Νέο Focus ST: Η γοητεία του ισχυρού

Με εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση, μυώδες αμάξωμα, σπορτίφ εσωτερικούς χώρους και πανίσχυρο κινητήρα 2.0 EcoBoost 250 ίππων, το νέο Ford Focus ST θα αποτελέσει το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο επιδόσεων της Ford.
Νέο Focus ST: Η γοητεία του ισχυρού
Το Νέο Ford Focus ST θα προσφέρει ένα μοναδικό μίγμα επιδόσεων, οδικής συμπεριφοράς, πολιτισμένης λειτουργίας και στυλ σε περισσότερες από σαράντα χώρες σε όλο τον κόσμο ως το πρώτο παγκόσμιο μοντέλο επιδόσεων της Ford. Σημειώνεται πως το σήμα ST (Sport Technologies) λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στην Ευρώπη το 1997 και χαρακτηρίζει τις σπορ εκδόσεις των βασικών μοντέλων Ford.

Το DNA του μοντέλου είναι συστατικό στοιχείο της στρατηγικής παγκόσμιων οχημάτων επιδόσεων και προήλθε από τη συνεργασία της ομάδας Global Performance Vehicles της Ford με τη Ford Team RS στην Ευρώπη και την Special Vehicles Team (SVT) στην Αμερική. Μερίδιο είχαν και οι μηχανικοί της Ford από την περιοχή της Ασίας-Ειρηνικού καθώς στόχος για τα μοντέλα ST ήταν να ικανοποιούν όλους τους οδηγούς στις βασικές αγορές του Focus.

Το νέο Focus ST χρησιμοποιεί μία έκδοση 250 PS του 2.0 EcoBoost της Ford, ο οποίος αποδίδει την ισχύ μιας μονάδας μεγαλύτερου κυβισμού με κατανάλωση ενός μικρότερου κινητήρα. Αυτό οφείλεται στον άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης, στον υπερσυμπιεστή χαμηλής αδράνειας, στο μεταβλητό χρονισμό Twin-independent Variable Cam Timing (Ti-VCT), στη νέα σχεδίαση των συστημάτων εισαγωγής και εξαγωγής και στη χαρτογράφηση του εγκεφάλου.

Η επιτάχυνση 0-100 km/h υπολογίζεται στα 6,5 δεύτερα με τελική ταχύτητα 248 km/h. Η κατανάλωση αντίστοιχα στα 7,2 l/100 km και οι εκπομπές CO2 169 g/km. Αυτό μεταφράζεται σε 20% βελτίωση στις εκπομπές CO2 και την οικονομία καυσίμου σε σχέση με το προηγούμενο Ευρωπαϊκό Focus ST. Ο κινητήρας προσφέρει επίσης πλούσια αποθέματα ροπής σε μία ευρεία, επίπεδη καμπύλη στροφών με κορυφή τα 360 Nm.

Το εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο του Focus ST εξασφαλίζει μέγιστη επιτάχυνση μετά από κάθε αλλαγή χάρη στην κατάλληλη κλιμάκωση. Η έκτη σχέση παρέχει οικονομία στα μεγάλα ταξίδια.

Το σύστημα Electronic Power Assisted Steering (EPAS) έχει χαρτογραφηθεί ειδικά για το νέο Focus ST και ανιχνεύει και αντισταθμίζει τις αντιδράσεις από τη μετάδοση μέσω μιας πιο σπορ ρύθμισης του Torque Steer Compensation (TSC) της Ford. Το Electronic Stability Programme (ESP) προσφέρει τρία διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας – κατ’ επιλογή του οδηγού. Το πρόγραμμα μειωμένης επέμβασης του ESP ή αλλιώς αυξημένης ολίσθησης απενεργοποιεί τον έλεγχο ελκτικής πρόσφυσης, ενώ διατίθεται και πρόγραμμα πλήρους απενεργοποίησης του ESP.

