Το τεχνολογικό υπόβαθρο της νέας Skoda Fabia

H νέα Skoda Fabia διαθέτει βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά και αξιόλογο τεχνολογικό υπόβαθρο δια χειρός VW.
Το τεχνολογικό υπόβαθρο της νέας Skoda Fabia
του Σπύρου Ρέκκα

H νέα Skoda Fabia, που λανσάρεται αυτή την περίοδο στην Ελλάδα, διαθέτει αξιόλογο τεχνολογικό υπόβαθρο, το οποίο σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε από τους ειδικευμένους μηχανικούς του γερμανικού γκρουπ VW. Τα οδηγικά χαρακτηριστικά βελτιώθηκαν μετά τις αλλαγές που έγιναν. Το νέο πακέτο περιλαμβάνει, πλαίσιο υψηλής ακαμψίας, μετατρόχια φαρδύτερα κατά 30χλστ., χαμηλότερο κέντρο βάρους, και μεταξόνιο μακρύτερο κατά 5 χλστ., σε σχέση με την απερχομένη γενιά. Η δόμηση της βασίζεται στη τεχνολογική πλατφόρμα MQB. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson με ψαλίδια βάσης. Συγκεκριμένα, οι εμπρός τροχοί έχουν μεταφερθεί κατά 5 χλστ. πιο μπροστά επιμηκύνοντας το μεταξόνιο. Ο πίσω άξονας βασίζεται σε μια εξελιγμένη διάταξη ημιάκαμπτου άξονα με νέους βραχίονες που αυξάνουν το μετατρόχιο κατά 30 χλστ. (+40 χλστ. στις εκδόσεις 1.2 TSI 110 ίππων και 1.4 TDI 105 ίππων).

Ένα νέο στοιχείο είναι το νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση (C-EPS ή Column-Electric Power Steering), που αντικαθιστά το προηγούμενο με ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Στην θέση του υδραυλικού κυκλώματος υπάρχει ένας κόμπακτ ηλεκτροκινητήρας που υποβοηθά τις οδηγίες του οδηγού. Η νέα διάταξη προσφέρει ταχύτερη και αμεσότερη ανταπόκριση καταλαμβάνοντας μικρότερο χώρο, ενώ το μικρότερο βάρος της κατά 2,5 κιλά συνεισφέρει στην μείωση της κατανάλωσης. Επιπρόσθετα, ο οδηγός απολαμβάνει περισσότερο την οδήγηση, χάρη στο πιο άμεσο τιμόνι που έχει 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη (2,9 στο προηγούμενο μοντέλο), όπως και στο τωρινό Fabia RS.

Το νέο supermini με την γερμανική τεχνολογία, διαθέτει και ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού (EDS) με στάνταρ XDS+. Πρόκειται για ένα στοιχείο που στην προηγούμενη γενιά, διέθετε μόνο η έκδοση RS. Tα συστήματα EDS και XDS+ βελτιώνουν τη πρόσφυση και συνδυάζονται με το ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC). Είναι δύο ενεργά συστήματα που επενεργούν στους εμπρός κινητήριους τροχούς και βελτιώνουν την πρόσφυση στις στροφές. Στις χαμηλές ταχύτητες και στην διάρκεια στροφής, τα συστήματα θα ενεργοποιηθούν όταν η εγκάρσια επιτάχυνση μόλις ξεπεράσει τα 0,15 G. Στη προηγουμένη γενιά, το σύστημα λειτουργούσε από τα 0,6 G. Όταν το σύστημα ενεργοποιηθεί, υπάρχει επιβράδυνση του εμπρός εσωτερικού τροχού όταν είναι απαραίτητο, κάτι που έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της ροπής στον εξωτερικό τροχό. Στις στροφές, ο εσωτερικός τροχός δεν επιβραδύνεται μόνο κατά την επιτάχυνση αλλά και κατά το φρενάρισμα βελτιώνοντας την πρόσφυση για μέγιστη ασφάλεια.

Ο H νέα Skoda Fabia διαθέτει βελτιωμένα οδηγικά χαρακτηριστικά και αξιόλογο τεχνολογικό υπόβαθρο δια χειρός VW. ξεκινά από τα 10.990 ευρώ. Κινητήρες βενζίνης 1.0 MPI 75 ίππων, 1.2 TSI 90 ίππων και 1.2 TSI 110 ίππων. Το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς θα εισαχθούν και εκδόσεις με πετρελαιοκινητήρες. Μοτέρ 1.4 με ισχύ 90 είτε 105 ίππους.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v