Εφαρμόζοντας καινοτομικές λύσεις η ομάδα της Opel έχει καταφέρνει να κατασκευάσει άκρως οικονομικές κινητήριες μονάδες.
Παλαιότερο των 360 ημερών
του Σπύρου Ρέκκα
Ένα από τα βασικά στοιχεία στο DNA της Opel είναι ο περιορισμός της κατανάλωσης καύσιμου. Η προσπάθεια ξεκίνησε πριν από πολλές δεκαετίες με τους μηχανικούς να κάνουν υπερωρίες στα εργαστήρια και στις πίστες δοκιμών. Εφαρμόζοντας καινοτομικές λύσεις κατάφεραν να δημιουργήσουν οικονομικές στην κατανάλωση κινητήριες μονάδες.
Στη λίστα με τα τελευταία επιτεύγματα τους είναι η κατασκευή του πετρελαιοκινητήρα 1.6 CDTI σε δυο εκδόσεις ισχύος με 136 είτε 110 ίππους, προδιαγραφών εκπομπών ρύπων Euro 6. Μετά το ντεμπούτο του στο Zafira Tourer, ο νέος, αθόρυβος πετρελαιοκινητήρας 136 ίππων, προστίθεται τώρα στην καρδιά της οικογένειας μοντέλων Opel προσφέροντας υψηλές και καθαρές επιδόσεις. Διατίθεται τώρα με τα Astra hatchback, Astra notchback και Astra Sports Tourer. Ανακοινώθηκε ότι αποδίδει εξαιρετική ισχύ με ελάχιστο θόρυβο ενώ καταναλώνει μόλις 3,9 λίτρα ντίζελ/100 χλμ. Η έκδοση του ίδιου κινητήρα μικρότερης ισχύος 110 ίππων που παρουσιάζεται στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης(6-16 Μαρτίου), είναι ακόμα πιο καθαρή και οικονομική. Αυτός ο κινητήρας χρειάζεται μόνο 3,7 λίτρα ντιζελ/100χλμ. και εκπεμπει 97 γραμ. CO2/χλμ.
Αναφέρεται ότι είναι ο καθαρότερος ντίζελ που έχει κατασκευάσει ποτέ η Opel. Ο κινητήρας έχει τις χαμηλότερες εκπομπές θορύβων και κραδασμών στην κατηγορία χάρη στη βελτιστοποιημένη σχεδίαση των εξαρτημάτων του, την αποδοτική διαδικασία καύσης με πολλαπλό ψεκασμό και τα πρόσθετα ηχομονωτικά μέτρα. Ο κινητήρας με τους 136 ίππους αποδίδει πλούσια μέγιστη ροπή 32,4 χλγμ. – επτά τοις εκατό περισσότερη από τον προκάτοχό του 1.7 130 ίππων. Επιδόσεις στο Astra από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 10,3” και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.
Η έκδοση του 1.6 CDTI 110 ίππους, που επίσης τοποθετήθηκε στο Αstra έχει ροπή 30,2 χλγμ. και μέση κατανάλωση 3,7 λίτρα /100χλμ. Εκπομπές CO2 97 γραμ./χλμ. Επιτάχυνση από 0 στα 100χλμ./ωρα σε 12” και τελική ταχύτητα 186 χλμ./ώρα.
Ο νέος κινητήρας 1.6 CDTI του Astra συνδυάζεται με ένα εξελιγμένο, βελτιωμένο εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Αυτό εγγυάται μέγιστη άνεση στις αλλαγές ταχυτήτων καθώς η Opel έχει επενδύσει πάνω από 50 εκατομμύρια ευρώ στη βελτιστοποίηση των πεντατάχυτων και εξατάχυτων κιβωτίων. Μία σειρά βελτιώσεων στα εξαρτήματα και στους μηχανισμούς αλλαγών ταχυτήτων καθώς και η ενσωμάτωση στο όχημα ανέβασαν τον πήχη στον τομέα της άνεσης. Η διαδικασία αλλαγής απαιτεί ελάχιστη προσπάθεια με κιβώτια χαμηλών τριβών, έτσι στο Astra 1.6 CDTI είναι ταχύτερη, πιο ακριβής και ‘βελούδινη’, αναφέρεται στην ανακοίνωση.