Citroen DS5: Δυναμισμός και πολυτέλεια

Η νέα Citroen DS5 θέλει να εντυπωσιάσει και δεν το κρύβει. Το γαλλικό hatchback με τον συμπληρωματικό ηλεκτροκινητήρα έχει δυναμικό εξωτερικό και καθηλωτικό εσωτερικό. Χώροι, πολυτέλεια και στυλ με έξυπνες ιδέες.   
Citroen DS5: Δυναμισμός και πολυτέλεια
Η Citroen παρουσίασε στη Σαγκάη το τρίτο μοντέλο της σειράς DS (το DS5), ένα όχημα που είναι ιδιαίτερο τόσο στη σχεδίαση όσο και στον κινητήρα που χρησιμοποιεί. Η γαλλική εταιρία έχει ήδη ρίξει στην αγορά τα αδελφάκια των C3 και C4, δηλαδή τα DS3 και DS4 και εκκρεμούσε το λανσάρισμα του μεγαλύτερου και πολυτελέστερου DS5.

Εξωτερικά το μοντέλο είναι ένα hatchback πέντε θυρών με μήκος 4,5 μέτρα και πλάτος 1,85. Το σχήμα παραπέμπει σε ένα όχημα με (περιορισμένες) δυνατότητες για κίνηση και εκτός δρόμου χωρίς όμως να κατατάσσεται στην κατηγορία των crossover. Oι Γάλλοι αναφέρουν ότι βασίζεται στο φουτουριστικό πρωτότυπο C-SportLounge και εκφράζει στο μέγιστο το σλόγκαν «Creative technologie» της Citroen.

Στο μπροστινό κομμάτι ξεχωρίζουν τα μεγάλα φωτιστικά σώματα, το φουσκωμένο καπό, ο μεγάλος αεραγωγός. Πίσω η σχεδίαση ακολουθεί πιο συντηρητικά μοτίβα, με τις δύο απολήξεις των εξατμίσεων να κάνουν την σχεδίαση ελαφρώς πιο επιθετική. Από το προφίλ η φιγούρα του μοντέλου παραπέμπει σε ένα coupe όχημα, ενώ οι ευμεγέθεις ζάντες (έως και 19άρες) δεν μπορούν παρά να προσθέτουν δυναμισμό.



Το εσωτερικό είναι εξίσου -αν όχι περισσότερο- εντυπωσιακό και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί η «χαρά του οδηγού». Οι θέσεις οδηγού – συνοδηγού είναι πλήρως χωρισμένες από την κεντρική κονσόλα, η οποία φιλοξενεί δύο σειρές κουμπιά, μαζί με τα «χειριστήρια» του κιβωτίου ταχυτήτων και του χειρόφρενου.

Ο οδηγός έχει επίσης στη διάθεσή του μια σειρά από κουμπιά αεροπορικού τύπου (όπως στο Mini Cooper ή στην παλιά Alfa 75), ένα Head-Up Display όταν ενεργοποιεί τη μηχανή και… μπόλικο δέρμα να τον περιβάλλει, αφού στο εσωτερικό του DS5 δεν υπάρχουν φθηνά πλαστικά. Αξίζει να σημειωθούν επίσης τα πανέμορφα καθίσματα, η διαφαινόμενη πλήρης εκμετάλλευση των χώρων και το πορτ μπαγκάζ που διαθέτει χωρητικότητα έως 465 λίτρα.

Ακόμη κάτι για το οποίο ξεχωρίζει είναι το μηχανικό σύνολο που του δίνει ζωή. Το DS5 εφαρμόζει την τεχνολογία Hybrid4 της γαλλικής εταιρίας. Αυτό μεταφράζεται σε συνδυασμό κινητήρων, δηλαδή ένα πετρελαιοκινητήρα 163 ίππων και έναν ηλεκτροκινητήρα 37 αλόγων (συνολικά 200 άλογα). Διαθέτει δυνατότητα χρήσης μόνο του ηλεκτροκίνητου μοτέρ, τετρακίνηση και οι εκπομπές CO2 είναι 99g/km.

To DS5 είναι ξεχωριστό και δείχνει να απευθύνεται σε αγοραστές που προτάσσουν, μεταξύ άλλων, την καινοτομία και τη διαφορετικότητα. Ωστόσο λόγω ηλεκτροκινητήρα προσφέρει και οικονομία. Μοναδικό «θέμα» είναι η παρουσία του πετρελαιοκινητήρα (τα περισσότερα υβριδικά διαθέτουν βενζινοκινητήρα) που εξαιτίας του παράλογου θεσμικού πλαισίου στη χώρα αποκλείει τη χρήση του σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε κάθε περίπτωση είναι μια ενδιαφέρουσα επιλογή.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v