H Volvo πέτυχε μερίδιο-ρεκόρ 2,5% στην Ελλάδα το 2013

Εν μέσω κρίσης, η Volvo σημείωσε μερίδιο – ρεκόρ στην εγχώρια αγορά για το 2013, αυξάνοντας το ποσοστό της στο 2,5%.
H Volvo πέτυχε μερίδιο-ρεκόρ 2,5% στην Ελλάδα το 2013
του Σπύρου Ρέκκα

Η Volvo το 2013 σημείωσε το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς που είχε ποτέ η μάρκα στην Ελλάδα. Η αλματώδης ανάπτυξη που γνωρίζει η σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια, συνεχίστηκε και το 2013. Από 1,5% μερίδιο αγοράς το 2011, η μαρκα εκτοξεύτηκε στο 2,4% για το 2012 και πλέον βρίσκεται στο 2,5%, πολύ πάνω από τον πανευρωπαϊκό μέσο όρο της μάρκας.

Μάλιστα, η επιτυχία αυτή αποκτά ιδιαίτερη σημασία, αφού συνοδεύτηκε και με άνοδο του συνολικού αριθμού ταξινομήσεων για τη Volvo, με 1.463 οχήματα έναντι 1.380 το 2012. Σημειώθηκε δε, σε μία αγορά που συνεχίζει να διέρχεται περίοδο βαθιάς κρίσης, παρουσιάζοντας στατιστικά στοιχεία που παραπέμπουν σε πολύ μακρινές εποχές.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ), το 2013 ταξινομήθηκαν στην Ελλάδα συνολικά 1.463 αυτοκίνητα της σουηδικής μάρκας. Ο αριθμός αυτός αντιπροσωπεύει μία εντυπωσιακή άνοδο της τάξης του 6% σε σχέση με το 2012, όταν η Volvo είχε ταξινομήσει 1.380 αυτοκίνητα. Η αύξηση αυτή υποδηλώνει πολλά για την άνοδο των Σουηδών, όταν η αγορά στο σύνολό της έμεινε ουσιαστικά στάσιμη το 2013, σημειώνοντας ανεπαίσθητη αύξηση της τάξης του 0,4%.

Το 2013 ήταν η πρώτη χρονιά που η Volvo είχε πλήρη παρουσία στην κατηγορία των premium πεντάθυρων χάτσμπακ, καθώς δίπλα στο V40, ήρθε να προστεθεί από τις αρχές της χρονιάς και το V40 Cross Country. Συνολικά, τα δύο μοντέλα κατέγραψαν 847 ταξινομήσεις. Πιο χαρακτηριστική είναι η θέση των V40 και V40 Cross Country απέναντι στον ανταγωνισμό, στις πετρελαιοκίνητες εκδόσεις τους. Σημείωσαν 200 ταξινομήσεις περισσότερες από το αμέσως επόμενο ανταγωνιστικό μοντέλο. Αξίζει να αναφερθεί ότι οι πωλήσεις των V40 και V40 Cross Country το 2013, αποτέλεσαν ποσοστό περίπου 58% των συνολικών πωλήσεων της Volvo μέσα στη χρονιά.

Τα ανανεωμένα – από το φθινόπωρο και μετά - S60/V60, κατέκτησαν την 1η θέση με 471 ταξινομήσεις. Η σουηδική μάρκα κατέγραψε συνολικά 471 ταξινομήσεις επί συνόλου 1.259 οχημάτων, ήτοι ποσοστό 37,4%. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα S60/V60 αναμένεται να συνεχίσουν με την ίδια επιτυχία στην κατηγορία τους και το 2014, καθώς σε λίγες μέρες ξεκινούν οι παραδόσεις των μοντέλων που διαθέτουν τους νέους δίλιτρους κινητήρες Drive-E και το νέο αυτόματο σειριακό κιβώτιο 8 σχέσεων. Ισχύς 181 ίπποι, μικτή κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπή ρύπων CO2 μόλις 99 γρμ./χλμ, που συνεπάγεται απαλλαγή από τα τέλη κυκλοφορίας (για την έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο).

Το XC60, που εκπροσωπεί τη Volvo στην κατηγορία των μεσαίων-μεγάλων SUV, είχε και αυτό εντυπωσιακή πορεία στο στίβο των πωλήσεων για το 2013. Χαρακτηριστικά, από όλα τα premium SUV αυτής της κατηγορίας που πωλήθηκαν το 2013, ένα στα τρία ήταν Volvo.
Ταξινομήθηκαν συνολικά 325 αυτοκίνητα στην κατηγορία, με τα 107 από αυτά να είναι XC60. Πλέον διατίθεται με τους νέους δίλιτρους κινητήρες Drive-E και το νέο αυτόματο σειριακό κιβώτιο 8 σχέσεων.

Σε σχετική δήλωσή του ο κ. Γιάννης Πετούλης, διευθύνων σύμβουλος της Volvo Car Hellas τόνισε: «Το 2013 ήταν μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική και δύσκολη χρονιά. Έχοντας σημειώσει ρεκόρ μεριδίου αγοράς το 2012, είχαμε να σταθούμε αντάξιοι μιας πολύ σημαντικής “κληρονομιάς”. Το ότι καταφέραμε να αυξήσουμε το ποσοστό αυτό περαιτέρω, στο 2,5%, που αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα που απολαμβάνει η μάρκα παγκοσμίως, υποδηλώνει πολλά! Μάλιστα, όχι μόνο αυξήσαμε τα ποσοστά μας αλλά και τον απόλυτο αριθμό αυτοκινήτων που ταξινομήσαμε, κάτι που αποδεικνύει και τη ραγδαία αυξανόμενη εκτίμηση στη μάρκα, από τους Έλληνες καταναλωτές. Πλέον, διαθέτουμε μια πληρέστατη γκάμα, πολύ φρέσκα και πρόσφατα ανανεωμένα μοντέλα και σύντομα θα έχουμε στους ελληνικούς δρόμους τη νέα γενιά κινητήρων και αυτόματων κιβωτίων Drive-E, με εντυπωσιακά νούμερα ισχύος και κατανάλωσης. Η Volvo βρίσκεται στην καλύτερη ίσως φάση της σύγχρονης ιστορίας της και είμαστε πολύ αισιόδοξοι για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα το 2014!»

Το 2013 ήταν μία χρονιά επιτυχιών για τη Volvo και σε παγκόσμιο επίπεδο. Η σουηδική μάρκα σημείωσε άνοδο 1,4% στις πωλήσεις της σε σχέση με το 2012, με ταξινομήσεις 427.840 αυτοκινήτων. Κορυφαία αγορά για τη Volvo ήταν αυτή των Η.Π.Α., με πωλήσεις 61.233 αυτοκινήτων. Ακολούθησε η Κίνα με 61.146 αυτοκίνητα, με τη σουηδική μάρκα να σημειώνει εκεί εντυπωσιακή άνοδο 45,6% σε σχέση με το 2012. Όμως και στην μητρική αγορά της μάρκας, στη Σουηδία, τα 52.260 αυτοκίνητα Volvo που πωλήθηκαν, αντιστοιχούν σε αύξηση 0,8% σε σχέση με το 2012. Ειδικότερα, best-seller μοντέλο για τη Volvo το 2013 αναδείχθηκε το XC60, με συνολικές πωλήσεις 114.010 αυτοκινήτων σε όλο τον κόσμο, αυξημένες κατά 7,3% σε σχέση με αυτές του 2012.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v