Οδηγήσαμε το νέο ιαπωνικό μοντέλο στους δρόμους της Λισαβώνας, και μεταφέρουμε εντυπώσεις από το μικρομεσαίο SUV της Honda.
Παλαιότερο των 360 ημερών
Αποστολή στην Πορτογαλία του Σπύρου Ρέκκα
Όλοι κάνουμε λάθη, αλλά μερικοί χάνουν την μπάλα εντελώς. Έτσι και η Honda που ενώ μέχρι το 2008 κυριαρχούσε στην αγορά των μικρομεσαίων SUV με το τρίπορτο HRV, ξαφνικά κάποιο ανώτατο στέλεχος, αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του. Έτσι έδωσε χώρο στην Nissan να πλησιάσει την κατηγορία που δημιούργησε στην αγορά με τόσο κόπο και χρήμα.
Η νέα ευκαιρία της Honda, για να επανέλθει στην ανθίζουσα κατηγορία των μικρομεσαίων SUV, είναι η νέα γενιά του HR-V. Οδήγησα για δυο ημέρες το νέο ιαπωνικό αυτοκίνητο στη Λισαβώνα της Πορτογαλίας και ειλικρινά, έδωσα περισσότερους πόντους στην αξιολόγηση μου, για την ιαπωνική φίρμα μαζικής παραγωγής με έντονα premium στοιχεία. Το ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που παίζει διπλό ρόλο στη συμβίωση μας με την μεταλλική κατασκευή - κάθε ημέρα κινείται στην πόλη με άνεση και οικονομία και το Σαββατοκύριακο σου δίνει την απόλαυση της εκδρομής- είναι μια ολοκληρωμένη πρόταση, η οποία κοιτάζει στα μάτια ακόμη και το best seller Nissan Qashqai. Είναι η δεύτερη φορά, μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα, που οδηγώ ένα καινούργιο αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας. Μετά το Renault Kadjar, ήρθε η σειρά του νέου Honda HRV, να αποσπάσει μερίδιο στις πωλήσεις από το μοντέλο της Nissan που σπάει τα ταμεία.
Το νέο Honda HRV, είναι όμορφο με δυναμικές γραμμές. Απαλλαγμένο σε πολλούς τομείς από τις ιαπωνικές καταβολές που δεν ταιριάζουν στην ευρωπαϊκή κουλτούρα. Με την πρώτη ματιά διαπιστώνεις ότι είναι ένα καλοδουλεμένο σχήμα, ικανό να σε μεταφέρει και να σου δώσει την χαρά της οδήγησης. Στα περίχωρα της Λισαβώνας, το οδήγησα και ούτε μια στιγμή δεν βαρέθηκα το παιχνίδι με το χρονόμετρο και την άσφαλτο, που μου πρόσφερε απλόχερα. Με δυο λόγια, αν η ελληνική αντιπροσωπεία Αφοί Σαρακάκη, πιστέψει στο νέο μοντέλο και επενδύσει πάνω του, θα κερδίσει μια ακόμη παρτίδα στην αγορά. Την ίδια άποψη είχα γράψει και για το Renault Kadjar. Πλέον το Nissan Qashqai έχει δυο σημαντικούς και άξιους ανταγωνιστές. Το αποτέλεσμα στη μάχη των πωλήσεων εξαρτάται μόνο από την απόφαση της κάθε εταιρείας.
Οδήγησα και τις δυο εκδόσεις- ντίζελ και βενζίνη- εκτιμώ ότι ανάλογα με την χρήση, πρέπει να κάνει ο αγοραστής την τελική επιλογή του. Το ντίζελ είναι πολύ καλό, αλλά κοστίζει στην αγορά του, οπότε πρέπει να διανύονται τουλάχιστον 15.000 χλμ. το χρόνο, για να γίνει η απόσβεση της επένδυσης. Η βενζίνη έχει πιο φίνα λειτουργία, είναι χαρισματική, αρπάζει πιο γρήγορα, αλλά καίει περισσότερο, όμως είναι πιο καλή επιλογή για το αστικό και περιαστικό περιβάλλον.
