Toyota Yaris: Τρίτη γενιά για το δημοφιλές μικρό

Μεγαλύτερο από το τρέχον μοντέλο, πιο σπορ και με εμφανείς αλλαγές στο εσωτερικό, το νέο Yaris φαίνεται να προσελκύσει για ακόμα μια φορά το ενδιαφέρον του κοινού. Σε αυτό ρόλο θα παίξουν και οι οικολογικότεροι και οικονομικότεροι κινητήρες.
Toyota Yaris: Τρίτη γενιά για το δημοφιλές μικρό
Η γνωστή πλέον κρίση έχει περιορίσει κατά πολύ τις πωλήσεις αυτοκινήτων (μόνο τον Ιούνιο η πτώση άγγιξε το 34%) και το μόνο κομμάτι της αγοράς που δείχνει λίγο να κινείται είναι τα αποκαλούμενα μικρά, αυτά που κατά βάση κατατάσσονται στις δυο-τρεις πρώτες κατηγορίες.

Το Toyota Yaris είναι μικρό αλλά κυρίως διαχρονικά δημοφιλές, καθώς πολύ συχνά φιγουράρει στη πρώτη τριάδα των πωλήσεων της εγχώριας αγοράς. Η ιαπωνική εταιρία παρουσίασε την τρίτη γενιά του μοντέλου το οποίο σύντομα αναμένεται και στη χώρα μας.

Το νέο Yaris είναι μεγαλύτερο από το τρέχον μοντέλο καθώς έχει μήκος 3.88 μέτρα με μεταξόνιο στα 2,5 μέτρα, ενώ είναι και λίγο χαμηλότερο. Εξωτερικά είναι πιο σπορ από το απερχόμενο μοντέλο με νέα φωτιστικά σώματα, περισσότερες γωνίες και πιο γήινη σχεδίαση.

Το πίσω μέρος κερδίζει και αυτό τις εντυπώσεις (συγκριτικά πάντα με τον υπάρχον) χωρίς να προκαλεί ή να ξενίζει. Τις περισσότερες και πιο ευδιάκριτες αλλαγές θα παρατηρήσει κανείς στο εσωτερικό του μοντέλου με σημαντικότερη τη μετατόπιση του πίνακα οργάνων.

Στο νέο Yaris η διάταξη του πίνακα φεύγει από το κέντρο και μετατοπίζεται στο «φυσικό» της χώρο, δηλαδή μπροστά από τον οδηγό. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί, μεταξύ άλλων, την οθόνη ελέγχου διαφόρων λειτουργιών, τα χειριστήρια για την θερμοκρασία/κλιματισμό και άλλα κουμπιά.

Ο χώρος για τους επιβάτες έχει αυξηθεί, ενώ η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ είναι στα 285 λίτρα.

Σύντομο βίντεο με το νέο Toyota Yaris


Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες ο υποψήφιος αγοραστής έχει να επιλέξει ουσιαστικά μεταξύ δύο βενζινοκινητήρων. Ο πρώτος ιπποδύναμης 1,0 λίτρων και 3 κυλίνδρων βγάζει 69 άλογα στις 6.000 στροφές, ενώ η μέγιστη ροπή του ανέρχεται στα 93Nm. Χαρίζει τελική ταχύτητα 155χλμ και επιτάχυνση (0-100) σε περίπου 15 δευτερόλεπτα στο όχημα. Σε αυτή την έκδοση η κίνηση μεταδίδεται μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 5 σχέσεων.

Το ισχυρότερο μοτέρ των 1,33 λίτρων έχει 99 άλογα και επιταχύνει το όχημα έως τα πρώτα 100χλμ σε περίπου 11 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα ανέρχεται στα 175χλμ. Αξίζει να αναφερθεί ότι και οι δύο κινητήρες είναι οικονομικότεροι και οικολογικότεροι.

Προαιρετικά ο αγοραστής που θα επιλέξει το μοντέλο με τον κινητήρα των 1,33 λίτρων μπορεί να το εξοπλίσει με το νέο κιβώτιο ταχυτήτων της Toyota, Μultidrive S.

Οι δύο πρώτες γενιές του Yaris υπήρξαν ιδιαίτερα αγαπητές στο ελληνικό κοινό. Η τρίτη γενιά είναι αναβαθμισμένη σε πολλούς τομείς και εφόσον διαθέτει και μια ανταγωνιστική τιμή σίγουρα θα προσελκύσει εκ νέου το αγοραστικό ενδιαφέρον.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v