Το νέο Focus ST διαθέτει επίσης Torque Vectoring Control (TVC): αυτό εφαρμόζει πέδηση στον εσωτερικό τροχό σε μία στροφή για μείωση της υποστροφής. Το Cornering Under Steer Control (CUSC), εφαρμόζει πέδηση που δημιουργεί ροπή περιστροφής αμαξώματος ανάλογα με την τάση υποστροφής πριν την επέμβαση του ESP, τόσο στο πάτημα όσο και στο άφημα του γκαζιού.

Το νέο Focus ST θα διατίθεται σε πεντάθυρη hatchback εκδοχή, ενώ στις Ευρωπαϊκές αγορές θα κυκλοφορεί και η έκδοση wagon. Και οι δύο προσδίδουν μυώδη χαρακτηριστικά στην ‘kinetic design’ του στάνταρ Focus.



Η επιθετική και αεροδυναμική σχεδίαση του Focus ST υιοθετεί μία μονοκόμματη εκδοχή της χαρακτηριστικής τραπεζοειδούς μάσκας Ford, διογκωμένες πλαϊνές ποδιές και δυναμικό πίσω προφυλακτήρα με αεραγωγούς τύπου διαχύτη στο κάτω τμήμα. Η αεροτομή οροφής βελτιώνει τη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες και μειώνει την αντίσταση.

Στο εσωτερικό το μοντέλο φέρει τιμόνι, επιλογέα ταχυτήτων και πεντάλ ειδικής σχεδίασης. Η σκουρότερη επένδυση οροφής και οι επενδύσεις στις κολόνες, αναπόσπαστο στοιχείο του σχεδιαστικού DNA του ST, επιτείνει την αίσθηση των επιδόσεων.

Η Ford συνεργάστηκε με τον κατασκευαστή καθισμάτων Recaro για να προσφέρει στους κατόχους Focus ST απόλυτη άνεση και στήριξη. Χαμηλωμένα καθίσματα συνοδεύονται από αποκλειστικά premium χαρακτηριστικά όπως ρύθμιση μήκους, πρωτιά στην κατηγορία και κλίση μαξιλαριού. Ένας νέος πάγκος που κατασκευάζεται από ειδικό αφρώδες υλικό, υπόσχεται άνεση χωρίς συμβιβασμούς για τους πίσω επιβάτες.

Οι εκδόσεις εξοπλισμού είναι ST1, ST2 και ST3 (ανάλογα με την αγορά):

• Η ST1 προσφέρει πατάκια ST, αυτόματο έλεγχο προβολέων, αυτόματο αντιθαμβωτικό μεσαίο καθρέπτη και αυτόματους καθαριστήρες σε αγορές LHD. Συναγερμός Thatcham και αεροτομή ST διατίθενται σε RHD αγορές

• Η ST2 προσθέτει μερική επένδυση δέρματος, καθίσματα Recaro και διζωνικό Electronic Automatic Temperature Control (EATC) στις LHD αγορές. Για τις RHD αγορές προσφέρονται επιπλέον πατάκια ST, αυτόματος έλεγχος προβολέων, αυτόματος αντιθαμβωτικός μεσαίος καθρέπτης και αυτόματοι καθαριστήρες

• Η ST3 προσθέτει αποκλειστικά, θερμαινόμενα δερμάτινα καθίσματα Recaro με ρύθμιση 8 κατευθύνσεων και επεκτεινόμενο μαξιλάρι, νέα πίσω καθίσματα Recaro και προβολείς Bi-Xenon.

Όλοι οι πελάτες ST θα μπορούν να παραγγέλνουν το ‘Performance Pack’ που περιλαμβάνει ζάντες σε γκρι μαύρο για έντονη αντίθεση με τις κόκκινες δαγκάνες των σπορ φρένων.

Το νέο Focus ST διατίθεται τώρα για παραγγελία στην Ευρώπη, θα λανσαριστεί προς το τέλος του καλοκαιριού στη Β. Αμερική και θα πωλείται σε επίλεκτες αγορές μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

Απόρρητο
v