Παρουσιάζοντας μία νέα γενιά συμπαγών SUV στην αγορά, το νέο HR-V αντιπροσωπεύει μία ξεχωριστή πρόταση στην κατηγορία crossover: χαρακτηριστική εμφάνιση coupé με στιβαρότητα SUV, χώρους και πολυμορφικότητα ενός MPV, προηγμένη αλλά απολαυστική οδηγική εμπειρία και επιδόσεις με οικονομία. Η Honda εκτιμά ότι το 70% των πελατών του νέου HR-V θα είναι πελάτες που θα κατακτήσει από άλλες μάρκες, κυρίως ιδιοκτήτες MPV και hatchback κατηγορίας C. Το HR-V μήκους 4.3 μ. απευθύνεται κυρίως σε νεαρούς εργένηδες και ζευγάρια που δεν έχουν δημιουργήσει ακόμα οικογένεια, ενδιαφέρονται για το lifestyle και παρακολουθούν τις τάσεις του design.
Στο εσωτερικό, προσφέρει στους επιβάτες κορυφαία ευρυχωρία και – χάρη στο καινοτόμο σύστημα Magic Seat της Honda – εξαιρετική ευελιξία. Μαλακά υλικά υψηλής ποιότητας και σοφιστικέ στυλ προσδιορίζουν το εσωτερικό του HR-V, όπου οι σχεδιαστές της Honda συνδύασαν την πλούσια ευρυχωρία με την αίσθηση ενός σπορ, προστατευμένου cockpit.
Το νέο HR-V θα διατίθεται από το ξεκίνημα των πωλήσεων του με έναν πολύ αποδοτικό 1.6 i-DTEC ντίζελ 120 ίππων και έναν βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC 130 ίππων και οι δύο της σειράς Earth Dreams Technology της Honda. Ο ντίζελ συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο, ενώ ο βενζινοκινητήρας αντίστοιχα είτε με εξατάχυτο μηχανικό ή με CVT.
Ανήκει στο κύμα νέας γενιάς και νέων οχημάτων Honda που προβάλλουν την πρωτοποριακή προσέγγιση της μάρκας, η οποία βελτιώνει τη ζωή των πελατών της. Η νέα σειρά HR-V της Honda με τρεις εκδόσεις εξοπλισμού θα αρχίσει να πωλείται σε όλη την Ευρώπη στα μέσα του 2015. Στην Ελλάδα έρχεται τον Οκτώβριο και ελπίζω οι τιμές πώλησης να είναι κοντά στα επίπεδα που έχει καθιερώσει το Nissan Qashqai. Αλλιώς φοβάμαι ότι δεν θα έχει την εμπορική επιτυχία που του αξίζει.
Η coupé φόρμα του HR-V δημιουργεί μία δυναμική και σπορ εμφάνιση, που ολοκληρώνεται από τις πίσω λαβές των θυρών, οι οποίες είναι κρυμμένες στην κολόνα C. Χαρακτηριστικές, τολμηρές γραμμές διατρέχουν το αμάξωμα σε όλο του το μήκος, χαρίζοντας στο HR-V ένα αποφασιστικό ύφος με ελαφρά κλίση προς τα εμπρός που αποπνέει μία αίσθηση κίνησης και ευελιξίας ακόμα και σταματημένο.
Μία νέα, κορυφαία αεροδυναμική επίδοση εμφανίζεται τώρα στην κατηγορία crossover από το νέο HR-V. Κάτω από το όχημα, τρία καλύμματα (κάτω από τον κινητήρα, το εμπρός πάτωμα και το πίσω πάτωμα) βοηθούν στην εξομάλυνση και βελτιστοποίηση της ροής του αέρα, αυξάνοντας την απόδοση του καυσίμου. Επίσης βελτιώνουν την ηχομόνωση προς όφελος της άνεσης στο εσωτερικό. Οι αεροδυναμικές εργασίες εξέλιξης επικεντρώθηκαν στη βελτιστοποίηση της εμπρός και πίσω αεροδυναμικής άντωσης για μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες.
