Volvo V40 Cross Country: Ο δικός του ο δρόμος…

Δεκαπέντε χρόνια μετά το πρωτοποριακό V70 Cross Country, η Volvo παρουσιάζει στο Παρίσι το νέο V40 Cross Country, ένα αυτοκίνητο… περιπέτειας το οποίο συνδυάζει μοναδικά την all road αντοχή και τον δυναμισμό, με την κομψότητα και τον premium χαρακτήρα.
Volvo V40 Cross Country: Ο δικός του ο δρόμος…
Πριν δεκαπέντε χρόνια, το 1997, η Volvo με το V70 Cross Country έφερε μία μικρή επανάσταση, δημιουργώντας μία εντελώς νέα κατηγορία οχημάτων. Πρόσφατα, παρουσίασε στο premium τμήμα της μικρομεσαίας κατηγορίας (premium C segment) το νέο Volvo V40 Cross Country, ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει την all-road αντοχή και το δυναμισμό, με την κομψότητα και τον premium χαρακτήρα.

Υπάρχει ένας σαφής διαχωρισμός ανάμεσα στην XC και την Cross Country σειρά της Volvo. Η σειρά XC έχει πιο έντονο τον SUV εκτός δρόμου χαρακτήρα, είτε αυτός συνδυάζεται με τετρακίνηση είτε όχι, με οχήματα "παντός εδάφους". Από την άλλη, η Cross Country σειρά έχει καθαρά crossover χαρακτήρα, εν προκειμένω το V40 Cross Country αντιπροσωπεύει την "παντός δρόμου" έκδοση του V40, του νέου 5-θυρου χάτσμπακ της Volvo.

Σε ό,τι αφορά την εξωτερική σχεδίαση, το εμπρός τμήμα του V40 Cross Country ξεχωρίζει από τον σκούρου χρώματος προφυλακτήρα με την ενσωματωμένη, χρώματος αλουμινίου ποδιά, τη γρίλια με το κυψελωτού σχήματος πλέγμα και τα κάθετα τοποθετημένα φώτα ημέρας. Στο πλάι, το κάτω τμήμα διατρέχει ένα ίδιου χρώματος σκούρο πλαστικό που νοητά ενώνει τον εμπρός με τον πίσω προφυλακτήρα ενώ τον τόνο δίνουν και εδώ οι χρώματος αλουμινίου μαρσπιέδες. Το Volvo V40 Cross Country δείχνει – και είναι – υπερυψωμένο σε σχέση με το V40, με τον οδηγό να κάθεται 40mm πιο ψηλά.



Άλλο στοιχείο του V40 Cross Country που τραβάει την προσοχή είναι και το χρώμα του λανσαρίσματος, μία εντυπωσιακή απόχρωση του χαλκού με την ονομασία Raw Copper. Το ίδιο χρώμα συναντάμε και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, είτε στις ραφές των καθισμάτων είτε στην κεντρική κονσόλα – η επιλογή του συγκεκριμένου χρώματος γίνεται με την κωδική ονομασία Copper Dawn. Η "γήινη αίσθηση" που χαρίζει το συγκεκριμένο χρώμα και που προδιαθέτει σε μία πιο περιπετειώδη χρήση του V40 Cross Country, ολοκληρώνεται με την επιλογή δερμάτινων καθισμάτων σε χρώμα Espresso Brown, μία από τις πέντε διαθέσιμες χρωματικές αποχρώσεις για τη δερμάτινη επένδυση.

Αναφορικά με τον κινητήρα, με εξαίρεση την Τ3 έκδοση (των 150 ίππων) του 1.600άρη βενζινοκινητήρα, όλοι οι άλλοι κινητήρες του V40 είναι διαθέσιμοι και στο V40 Cross Country.

Μεγαλύτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά έχει ο 1.6 Τ4 των 180 ίππων με τα 27,5 χλγμ. μέγιστης ροπής, κατανάλωση σε μικτές συνθήκες 5,5 l/100km και εκπομπές C02 129 g/km. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται είτε με 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο είτε με το αυτόματο διπλού συμπλέκτη κιβώτιο Powershift, επίσης έξι σχέσεων.

