Οικο-λογικά αυτοκίνητα πόλης κάτω από 10.000€

Και χαμηλή κατανάλωση, και ικανοποιητικό εξοπλισμό, και όμορφο σχεδιασμό, και να παρκάρει εύκολα, και να χωράει τις βαλίτσες στο πορτ-μπαγκάζ. Θέλουμε πολλά; Τέσσερα μοντέλα τα έχουν όλα και συμφέρουν.
Οικο-λογικά αυτοκίνητα πόλης κάτω από 10.000€
του Άρη Δαμουλάκη

Η αύξηση στην τιμή της βενζίνης, η γενικότερη οικονομική κρίση που δεν φαίνεται να μας εγκαταλείπει σύντομα αλλά και η φορολογική πολιτική της κυβέρνησης στον τομέα του αυτοκινήτου στρέφουν τους αγοραστές σε πιο προσιτά μοντέλα, τόσο από πλευράς κατανάλωσης όσο και τιμής αγοράς.

Παρουσιάζουμε τα τέσσερα μοντέλα που κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά, τα οποία συνδυάζουν τη χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου αλλά και τιμή κάτω από το ψυχολογικό όριο των 10.000 ευρώ. Όπως είναι σαφές πρόκειται για μοντέλα «πόλης», με περιορισμένο αλλά ικανοποιητικότατο εξοπλισμό που στοχεύουν να διαφυλάξουν το πορτοφόλι του ιδιοκτήτη και όχι να βάλουν φωτιά στην άσφαλτο. Ωστόσο, κανένα δεν μπορεί να θεωρηθεί αργό, για τα δεδομένα της κατηγορίας και για τις ανάγκες που προορίζονται να καλύψουν.

Citroen C1

Με κατανάλωση μόλις 4,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα το μικρό μοντέλο της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας υπόσχεται να σας κάνει να ξεχάσετε τα βενζινάδικα και τις πιθανές ουρές σε αυτά. Με μήκος σαφώς χαμηλότερο από τα 4 μέτρα (3,4 για την ακρίβεια) και έναν κινητήρα 1,0 λίτρου που βγάζει 68 άλογα, το C1 είναι ιδανικό για τις αστικές -κυρίως- μετακινήσεις.

Το γαλλικό μοντέλο είναι μικρό σε διαστάσεις, δεν υπολείπεται ωστόσο σε ασφάλεια αφού στα test του EuroNcap έλαβε 4 αστέρια, ενώ έχει και οικολογικές ανησυχίες καθώς εκπέμπει 109 γρ. CO2 ανά χιλιόμετρο. H έκδοση Joy κοστίζει περί τα 9.700 ευρώ και διαθέτει -τηρουμένων των αναλογιών- ικανοποιητικό εξοπλισμό. Περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, αερόσακο οδηγού και συνοδηγού, ΑΒS με EBD και σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές.

Το C1 είναι σαφές ότι δεν θα βάλει φωτιά στο δρόμο. Ωστόσο είναι μια «τίμια» πρόταση που συνδυάζει οικονομία, ένα καλό κινητήρα και ολίγη από γαλλική φινέτσα. Επίσης έχει ένα καλοσχεδιασμένο αν και σχετικά λιτό εσωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι μια πολύ κοντινή πρόταση είναι το «αδελφό» Peugeot 107, με τιμή που ξεκινά οριακά πάνω από τα 10.000 ευρώ. Πολύ μεγάλες διαφορές πάντως μεταξύ των δύο μοντέλων δεν θα βρείτε.

Nissan Pixo

To Νissan Pixo δεν απαντάται συχνά στους ελληνικούς δρόμους, είναι όμως μια ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα επιλογή για όποιον προτάσσει την οικονομία. Με κατανάλωση της τάξεως των 4,4 λίτρων ανά χιλιόμετρο και τιμή κάτω από 9.000 ευρώ, το μοντέλο βάζει τα γυαλιά στην κατηγορία. Φορά ένα μοτέρ 1,0 λίτρου που αποδίδει 68 άλογα, με τελική ταχύτητα στα επίπεδα των 160 χλμ και εκπομπές ρύπων στα 109 CO2 ανά χλμ.

Το μήκος του υπερβαίνει τα 3,5 μέτρα, το πλάτος βρίσκεται στα 1,6 μέτρα, ενώ ο χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 129 λίτρα. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται ABS με EBD, σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος, immobilizer, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού, ράδιο CD με MP3.

