Fiat Panda: Νέο "αρκουδάκι" τρίτης γενιάς

Την τρίτη γενιά του Fiat Panda λανσάρει η ιταλική αυτοκινητοβιομηχανία με στόχο να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία των 6,5 εκατ. πωλήσεων που πέτυχαν τα προηγούμενα μοντέλα.
Fiat Panda: Νέο αρκουδάκι τρίτης γενιάς
Το Panda είναι περίπου συνώνυμο της πρακτικότητας, της οικονομίας, της ευελιξίας, ενώ δε στερείται διακρίσεων: Είναι το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που το 2004 απέσπασε τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς», το πρώτο compact που διέθετε κινητήρα πετρελαίου και βέβαια το πρώτο που φορούσε τετρακίνητες εκδόσεις.

Το νέο Panda με μήκος 3,65, πλάτος 1,64 και ύψος 1,55 μέτρα είναι μεγαλύτερο από τον προκάτοχό του, προσφέροντας μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Η εξωτερική σχεδίαση παραπέμπει σε πιο σύγχρονο μοντέλο επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα (μπρος, πίσω), νέα μάσκα, μεγαλύτερο αεραγωγό, μεγαλύτερα προστατευτικά στο πλάι αλλά και μεγαλύτερο τρίτο παράθυρο στα πλαϊνά τμήματα.
 
Το εσωτερικό του Panda διακρίνεται για την πρακτικότητα αλλά και την σχετικά ευφάνταστη σχεδίαση. Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, ενώ, όπως αναφέρει και η Fiat, το νέο ταμπλό έχει σχεδιαστεί ως "ένα πρακτικό πολυλειτουργικό κέλυφος" που περιέχει ένα μεγάλο ανοιχτό αποθηκευτικό χώρο, όπως και η πρώτη έκδοση του μοντέλου.



Το κέλυφος αναδύεται μέσα από ένα ενιαίο, πολύχρωμο πλαίσιο που ενώνει νοητά το τιμόνι, το ραδιόφωνο και τα βασικά χειριστήρια και φιλοξενεί τους αεραγωγούς και τους αερόσακους. Στη συγκεκριμένη περίπτωση αυτό αποτελεί επίσης φόρο τιμής στην πρώτη γενιά Panda, όπου αυτά τα στοιχεία ήταν στερεωμένα πάνω στην υφασμάτινη “σακούλα” που αποτελούσε το κύριο μέρος του ταμπλό.

Έμφαση θα δίνεται και στον τομέα της ασφάλειας αφού το νέο μοντέλο θα φέρει, μεταξύ άλλων, στάνταρ 4 αερόσακους, ABS με Brake Assist System, υποδοχές Isofix για παιδικά καθίσματα, μπροστινές ζώνες με προεντατήρες, περιοριστή φορτίου και ενεργά προσκέφαλα.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται επίσης σύστημα που συνδυάζει το infotainment με τα στοιχεία εκείνα ενός φορητού συστήματος πλοήγησης, ηλιοροφή, ραδιοCD, ενώ σύντομα θα είναι διαθέσιμο νέο σύστημα φρεναρίσματος, που κάτω από ορισμένες ταχύτητες θα μπορεί να αντιλαμβάνεται αντικείμενα σε κοντινή απόσταση και να ακινητοποιεί το όχημα.

Αναφορικά με τους κινητήρες και σε πρώτη φάση το Panda θα διατίθεται με 3 μοτέρ βενζίνης (85 ίπποι 0,9 TwinAir Turbo, 65 ίπποι 0.9 Aspirated TwinAir, 69 HP 1.2 Fire) 1 πετρελαίου (ο 1,3 Multijet II των 75 ίππων).

Αρχικά θα διατίθεται μόνο με κίνηση στους εμπρόσθιους τροχούς και κατόπιν σε 4Χ4. Τα επίπεδα εξοπλισμού θα είναι τρία, τα χρώματα αμαξώματος δέκα και οι χρωματικές επιλογές του εσωτερικού δύο.
 
Το νέο Fiat Panda δείχνει να είναι ένα ολοκληρωμένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που θα προσελκύσει το αγοραστικό ενδιαφέρον. Η τιμή του μοντέλου δεν έχει ανακοινωθεί.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v