Οι νέες τάξεις της αγοράς και η αναζήτηση νέων δρόμων για την αύξηση των ποσοστών τις φίρμας, οδήγησαν το BMW Group στην αλλαγή της στρατηγικής της βρετανικής μάρκας.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Η αναδιάταξη δυνάμεων στην διεθνή αυτοκινητοβιομηχανία, οι νέες τάσεις της αγοράς και η αναζήτηση νέων δρόμων που θα αυξήσουν το ποσοστό της δημοφιλούς μάρκας Mini στη παγκόσμια αγορά, είναι οι σημαντικότεροι λόγοι που οδήγησαν το BMW Group στην αλλαγή της στρατηγικής της βρετανικής μάρκας.
Ανακοινώθηκε ότι το BMW Group προχωρά σε στρατηγικό αναπροσδιορισμό του προϊόντος και της μάρκας Mini. Στη παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Clubman στο Βερολίνο, ο Peter Schwarzenbauer, μέλος του Δ.Σ. της BMW AG, εξήγησε το σχέδιο εξέλιξης της μάρκας: «Από το 1959 που δημιουργήθηκε, η μάρκα Mini συμβόλιζε πάντα τις ιδέες, την έμπνευση και το πάθος. Αυτό δεν αλλάζει. Το νέο Clubman συμβολίζει την ανανεωμένη φιλοσοφία της μάρκας μας. Μελλοντικά, θα επικεντρωθούμε σε πέντε βασικά μοντέλα. Θα ανοιχτούμε σε νέες ιδέες και νέους επιχειρηματικούς τομείς. Θα εξελίξουμε την οπτική ταυτότητα της μάρκας. Επεκτεινόμαστε στην premium compact κατηγορία, που θα προσελκύσει νέους πελάτες και ενθουσιώδεις φίλους της μαρκας. Πιστεύω ακράδαντα ότι αυτή η ολοκληρωμένη επανατοποθέτηση θα μας επιτρέψει να συνεχίσουμε τη μοναδική, επιτυχημένη ιστορία της μάρκας Mini».
Μετά από ένα δυνατό ξεκίνημα της χρονιάς με διψήφια αύξηση, η Mini πούλησε περίπου 163.000 οχήματα το πρώτο μισό του 2015. Μετά το επαναλανσάρισμα της Mini το 2001, οι πωλήσεις πενταπλασιάστηκαν τον πρώτο χρόνο. Σήμερα, οι ετήσιες πωλήσεις είναι σχεδόν 12 φορές υψηλότερες. Η Mini ήταν η πρώτη μάρκα στην ιστορία του αυτοκινήτου που έθεσε premium πρότυπα για τη μικρή κατηγορία. Τώρα, με την τοποθέτηση του Clubman σε μία υψηλότερη κατηγορία, η μάρκα ανεβάζει για μία ακόμα φορά τον πήχη στους τομείς κορυφαίας σχεδίασης και ανώτερης προϊοντικής ουσίας, κατακτώντας νέους πελάτες, τονίζεται στην ανακοίνωση.
Το νέο Clubman εισέρχεται σε ένα τμήμα της αγοράς που υπόσχεται την ισχυρότερη ανάπτυξη στο μέλλον. Έρευνες αγοράς προβλέπουν ετήσια αύξηση 4% για την premium compact κατηγορία, που θα αναλογεί σε πάνω από 27% της συνολικής παγκόσμιας αγοράς premium επιβατικών αυτοκινήτων μέχρι το 2020. H Mini θα συμμετέχει σε αυτή την αύξηση. Όλο και περισσότεροι πελάτες επιλέγουν ανώτερα επίπεδα εξοπλισμού. Η εταιρεία προσδοκά το ποσοστό των σπορ εκδόσεων Cooper S να αποτελέσει το ένα τρίτο των πωλήσεων μεσοπρόθεσμα, ανάλογα με τη σειρά του μοντέλου. Το μερίδιο των μοντέλων υπερυψηλών επιδόσεων John Cooper Works πρόκειται να διπλασιαστεί σχεδόν στο πέντε τοις εκατό της γκάμας.
Ένα ακόμα ορόσημο στην καινοτόμο επέλαση Mini θα είναι μία λύση car-sharing για οχήματα ιδιωτικής χρήσης. Η τάση της κοινωνίας προς μία ‘οικονομία κοινοχρησίας’ τροφοδοτεί την επιτυχία της φιλοσοφίας DriveNow, που ωφελείται σε μεγάλο βαθμό στην αστική απήχηση της μάρκας. Ένα νέο προαιρετικό πακέτο θα επιτρέψει στους πελάτες Mini να μοιράζονται το Mini τους με άλλους. Οι κάτοχοι Mini μπορούν να διαθέτουν το όχημά τους στο DriveNow όταν δεν το χρησιμοποιούν. Αυτό ακούγεται ελκυστικό και για τους εταιρικούς πελάτες (fleet), αφού τους προσφέρει τη δυνατότητα βέλτιστης χρήσης των εταιρικών οχημάτων. Αυτή η λύση αρχικά θα διατίθεται στις ΗΠΑ το 2016 και αργότερα σε πόλεις DriveNow. Προχωρώντας ακόμα περισσότερο, η Mini θα επιτρέπει μία νέα μορφή δανεισμού οχήματος (“peer-to-peer car sharing”) για συγκεκριμένο οικογενειακό και φιλικό κύκλο.