Ίδιου – αν όχι μεγαλύτερου – ενδιαφέροντος για την ελληνική αγορά και ο γνωστός και δημοφιλής πετρελαιοκινητήρας 1.6 D2 των 115 ίππων με το εντυπωσιακό νούμερο των 29 χλγμ. ροπής (περιλαμβάνει 1,5 περίπου χλγμ. ροπής που αποδίδεται σε λειτουργία overboost). Η κατανάλωσή του σε μικτές συνθήκες είναι 3,8 l/100km που αντιστοιχεί στο επίσης εντυπωσιακό 99 g/km για τις εκπομπές C02. Ο κινητήρας αυτός συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Ο γνωστός μας από το V40 πεντακύλινδρος δίλιτρος D4 κινητήρας των 177 ίππων, είναι διαθέσιμος και στο V40 Cross Country. Αποδίδει 40 κιλά ροπής σε ένα ευρύ φάσμα στροφών με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,3 δευτερόλεπτα με το αυτόματο κιβώτιο και 8,6 δευτερόλεπτα με το χειροκίνητο. Η μικτή κατανάλωση είναι 4,4 και 5,2 l/100km με το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο αντίστοιχα. Η εκπομπή ρύπων C02 για το χειροκίνητο και το αυτόματο κιβώτιο είναι αντίστοιχα 117 και 137 g/km.

Διαθέσιμος είναι επίσης ο ίδιος κινητήρας σε διαφορετική χαρτογράφηση και με την ονομασία D3, που αποδίδει 150 ίππους και 35,6 χλγμ. ροπής. Και αυτός συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο όσο και με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Όλοι οι κινητήρες διαθέτουν start/stop και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, ανεξάρτητα αν συνδυάζονται με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το μοντέλο διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση, διαθέσιμη αποκλειστικά με τον πεντακύλινδρο 2.5 Τ5 βενζινοκινητήρα των 254 ίππων, με τα 40,8 χλγμ. ροπής, νούμερο το οποίο συμπεριλαμβάνει 4 περίπου χλγμ. ροπής διαθέσιμων σε κατάσταση overboost κατά την επιτάχυνση. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων και έχει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,1 δευτερόλεπτα.

Για να προσφέρει ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία ιδίως σε απότομες αλλαγές ύψους, το νέο V40 Cross Country διαθέτει Σύστημα Ελέγχου Καθόδου (Hill Descent Control) στην έκδοση Τ5 που είναι εξοπλισμένη με τετρακίνηση. Το σύστημα αυτό ελέγχει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου κατά την κάθοδο σε επιφάνειες με μεγάλη κλίση.

Το νέο V40 Cross Country διαθέτει και λειτουργία Εκκίνησης σε ανηφόρα (Hill Hold), που επιτρέπει την πιο άνετη εκκίνηση σε ανηφορικές επιφάνειες.

Το νέο V40 Cross Country διαθέτει πλήθος από έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους. Ενδεικτικά:

• Το ντουλαπάκι εμπρός από τον συνοδηγό ψύχεται, κρατώντας αναψυκτικά, νερό ή ποτά δροσερά, με ψυχρό αέρα από το ηλεκτρονικό σύστημα κλιματισμού
• Το οριζόντια συρόμενο υποβραχιόνιο ανάμεσα σε οδηγό και συνοδηγό, χωράει ικανό αριθμό CDs ενώ (ανάλογα με τον τύπο του ηχοσυστήματος) διαθέτει και εισόδους USB/iPod και AUX για σύνδεση συσκευών αναπαραγωγής αρχείων
• Η κονσόλα εμπρός από το υποβραχιόνιο διαθέτει δύο ποτηροθήκες καθώς και παροχή 12V. Αντίστοιχος χώρος για δύο ποτηροθήκες υπάρχει και στα πίσω καθίσματα
• Πάνω από την πόρτα του οδηγού υπάρχει θήκη για γυαλιά ηλίου
• Επιπλέον αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν αριστερά κάτω από το τιμόνι, εμπρός από τη βάση των μπροστινών καθισμάτων, στην πλάτη των μπροστινών καθισμάτων και στην εξωτερική πλευρά των πίσω καθισμάτων 

Όσοι κατοικούν σε ιδιαίτερα κρύο κλίμα το χειμώνα ή αρέσκονται σε χειμερινές αποδράσεις, θα βρουν χρήσιμη τη λύση δύο αποθηκευτικών χώρων με δυνατότητα αποστράγγισης στις πόρτες οδηγού και συνοδηγού, για την ξύστρα πάγου.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v