψύξης. Αυτό αποτελείται από ένα κύριο ψυγείο και μερικά πρόσθετα ψυγεία για τα κυκλώματα υψηλών και χαμηλών θερμοκρασιών, το κιβώτιο και τον υπερσυμπιεστή ώστε οι θερμοκρασίες να παραμένουν σταθερές. Οι υπερσυμπιεστές ψύχονται μέσω ενός έμμεσου εναλλάκτη θερμότητας, με την υποστήριξη μιας πρόσθετης ηλεκτρικής αντλίας νερού.

Η BMW Concept M4 GTS εφοδιάζεται με καινοτόμα πίσω φώτα που υιοθετούν τεχνολογία OLED. Οι OLED (organic light-emitting diodes) είναι ένας νέος τύπος πηγής φωτός και παράγουν ομοιόμορφο φωτισμό σε όλη την επιφάνεια – αντίθετα με τις LED, που εκπέμπουν φως σε ένα σημείο. Το χαμηλό ύψος εγκατάστασής τους, μόλις 1,4 χιλ. και η δυνατότητά τους να ενεργοποιούν ατομικές μονάδες φώτων ανεξάρτητα ανοίγουν νέους ορίζοντας στις σχεδιαστικές φιλοσοφίες φωτισμού. Η τεχνολογία OLED προσφέρει πρόσθετη ευελιξία και διαμορφώνει μία μοναδική εμφάνιση η οποία υποδηλώνει εξαιρετική ακρίβεια. Η τεχνολογία OLED προαναγγέλλει μία νέα εποχή στη σχεδίαση φώτων και στις φιλοσοφίες φωτισμού δημιουργώντας πιο ξεχωριστά στοιχεία ταυτότητας για τα μοντέλα BMW – τόσο με τα φώτα ημέρας όσο και στο σκοτάδι.

http://www.netcarshow.com/bmw/2015-m4_gts_concept/800x600/wallpaper_01.htm
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v