Porsche Cayenne Turbo S: Σκαρφαλώστε στην κορυφή

Δεν είναι τυχαίο ότι όταν αναφέρεται κανείς σε SUV πολυτελείας φαντάζεται το Cayenne. Το νέο Cayenne Turbo S, με τον δυνατό κινητήρα των 4,8 λίτρων και τα υπερ-εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα ξεπερνά τον εαυτό του... και τη φαντασία μας! 
Porsche Cayenne Turbo S: Σκαρφαλώστε στην κορυφή
Το Cayenne αποτελεί τον «στυλοβάτη» των πωλήσεων της Porsche και η γερμανική εταιρία δημιουργεί διάφορες παραλλαγές για να κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού. Η Porsche επεκτείνει την τέταρτη σειρά μοντέλων της με την προσθήκη του Cayenne Turbo S στην κορυφή της σειράς. Το Turbo S, το ισχυρότερο από όλα τα Cayenne, διαθέτει κινητήρα V8 4,8 λίτρων με διπλό τούρμπο που αποδίδει 550 ίππους.

Με το Turbo S, η Porsche έρχεται να καλύψει τις επιθυμίες πολλών από τους πελάτες της. Ειδικά στις νέες αναδυόμενες αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και της Ασίας, η ζήτηση για πολυτελή σπορ SUV είναι πολύ μεγάλη. Παρά δε το γεγονός ότι η Porsche κατάφερε να εξοπλίσει το νέο Turbo S με ακόμα καλύτερες επιδόσεις απ' ό,τι το απλό μοντέλο Turbo (500 ίπποι), η αποδοτικότητα στην κατανάλωση καυσίμου που προσφέρει το Turbo S είναι ακριβώς η ίδια με αυτήν του Cayenne Turbo.

Εξωτερικά, το Turbo S διακρίνεται από τις ζάντες κράματος 21 ιντσών SportPlus που φιλοξενούνται στους βαμμένους θόλους των τροχών, καθώς και από την σπορ εξάτμιση με τέσσερις απολήξεις που είναι κατασκευασμένες από χυτό αλουμίνιο. Οι θυρίδες εισαγωγής αέρα και οι θόλοι των τροχών είναι στο χρώμα του αμαξώματος. Το νέο διακριτικό αλλά ταυτόχρονα κομψό χρώμα “lava gray metallic” διατίθεται προαιρετικά μόνο για το Turbo S.

Όλες οι εκδόσεις του Turbo S διαθέτουν πλαίσιο που επωφελείται από την αερανάρτηση, η οποία φυσικά συνδυάζεται με αυτόματο έλεγχο ύψους και με την ενεργή ανάρτηση PASM η οποία –και πάλι ως βασικός εξοπλισμός– συνδυάζεται με το σύστημα δυναμικού ελέγχου του πλαισίου PDDC Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) και με το σύστημα μεταβλητής υποβοήθησης του τιμονιού ανάλογα με την ταχύτητα, το Servotronic.

[Βίντεο με το νέο Cayenne Turbo S]

Με την εισαγωγή του συστήματος κεραμικών φρένων (PCCB) στον προαιρετικό εξοπλισμό, η Porsche υπογραμμίζει την ηγετική της θέση ως κατασκευαστής των άκρως ανθεκτικών δίσκων φρένων από σύνθετο κεραμικό υλικό με ανθρακονήματα. Όταν θα παρουσιαστεί η σειρά 2009, αυτοί οι δίσκοι υψηλής τεχνολογίας -σχεδιασμένοι αρχικά για αγωνιστικά μοντέλα- θα προσφερθούν για πρώτη φορά στην κατηγορία των υπερπολυτελών SUV της κορυφαίας κατηγορίας. Οι μπροστινοί κεραμικοί δίσκοι έχουν διάμετρο 410 mm, ενώ η διάμετρος των πίσω φτάνει τα 370 mm.

Η επιβράδυνση υλοποιείται με εξαπίστονες δαγκάνες μπροστά και τετραπίστονες πίσω. Τα κεραμικά φρένα PCCB διατίθενται προαιρετικά και με άλλα μοντέλα Cayenne, όπως τα Cayenne S, GTS και Turbo με τροχούς τουλάχιστον 20 ιντσών.

Ο ιδιαίτερα ποιοτικός χαρακτήρας του νέου, κορυφαίου Cayenne Turbo S τονίζεται και με το βασικό εξοπλισμό του στο εσωτερικό, τα μπροστινά σπορ καθίσματα με μνήμη, το πίσω κάθισμα με ξεχωριστές θέσεις, τις επενδύσεις αλουμινίου στις πόρτες με το λογότυπο του μοντέλου και τις δερμάτινες επενδύσεις σε δύο αποκλειστικές διχρωμίες (μαύρο/Havana και μαύρο/μεταλλικό γκρι) που συνδυάζονται με δερμάτινη στεφάνη και κεντρικό τμήμα τιμονιού γεμισμένο με μαλακό υλικό.

Οι ενισχυμένες επιδόσεις του Turbo S σε σχέση με το απλό μοντέλο Turbo οφείλονται στο τροποποιημένο σύστημα εξάτμισης και σε βελτιώσεις του συστήματος ελέγχου του κινητήρα. Εκτός από τις βελτιωμένες επιδόσεις, αυξημένη είναι και η ροπή που πλέον αγγίζει τα 750 Nm (κατά 50 Nm μεγαλύτερη) από τις 2.250 έως τις 4.500 σ.α.λ.

Το Porsche Cayenne Turbo S είναι σε θέση να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 4,8 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 280 χλμ./ώρα. Το Turbo S θα παρουσιαστεί στην αγορά τον Αύγουστο του 2008.

Επιμέλεια: Άρης Δαμουλάκης

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v