Alfa Romeo Giulietta: Η διάδοχος της 147 κλέβει καρδιές

Αποτέλεσε πόθο των φίλων των ιταλικών αυτοκινήτων κατά την δεκαετία του 1950. Με νέα σχεδίαση, υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ και κορυφαία τεχνολογικά συστήματα, η νέα Giulietta υπόσχεται… τα καλύτερα.
Alfa Romeo Giulietta: Η διάδοχος της 147 κλέβει καρδιές
H Alfa Romeo Giulietta ήταν ουσιαστικά το πρώτο μοντέλο μαζικής παραγωγής της ιταλικής εταιρίας, με πολυάριθμες εκδόσεις και εκπληκτικό σχεδιασμό, τουλάχιστον για ορισμένες από αυτές. Πρωτοεμφανίστηκε περί το 1954 όμως η τελευταία και γνωστότερη έκδοση, τουλάχιστον για τους νεότερους, βγήκε το 1977 και παραγόταν συνεχώς έως το 1985.

Δεν γνωρίζουμε για τις πρώτες γενιές όμως η τελευταία Giulietta ήταν μια κλασική Alfa Romeo υπό την έννοια ότι συνδύαζε όλα τα θετικά και τα αρνητικά στοιχεία που χαρακτήριζαν την ιταλική φίρμα: Καλοί κινητήρες, δυναμική συμπεριφορά, ενδιαφέρουσα σχεδίαση μέσα και έξω, αλλά και συνεχής διαχρονική έλλειψη αξιοπιστίας που στιγμιαία μετέτρεπε τον οδηγό σε λάτρη της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

Όμως οι εποχές αλλάζουν. Η μιλανέζικη φίρμα δείχνει να έχει αφήσει πίσω της τα πέτρινα χρόνια της σκουριάς και των ηλεκτρονικών προβλημάτων προχωρώντας στο επαναλανσάρισμα μοντέλων με βαρύ και ιστορικό όνομα.

Η νέα Giulietta θα κάνει την πρώτη επίσημη δημόσια εμφάνισή της στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, ενώ η διάθεση του μοντέλου θα ξεκινήσει την Άνοιξη του ίδιου έτους.

Το νέο μοντέλο με μήκος 4,35 μέτρα, ύψος 1,46, πλάτος 1,80 και μεταξόνιο
2,63 μέτρων τοποθετείται στην ίδια κατηγορία με το Fiat Bravo, «θέση» στην οποία η Alfa Romeo δεν «έπαιζε» πλέον και πολύ δυνατά.

Εξωτερικά η Giulietta μοιάζει με το Mito στο μπροστινό μέρος -και κυρίως στα φώτα- αλλά οι ομοιότητες σταματούν εκεί. Οι μεγάλοι αεραγωγοί, τα LED που ενσωματώνονται στα φωτιστικά σώματα και η συνολική σχεδίαση δίνουν δυναμισμό στο μοντέλο.

Oι έντονες γραμμές στο πλαϊνό τμήμα αλλά και η σχεδίαση, που παραπέμπει σε coupe, ενισχύει το δυναμικό στυλ της Alfa Romeo Giulietta. Το πίσω τμήμα, ωστόσο, είναι εντελώς ξεχωριστό, δείχνει συμπαγές, ενώ τα φωτιστικά σώματα διαθέτουν και πάλι LED.

Σύμφωνα με την Alfa Romeo o εσωτερικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου είναι έντονος και απλός: ένα οριζόντια προσανατολισμένο ταμπλό με στοιχεία αλουμινίου και διακόπτες αεροπορικού τύπου που θυμίζει την 8C Competizione. Η επιμελής προσοχή στις λεπτομέρειες και η υψηλή ποιότητα των υλικών που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι η πιο προηγμένη έκφραση του ιταλικού στυλ.

Αναφορικά με τους κινητήρες το νέο μοντέλο θα εξοπλίζεται με τρία υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ. Αρχικά θα διατίθεται με το μοτέρ των 1,4 λίτρων (T-Jet) που αποδίδει 120 άλογα και με το μοτέρ των 1,4 Multiair που βγάζει 170 άλογα.

Η κορυφαία έκδοση Quadrifoglio Verde θα διαθέτει το μοτέρ των 1,7 λίτρων
(ΤΒi) που αποδίδει 235 ίππους. Όλα τα μηχανικά σύνολα έχουν και οικολογικό χαρακτήρα και περνούν τις εξετάσεις ρύπων (Euro 5), ενώ διαθέτουν το σύστημα Start&Stop για χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές ρύπων. Στον εξοπλισμό του νέου μοντέλου περιλαμβάνονται VDC (Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας), DST, Q2 (σύστημα για τον έλεγχο του διαφορικού) και πλήθος αερόσακων.

Αξίζει ακόμα να αναφερθεί ότι ο οδηγός θα έχει στη διάθεσή του το σύστημα Alfa DNA για να ρυθμίζει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Το Alfa DNA έχει τρεις επιλογές (Dynamic, Normal, All weather) και συμπεριλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων της νέας Giulietta.

Το μοντέλο δείχνει να έχει όλα τα φόντα ώστε να επιτύχει στην κατηγορία αρκεί να διαθέτει μια σχετικά ανταγωνιστική τιμή και να μην εμφανίσει προβλήματα αξιοπιστίας. Αναμένεται με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αφού τα μοντέλα της Alfa Romeo ήταν πάντοτε δημοφιλή στην εγχώρια αγορά.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v