Cherokee: Jeep παντός καιρού (και... χιονιού)

Πιστό στις αρχές που το καθιέρωσαν στη συνείδηση του αγοραστικού κοινού το νέο Jeep Cherokee είναι μεγαλύτερο, τεχνολογικά εξελιγμένο αλλά και πιο... πολιτισμένο.
Cherokee: Jeep παντός καιρού (και... χιονιού)
Η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία «κατακλύζεται» από νέα μοντέλα τα οποία υιοθετούν το χαρακτήρα ενός τετρακίνητου τζιπ αλλά ουσιαστικά διαθέτουν περιορισμένες δυνατότητες για μια πραγματική κίνηση εκτός δρόμου.

Η Jeep αποτελεί μια από τις λίγες εταιρίες που τιμά την παράδοσή της κατασκευάζοντας μοντέλα που τα καταφέρνουν εξίσου ικανοποιητικά στο χώμα όσο και στην άσφαλτο.

Το νέο Jeep Cherokee (στις ΗΠΑ ονομάζεται Liberty) δεν αποποιείται τις αρχές του προκατόχου, ωστόσο εμφανίζεται φιλικότερο σε εκείνους τους οδηγούς που θα το χρησιμοποιούν για κυρίως εντός των τειχών μετακινήσεις.

Εξωτερικά είναι πιο τετραγωνισμένο από το απερχόμενο μοντέλο και μεγαλύτερο προς όλες τις διαστάσεις. Η χαρακτηριστική γρίλια και τα στρογγυλά φωτιστικά σώματα παραμένουν, αλλά συνολικά οι γραμμές είναι εντονότερες και πιο κάθετες και το νέο μοντέλο μοιάζει με το μεγαλύτερο Commander.

Απουσιάζει επίσης από την πίσω πόρτα η ρεζέρβα η οποία έχει μετακινηθεί στο πίσω και κάτω τμήμα του αυτοκινήτου.

Η ανανέωση περνά και στο εσωτερικό που όμως παραμένει αρκετά αμερικάνικο και δεν εντυπωσιάζει ιδιαίτερα, τουλάχιστον συγκριτικά με ευρωπαϊκά μοντέλα αντίστοιχης τιμής αγοράς.

Στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται αυτόματος κλιματισμός, αισθητήρες βροχής και πίεσης ελαστικών, σύστημα υποβοήθησης κατάβασης αλλά και σύστημα ελέγχου λειτουργιών (EVIC) του οχήματος.

Το νέο Cherokee εξοπλίζεται με ένα κινητήρα 3,7 λίτρων που αποδίδει περί τους 210 ίππους στις 5.200 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή των 32kgm έρχεται κάπου στις 4.000 σ.α.λ. με την τελική ταχύτητα να μην υπερβαίνει τα 200χλμ.

[Βίντεο με το νέο Cherokee]

Το βάρος του οχήματος είναι περίπου δύο τόνοι, ενώ ο χώρος των αποσκευών μπορεί να φθάσει έως 1.500 λίτρα.

Σε ό,τι αφορά την τετρακίνηση το νέο Jeep Cherokee μπορεί να εξοπλιστεί με δύο συστήματα το Command Track II ή το Selec Track II. Ανεξαρτήτως συστήματος η επιλογή της τετρακίνησης γίνεται «αυτόματα» μέσω ενός επιλογέα που βρίσκεται δίπλα από τον επιλογέα ταχυτήτων.

Συνολικά το νέο Cherokee είναι αναβαθμισμένο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, πιο ολοκληρωμένο και έντονα προσανατολισμένο στις εκτός ασφάλτου διαδρομές. Ωστόσο η κατανάλωση των 18 λίτρων/100χλμ είναι υψηλή και τα 37.900 ευρώ που είναι η τιμή εκκίνησης δεν είναι και λίγα.

Σε κάθε περίπτωση το μοντέλο αποτελεί καλή επιλογή για κάποιον που κινείται «συχνά» εκτός δρόμου και θα χρησιμοποιήσει την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το Jeep παρά για κάποιον που θα το χρησιμοποιήσει για να μετακινηθεί με αφορμή τον καφέ, τα καθημερινά ψώνια ή μια… βόλτα στο κέντρο της Αθήνας. 

Άρης Δαμουλάκης
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v