Mazda 3 MPS: Ένα "αγρίμι" με... σακάκι

Κάτω από τη συντηρητική του εμφάνιση, το Mazda 3 MPS με τους 260 ίππους του κρύβει μια... τίγρη, προσφέροντας επιδόσεις μεγαλύτερου μοντέλου, αλλά και πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας. "Σκανάραμε" το μοντέλο και παρουσιάζουμε τις εντυπώσεις μας.        
Mazda 3 MPS: Ένα αγρίμι με... σακάκι
του Άρη Δαμουλάκη

Το Mazda 3 MPS προσφέρει καταιγιστικές επιδόσεις σε ένα σχετικά συντηρητικό σχεδιαστικό «πακέτο» με δελεαστική τιμή. Ο συνδυασμός των 260 ίππων, του κιβωτίου, του τιμονιού αλλά και του εσωτερικού του οχήματος υπόσχονται, μεταξύ άλλων, γρήγορες μετακινήσεις και σταθερότητα στις στροφές σε ένα πολιτισμένο εσωτερικό που χαρακτηρίζεται από την απουσία εξωτερικών θορύβων.



Ουσιαστικά, το Mazda 3 MPS προσφέρει τις επιδόσεις ισχυρότερου μοντέλου στην τιμή του μικρότερου με έναν πλήρη εξοπλισμό, τόσο στον τομέα της άνεσης, όσο και της ασφάλειας.
H ψυχή και η ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τα «απλά» 3άρια είναι ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,3 λίτρων που αποδίδει 260 άλογα στις 5.500 σ.α.λ. με την μέγιστη ροπή των σχεδόν 39 kgm να «απαντάται» στις 3.000 σ.α.λ.

Στο δρόμο, ο κινητήρας απογειώνει το όχημα από τις 2.000 στροφές και μετά, ανεξαρτήτως της ταχύτητας που έχει επιλεγεί στο κιβώτιο, ενώ τα περιθώρια επιτάχυνσης και ροπής είναι εντυπωσιακά ακόμη και με κουμπωμένη 6η και με το ταχύμετρο να γράφει ήδη πολλά χιλιόμετρα.

Το μοτέρ δεν δείχνει να πιέζεται πουθενά και αν ο οδηγός αποφασίσει να «παίξει» με το γκάζι οι ρυθμοί και οι επιδόσεις είναι περίπου καταιγιστικές χωρίς όμως να παρουσιάζονται ιδιαίτερα ξεσπάσματα, καθώς η γραμμικότητα του κινητήρα είναι πανταχού παρούσα… 

  Δείτε βίντεο με το Mazda 3 MPS


Στα συν του μηχανικού συνόλου και ο… πολιτισμένος χαρακτήρας που ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες δεν είναι καθόλου θορυβώδης, παραπέμποντας σε όχημα μεγαλύτερης κατηγορίας. Και όλα αυτά με δεδομένο ότι η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρόσθιους τροχούς.

Θετικές εντυπώσεις άφησε και το 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, αλλά και το τιμόνι- αν και το τελευταίο είχε περιθώρια «ασάφειας» σε ορισμένες στιγμές, δίχως όμως να υπολείπεται σημαντικά του υπολοίπου συνόλου. Ικανοποιητικά και τα φρένα με τους αεριζόμενους δίσκους των 320 χιλ. εμπρός και των 280 χιλ. πίσω.

Το Mazda3 ΜPS φορά ανεξάρτητη ανάρτηση με γόνατα McPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Στην πράξη συνεπάγονται ελάχιστες κλίσεις στις στροφές και καλύτερο έλεγχο του αμαξώματος, αλλά μια σχετική επιβάρυνση στην άνεση των επιβατών.

Το εσωτερικό του μοντέλου δεν χαρακτηρίζεται από σημαντικές διαφορές σε σχέση με το «απλό», με τα εντυπωσιακά τύπου μπάκετ καθίσματα να «κλέβουν την παράσταση». Όμορφος ο πίνακας των οργάνων και οι «αγωνιστικές» πεταλιέρες, ενώ η ποιότητα των υλικών και της συναρμογής δείχνει να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα.

Στον εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, πληθώρα αερόσακων, 18άρες ζάντες αλουμινίου, auto A/C, DSC, ραδιοCD, αισθητήρες βροχής, ηλεκτρικά παράθυρα βροχής, μπλοκέ διαφορικό, trip computer.

H τιμή του Mazda 3 MPS ξεκινά από τα 28.990 ευρώ με μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα (;) τη συντηρητική του εμφάνιση, η οποία δεν προϊδεάζει για τις καταιγιστικές επιδόσεις που οχήματος.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v