Ένα μοντέλο της Opel έφθασε τα 2,6 εκατ. πωλήσεις

Το Kadett B, που γιόρτασε τα 50 χρόνια του, από τότε που κυκλοφόρησε έχει πουληθεί στον αριθμό ρεκόρ των 2,6 εκατ. μονάδων.  
Ένα μοντέλο της Opel έφθασε τα 2,6 εκατ. πωλήσεις
του Σπύρου Ρέκκα

Η Opel, έχει κάνει αξιοσημείωτα ρεκόρ στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, το Kadett B, που γιόρτασε τα 50 χρόνια του, από τότε που κυκλοφόρησε έχει πουληθεί σε 2,6 εκατ. μονάδες. Το σλόγκαν που χρησιμοποίησε η γερμανική μάρκα στο λανσάρισμα του ήταν “Opel Kadett. Das Auto“.

Το B διαδέχεται το A, και το 1965 η νέα σειρά Kadett B αντικατέστησε την επιτυχημένη οικογένεια Kadett A. Ο διάδοχος του πρώτου μεταπολεμικού Kadett με μήκος +18 εκατ. ξεπερνούσε τα τέσσερα μέτρα. Υπήρχαν τρεις εκδόσεις αμαξώματος στο λανσάρισμα του μοντέλου: δίθυρο ή τετράθυρο sedan, CarAvan station wagon και ένα σικ coupé.

Το μοντέρνο σχήμα του coupé ήταν εμπνευσμένο από μοντέλα fastback, όπως το Chevrolet Chevelle στις ΗΠΑ, ένα επίπεδο, κεκλιμένο πίσω τμήμα χάριζε στο coupé σπορ, δυναμική φόρμα. Οι τρεις θυρίδες εξαερισμού στην κολόνα B γράφτηκαν στα χρονικά της ιστορίας του αυτοκινήτου: σήμερα, αυτά τα μοντέλα, γνωστά σαν “gills coupés”, είναι περιζήτητα και μεγάλης αξίας κομμάτια.

Σε αρμονία με τη συνολική σπορ σχεδίαση, η ισχύς αυξήθηκε επίσης κατά 5 ίππους. Η διάμετρος του τετρακύλινδρου μοτέρ αυξήθηκε κατά τρία χιλιοστά και με κυβισμό 1.078 κ.εκ. απέδιδε 45 ίππους. Επίσης υπήρχε ένας μεγαλύτερης συμπίεσης κινητήρας S 1.1 με 55 ίππους. Επιπλέον του κλασικού τετρατάχυτου κιβωτίου, από το 1968, το Kadett ήταν διαθέσιμο με ένα αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, κάτι ακόμα ασυνήθιστο για την κατηγορία. Αρχικά, το αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων συνδυαζόταν μόνο με τους κινητήρες 1.7 και 1.9.

Ένα χρόνο αργότερα, μπορούσαν να το επιλέξουν και οι αγοραστές του 1.1 Kadett με 60 ίππους. Το Kadett B έγινε άμεση επιτυχία, με την παραγωγή τον πρώτο χρόνο να ξεπερνά τα 105.000 αντίτυπα. Κυκλοφορούσε σε 120 χώρες, και χωρίς ποτέ να αποκαλείται παγκόσμιο αυτοκίνητο, στην πραγματικότητα ήταν διεθνές μοντέλο.

Πολύ πριν η VW κάνει την είσοδό της στην κατηγορία GTI, το Rallye Kadett που λανσαρίστηκε το 1966 ήταν ο προάγγελος όλων των συμπαγών σπορ αυτοκινήτων. Το εντυπωσιακό coupé με ματ μαύρο καπό και ρίγες αρχικά ήταν διαθέσιμο με μία έκδοση twin-carburetor 60 ιππων του κινητήρα 1.1, και από το 1967, και με κινητήρα 1.9. Αξίζει να αναφέρουμε ότι το ματ μαύρο καπό δεν ήταν στυλιστικό ‘καπρίτσιο’ αφού απέτρεπε την αντανάκλαση από τις ισχυρές ηλιακές ακτίνες – ένα θέμα που επισημάνθηκε για πρώτη φορά στους αγώνες ράλι της εποχής. Ο κινητήρας 90 ίππων επιτάχυνε το coupé μέχρι τα 170 χλμ./ώρα, ενώ ένα σπορ πλαίσιο διασφάλιζε πρόσθετα αποθέματα ασφάλειας. Με τα σπορ χαρακτηριστικά και τις εξαιρετικές οδηγικές επιδόσεις του, το Rallye Kadett αποτέλεσε άριστη βάση για ερασιτέχνες του σπορ. Έγινε διάσημο σε τοπικό και διεθνές επίπεδο με νίκες σε όλα τα είδη εδάφους.

Το πόσο δημοφιλές και επιτυχημένο ήταν το Rallye Kadett στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού την εποχή εκείνη φαίνεται και στις στατιστικές από το 1968: σε συνολικά 238 αγωνιστικές διοργανώσεις, αυτό το μοντέλο σάρωσε 222 νίκες κατηγορίας καθώς και 345 χρυσά και 287 ασημένια μετάλλια.

Η καριέρα του Kadett B έληξε τον Ιούλιο του 1973 μετά από παραγωγή 2,6 εκατομμυρίων οχημάτων. Η πολυδιάστατη και πολυποίκιλη γκάμα και οι πολυάριθμες στυλιστικές δυνατότητες αποτέλεσαν πρότυπο στην αυτοκινητοβιομηχανία. Και με το Rallye Kadett, η Opel ίδρυσε την κατηγορία συμπαγών σπορ αυτοκινήτων για το ευρύ κοινό.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v