Eξωτερικά το μοντέλο είναι λίγο άχρωμο. Το εσωτερικό είναι λιτό, άνετο και αρκετά λειτουργικό. Στα συν του πρέπει να θεωρείται και η ποιότητα που χρόνια «συνοδεύει» την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Η έκδοση Motiva ξεκινά από 8.890 ευρώ αλλά δεν διαθέτει air condition. Με τη προσθήκη του air condition η τιμή αγοράς ανεβαίνει στα 9.590 ευρώ, όμως αυτή η επιλογή δείχνει πιο ολοκληρωμένη.

Suzuki Alto

Tα Suzuki πάντοτε φημίζονταν για την ιαπωνική αξιοπιστία και τη σκωτσέζικη τσιγκουνιά τους στην κατανάλωση καυσίμων, και το Alto δεν θα μπορούσε να αποτελεί την εξαίρεση. Ο 3κύλινδρος κινητήρας των 996 κ.εκ. καταναλώνει μόλις 4,4 λίτρα καυσίμου ανά 100 χιλιόμετρα (μικτός κύκλος) και δεν υπολείπεται καθόλου σε επιδόσεις έναντι του ανταγωνισμού. Αποδίδει 68 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. χαρίζοντας τελική ταχύτητα 155χλμ στο μοντέλο, ενώ η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 90Nm στις 3.400 σ.α.λ.

Τα 3,5 μέτρα μήκους και τα 1,6 πλάτους επιτρέπουν στο Alto να κινείται με χαρακτηριστική άνεση στο φυσικό του χώρο, την πόλη και γύρω από αυτή. O χώρος των αποσκευών αγγίζει τα 129 λίτρα αλλά με τις κατάλληλες ρυθμίσεις μπορεί να φθάσει έως και τα 774 λίτρα.

Σχεδιαστικά, τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό, το Alto είναι «φρέσκο» και σχετικά νεανικό. Δεν θα συναρπάσει, αλλά σε καμία περίπτωση η σχεδίαση δεν θα αποτελέσει αντικίνητρο για την αγορά του μοντέλου. Άλλωστε, σε αυτή την κατηγορία οχημάτων τα κριτήρια εμφάνισης ή επιδόσεων έρχονται συνήθως σε δεύτερη μοίρα.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, αερόσακοι οδηγού και συνοδηγού και ορισμένα βασικά συστήματα για την ασφάλεια του οχήματος. Στην ολίγον σπαρτιάτικη έκδοση GL η τιμή αγοράς του Alto ξεκινά από τα 9.280 ευρώ χωρίς όμως το air condition. Με την προσθήκη του air condition η τιμή κυμαίνεται στα επίπεδα των 10.000 ευρώ αλλά η επιβάρυνση -θεωρούμε- αξίζει τον κόπο.

Τoyota Aygo

Tα Toyota βρίσκονται χρόνια τώρα πρώτα στις προτιμήσεις των Ελλήνων οδηγών κυρίως λόγω της αξιοπιστίας, της υψηλής τιμής μεταπώλησης και της τεχνολογίας που διαθέτουν. Το Aygo έχει όλα τα παραπάνω, συν μια κατανάλωση της τάξεως των 4,6 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα από 3κύλινδρο μοτέρ 998 κ.εκ. που "βγάζει" 68 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα κυμαίνεται περί τα 160 χλμ, ενώ τα πρώτα 100χλμ θέλουν περίπου 14,9 δευτερόλεπτα για να έρθουν.

Το Aygo έχει μήκος 3,4 μέτρα και χώρο αποσκευών της τάξεως των 139 λίτρων. Η σχεδίαση μέσα και έξω είναι νεανική και σύγχρονη. Το εσωτερικό ειδικότερα είναι ιδιαίτερα φωτεινό, πρακτικό με πολλές θέσεις για μικροαντικείμενα.

Η έκδοση Base έχει τα απολύτως βασικά και τιμή κάτω από 9.000 ευρώ. Μάλιστα η Toyota έχει και συγκεκριμένες προσφορές για την εν λόγω έκδοση (και όχι μόνο για αυτή). Η αμέσως καλύτερα εξοπλισμένη διαθέτει, μεταξύ άλλων, ράδιο CD με δύο ηχεία, air condition, υδραυλικό τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση. Κοστίζει περί τα 9.870 ευρώ και είναι μια πολύ καλή επιλογή για εκείνον που αναζητά ευέλικτη, αξιόπιστη και χωρίς σημαντικές παραχωρήσεις αστική (κυρίως) μετακίνηση.

Η λίστα θα μπορούσε να περιλαμβάνει άλλο ένα «μικρό» μοντέλο της Toyota, το iQ, όμως η τιμή αγοράς του είναι τσιμπημένη καθώς ξεκινά από περίπου 13.000 ευρώ. Κατά τα άλλα πληροί και με το παραπάνω όλες τις προϋποθέσεις.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v