Η σχεδίαση του εσωτερικού προσαρμόστηκε στις δυναμικές και απαιτητικές προτιμήσεις του σύγχρονου και ενημερωμένου καταναλωτή. Σκοπός των σχεδιαστών ήταν το πάντρεμα κορυφαίας ευρυχωρίας εσωτερικού, ευχρηστίας και αποθηκευτικών χώρων με μία δυναμική, συναισθηματική σχεδίαση. Για να επιτευχθεί αυτό, ο χώρος και η διάταξη του HR-V αποφασίστηκε πριν οι σχεδιαστές της Honda υλοποιήσουν τη συνολική φιλοσοφία. Κατά συνέπεια, διαθέτει ένα απόλυτα λειτουργικό εσωτερικό σε συνδυασμό με μία αίσθηση προσωπικού χώρου και απόλαυσης. Ευρύχωρη και απίστευτα ευέλικτη, η καμπίνα του HR-V φέρνει τις αρετές ενός MPV στην κατηγορία crossover για πρώτη φορά με μία θέση οδήγησης που προάγει την αίσθηση ευελιξίας και δυναμισμού.
Ισχυρή βάση για το ευρύχωρο και ευέλικτο εσωτερικό του HR-V είναι η διάταξη του ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο. Αυτή η καινοτόμος διάταξη που δεν καταλαμβάνει πολύ χώρο τοποθετεί το ρεζερβουάρ χαμηλού προφίλ κάτω από τα εμπρός καθίσματα, κάτι που απελευθερώνει τον υποδαπέδιο χώρο ανάμεσα στα πίσω καθίσματα. Έτσι επιτρέπεται η τοποθέτηση του συστήματος Magic Seat της Honda που είναι δημοφιλές σε πολλά μοντέλα της μάρκας.
Το σύστημα Magic Seat επιτρέπει στο καθένα από τα διαιρούμενα 60:40 καθίσματα της δεύτερης σειράς να υιοθετούν διάφορες διατάξεις για μέγιστη ευελιξία στη μεταφορά ατόμων και φορτίων μέσα στο ευρύχωρο εσωτερικό. Με το σύστημα Magic Seat μπορεί να επιλέγεται ένα από τα τρία ‘modes’ από τη στάνταρ θέση των καθισμάτων.
Utility mode – η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός καθώς η έδρα χαμηλώνει την περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών, δημιουργώντας ένα επίπεδο πάτωμα μέγιστου μήκους 1.845 mm. Tall mode – το εμπρός τμήμα της έδρας των πίσω καθισμάτων ανασηκώνεται προς τα πίσω και κλειδώνει σε κάθετη θέση, επιτρέποντας ένα ύψος φόρτωσης 1.240 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για την τοποθέτηση ψηλών αντικειμένων πίσω από τα εμπρός καθίσματα. Long mode – η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται προς τα πίσω σε οριζόντια θέση, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, δημιουργώντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά αντικειμένων μήκους μέχρι 2.445 mm.
Οι επιβάτες θα εκτιμήσουν την ευρυχωρία της καμπίνας με τον πλούσιο χώρο στην περιοχή της κεφαλής, των ποδιών και των ώμων μπροστά και πίσω, με διαστάσεις που θυμίζουν τις αντίστοιχες μεγαλύτερων οχημάτων.
Ο χώρος φόρτωσης είναι επίσης εντυπωσιακός, από τους καλύτερους στην κατηγορία με χωρητικότητα 453 L με τα πίσω καθίσματα σε όρθια θέση, που μπορεί να φτάσει τα 1.026 λίτρα με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Το φαρδύ άνοιγμα της πίσω πόρτας του νέου HR-V (1.180 mm) και το χαμηλό ύψος φόρτωσης (650 mm) δημιουργούν συνθήκες εύκολης πρόσβασης του χώρου αποσκευών.
Ένα νέο, πολύ αποδοτικό πακέτο ηχομόνωσης εξελίχθηκε για το νέο HR-V, το οποίο περιλαμβάνει ένα κορυφαίας ποιότητας υπόστρωμα και απορροφητικές μοκέτες ανάλογες εκείνων που συναντάμε μόνο σε sedan ανώτερων κατηγοριών. Οι εμπρός και πίσω εσωτερικοί θόλοι των τροχών έχουν επενδυθεί με ηχοαπορροφητικό υλικό, ενώ η μοκέτα του πατώματος, το υποδαπέδιο κάλυμμα και τα ακουστικά ένθετα του ταμπλό συμβάλλουν στη δημιουργία μιας ποιοτικής και χαλαρωτικής ατμόσφαιρας μέσα στην καμπίνα. Με σταθερή ταχύτητα 100 χλμ./ωρα, οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν μία ήσυχη καμπίνα με θόρυβο μόλις 65 dB.
