Fiat 500 Twinair: Στυλ, οικονομία και οικολογία

Το "500αράκι" της FIAT γίνεται οικολογικό και φορά νέο τούρμπο κινητήρα που μεταμορφώνει τα 875 κυβικά σε 1.400. Οικονομία και από το σύστημα start & stop, αλλά και από τον ειδικό διακόπτη ECO. Ποιος είπε ότι το στυλ δεν μπορεί να είναι οικονομικό;    
Fiat 500 Twinair: Στυλ, οικονομία και οικολογία
To downsizing είναι πλέον μια κοινή πρακτική για τις περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν υψηλής τεχνολογίας, οικολογικούς και μικρότερης χωρητικότητας κινητήρες για τα μοντέλα τους.

Η Fiat μέσω του δημοφιλούς 500 προχωρά, κατά μια έννοια, ένα βήμα παραπάνω εξοπλίζοντας το μοντέλο με ένα μοτέρ, 875 κυβικών εκατοστών και 2 κυλίνδρων που πλαισιώνεται από ένα τούρμπο.

Η νέα γενιά κινητήρων αναπτύχθηκε από την Fiat Powertrain Technologies (FPT), με τον «κωδικό» TwinAir και χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στο 500ρακι που φέρει την πλήρη ονομασία Fiat 500 Twinair.

Το νέο σύγχρονο μοτέρ αποδίδει 85 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. και χαρίζει τελική ταχύτητα στο μοντέλο 173 χλμ και επιτάχυνση (0-100) της τάξεως των 11 δευτερολέπτων. Η μέγιστη ροπή διαμορφώνεται στα 14,8Nm και είναι διαθέσιμη από τις 1.900σ.α.λ.

[Βίντεο με το νέο Fiat 500 TwinAir]


Σύμφωνα με την ιταλική εταιρία, συγκρινόμενος με έναν ατμοσφαιρικό κινητήρα 1.2 8v, ο νέος κινητήρας TwinAir turbo προσφέρει 23% περισσότερη ισχύ και 30% υψηλότερη συνολική απόδοση. Στην πράξη η απόδοσή του είναι εφάμιλλη με έναν κινητήρα 1.4 16v, αλλά με κατανάλωση κατά 30% χαμηλότερη.

Αξίζει ακόμη να αναφερθεί ότι το μοντέλο εξοπλίζεται με το σύστημα start & stop που σβήνει τον κινητήρα όταν χρειάζεται αλλά και το σύστημα αλλαγών σχέσεων το οποίο δείχνει στον οδηγό πότε πρέπει να αλλάξει ταχύτητα ώστε να εξοικονομήσει καύσιμο.

Επιπρόσθετα το Fiat 500 TwinAir 85 HP διατίθεται με διακόπτη ECO -τοποθετημένο στο ταμπλό– με τον οποίο επιτυγχάνεται ακόμη χαμηλότερη κατανάλωση στον αστικό κύκλο. Πιο συγκεκριμένα ο οδηγός μπορεί με αυτόν το διακόπτη να επιλέξει ανάμεσα σε δύο προγράμματα: Normal και ECO.

Στο πρώτο πρόγραμμα, η λειτουργία ECO είναι απενεργοποιημένη και ο κινητήρας αποδίδει τη μέγιστη δυνατή ροπή (145 Nm), κάτι που διασφαλίζει απρόσκοπτη, άμεση λειτουργία και μια σπορ αίσθηση. Επίσης η υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης είναι ρυθμισμένη ανάλογα.

Κατά τα άλλα, το Fiat 500 παραμένει ένα ολοκληρωμένο, καλοσχεδιασμένο μοντέλο που αγαπάει περισσότερο την πόλη και τις μετακινήσεις στον αστικό ιστό. Τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό το Twinair δε διαφέρει σε τίποτα από τα μεγαλύτερα (σε κινητήρα) μοντέλα.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, πλήθος αερόσακων, ηχοσύστημα με CDplayer και Mp3, αυτόματος κλιματισμός. Στην πράξη ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει μεταξύ πάρα πολλών επιλογών που αφορούν κυρίως τη διακόσμηση του μοντέλου και το customizing ανάλογα με τις απαιτήσεις.

Το Twinair συνδυάζει τις αρετές και τα μειονεκτήματα των υπολοίπων 500 διαθέτοντας αρκετή ιπποδύναμη, χαμηλά πάγια έξοδα και... εγγυημένα τα βλέμματα των εξωτερικών παρατηρητών.
 
Η τιμή του μοντέλου ξεκινά από τα 13.650 ευρώ.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v