Βραβείο Euro NCAP για το σύστημα City Break Control

Το πρωτοποριακό σύστημα φρεναρίσματος "City Break Control" κέρδισε για φέτος το βραβείο "Euro NCAP Advanced".
Βραβείο Euro NCAP για το σύστημα City Break Control
του Σπύρου Ρέκκα

Δεν μπορείτε να φαντασθείτε πόσο χρήσιμο και αποδοτικό είναι το σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος του αυτοκινήτου. Επεμβαίνει ακαριαία και μειώνει σημαντικά τις πιθανότητες τραυματισμού των πεζών και τις περιπτώσεις σύγκρουσης με άλλα οχήματα.

Πρώτη φορά, το δοκίμασα πριν από τρία χρόνια στο Volvo S60. Αργότερα αυτό το σύστημα εξελίχτηκε περαιτέρω από την σουηδική αυτοκινητοβιομηχανία και είναι αποτελεσματικό με ταχύτητα έως 50 χλμ./ώρα.

Από το 2010 το βραβείο "Euro NCAP Advanced" απονέμεται σε κατασκευαστές που εφοδιάζουν τα αυτοκίνητά τους με τεχνολογίες αιχμής στα συστήματα ασφαλείας, οι οποίες εγγυώνται πραγματικά οφέλη για τους χρήστες. Αυτές οι καινοτομίες περιλαμβάνουν και το νέο σύστημα "City Brake Control", το οποίο κέρδισε αυτό το σημαντικό βραβείο για το 2013.

Διαθέσιμο κατά παραγγελία στα Fiat Panda και 500L, αυτό το καινοτόμο σύστημα ασφαλείας εντοπίζει την παρουσία οχημάτων ή εμποδίων μπροστά από το αυτοκίνητο και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα αν δεν το κάνει ο οδηγός, ώστε να αποφευχθεί η σύγκρουση ή να περιοριστούν οι συνέπειές της.



Σχεδιάστηκε για να προσφέρει βοήθεια στον οδηγό όταν κινείται στην πόλη και είναι μονίμως ενεργό όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα από 5 ως 30 χλμ./ώρα. Ενεργοποιείται αυτόματα όταν ξεκινάει η λειτουργία του κινητήρα και μπορεί να απενεργοποιηθεί ή να επανενεργοποιηθεί σύμφωνα με τις επιθυμίες του οδηγού.

Συγκεκριμένα, το "City Brake Control" χρησιμοποιεί έναν αισθητήρα λέιζερ τύπου LIDAR (Light Detection And Ranging) που βρίσκεται στο επάνω μέρος του παρμπρίζ και επικοινωνεί με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου ευστάθειας ESC. Με βάση κάποιες παραμέτρους (όπως οι συνθήκες στην επιφάνεια του δρόμου, η δυναμική και η τροχιά του αυτοκινήτου, η θέση των εμποδίων, η κατάσταση των ελαστικών κλπ.), το σύστημα μπορεί όταν ενεργοποιείται να αποφύγει ή να περιορίσει τις συνέπειες μια σύγκρουσης.

Αυτό το προηγμένο σύστημα περιλαμβάνει τρεις λειτουργίες: αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης (AEB), προφόρτιση (Prefill) και "Brake Assist". Ενώ ακολουθεί τις επιθυμίες του οδηγού, που εξακολουθεί να έχει τον πλήρη έλεγχο του αυτοκινήτου, η λειτουργία AEB ενεργοποιεί το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης όταν μία σύγκρουση φαίνεται αναπόφευκτη και ο οδηγός δεν αντιδρά, οπότε προβλέπει την αντίδρασή του. Η λειτουργία Prefill προφορτίζει το σύστημα πέδησης για να εξασφαλίσει πιο γρήγορη αντίδραση όταν ενεργοποιείται το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης ή όταν φρενάρει ο ίδιος ο οδηγός. Το Brake Assist αναγνωρίζει καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και κάνει περισσότερο ευαίσθητη την απόκριση του πεντάλ ενισχύοντας την πίεση πέδησης, για να εξασφαλίσει πιο άμεσα αποτελέσματα από το φρενάρισμα, μειώνοντας την απόσταση που χρειάζεται το όχημα για να ακινητοποιηθεί.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v