Συνδυάζοντας υψηλή απόδοση ισχύος με χαμηλή κατανάλωση, ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC αποδίδει 130 ίππους στις 6.600 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 15,5 χλγμ. στις 4.600 σ.α.λ. Οι τεχνολογίες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση ανεξάρτητων κουζινέτων.
Με αυτό το βενζινοκινητήρα, το νέο HR-V επιταχύνει απο 0 - 100 χλμ./ωρα σε 10,7 '' (μηχανικό κιβώτιο) και 11,2'' (CVT ). Η οικονομία καυσίμου μπορεί να φτάσει στα 5,2 λιτρα /100χλμ. (μικτός κύκλος) με εκπομπές CO2 120 γραμ./χλμ.
Ο κινητήρας 1.6 i-DTEC είναι μοναδικός στα οχήματα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη. Ο τούρμπο ντίζελ με ψεκασμό common rail ενσωματώνει μία σειρά από τεχνολογίες που μειώνουν την τριβή, βελτιώνουν τις εκπομπές ρύπων και αυξάνουν την οικονομία καύσιμου. Περιλαμβάνει ένα μικρό, πολύ αποδοτικό υπερσυμπιεστή, σύστημα EGR (exhaust gas recirculation) χαμηλής πίεσης και αυλούς κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού. Ένας νέος, υψηλής αντοχής και ελαφρού βάρους λεπτός στρόφαλος και ένα αλουμινένιο, ανοιχτού τύπου, μπλοκ από χυτοσίδηρο υψηλής πίεσης μειώνουν το βάρος του κινητήρα.
Με τον ντίζελ – που αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και ροπή 30,6 χλγμ. στις 2.000 σ.α.λ. – το νέο HR-V μπορεί να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ωρα σε 10΄΄, με αποτέλεσμα να είναι από τα πιο δυναμικά στην κατηγορία του. Με μηχανικό κιβώτιο, η οικονομία καυσίμου είναι εντυπωσιακή 4 λιτρα/100χλμ. (μικτός κύκλος) με εκπομπές CO2 104 γραμ./χλμ.
Τόσο ο βενζινοκινητήρας όσο και ο ντιζελ εφοδιάζονται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο στάνταρ, περιλαμβάνοντας αρκετές βελτιώσεις για τη χρήση τους στο νέο HR-V. Η βελτιστοποίηση των γραναζιών και της διάταξης τους επέτρεψε στους μηχανικούς να μικρύνουν το κιβώτιο, ενώ ένας ελαφρύς και υψηλότερης ακαμψίας άξονας βελτιώνει τη συνολική απόδοση. Η αίσθηση και ποιότητα του επιλογέα έχει αυξηθεί, βελτιώνοντας τη διαδικασία αλλαγής ‘με μια κίνηση’. Η απαιτούμενη προσπάθεια για την επιλογή της όπισθεν έχει μειωθεί και ο θόρυβος κατά την οποσθοπορεία έχει ελαχιστοποιηθεί.
Το δημοφιλές προαιρετικό κιβώτιο CVT της Honda που προσφέρεται για το νέο HR-V, προσφέρεται με το βενζινοκινητήρα 1.5 i-VTEC. Ένα νέο λογισμικό ελέγχου CVT εξελίχθηκε ειδικά για τις Ευρωπαϊκές αγορές ώστε να προσφέρει την άμεση και γραμμική αίσθηση που αναμένεται από ένα μηχανικό κιβώτιο. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα βελτιωμένη απόκριση του κινητήρα στη θέση του πεντάλ του γκαζιού, ενώ οι στροφές του αυξάνονται αναλογικά για μία πιο γραμμική αίσθηση. Περισσότερα μετά την οδήγηση στην Ελλάδα.