του Άρη Δαμουλάκη
Μικρές διακριτικές αλλαγές, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό, κινητήρες που υπόσχονται μείωση καυσίμου και αύξηση των επιδόσεων αλλά και διατήρηση του δυναμικού και σοβαρού προφίλ του οχήματος. Η ανανεωμένη σειρά 5 της BMW δεν ”αλλοιώνει” την πετυχημένη συνταγή απλά φέρνει ένα αέρα φρεσκάδας, ύστερα από 4 έτη παρουσίας στην εγχώρια αγορά.
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε η 5άρα της BMW μάλλον ξένισε με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που υιοθετούσε η βαυαρική εταιρία, όμως γρήγορα έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από το αγοραστικό κοινό. Ως εκ τούτου, οι αλλαγές στην ανανεωμένη σειρά μάλλον χρειάζονται μια... δεύτερη ματιά, ώστε να καταστούν εμφανείς.
Εν αρχή οι προβολείς και τα πίσω φωτιστικά σώματα διαθέτουν διάφανα κρύσταλλα για μια πιο ”τεχνική” εμφάνιση, τα πλαίσια των προβολέων είναι χρωμιωμένα, τα φλάς διαθέτουν πλέον λυχνίες τύπου LED, ενώ ο αεραγωγός είναι ανασχεδιασμένος με κλίση προς τα πάνω.
Ανασχεδιασμένη είναι και η ”μάσκα BMW”, ενώ το μοντέλο διατίθεται με νέες ζάντες ελαφρού κράματος και πρόσθετες αποχρώσεις εξωτερικού.
Εσωτερικά οι αλλαγές περιορίζονται, μεταξύ άλλων, στις ενσωματωμένες θήκες με αυξημένη χωρητικότητα, στα επενδεδυμένα υποβραχιόνια και λαβές θυρών, στον ηλεκτρονικό επιλογέα ταχυτήτων για το αυτόματο κιβώτιο με ”νέα” χαρακτηριστικά, αλλά και στο σύστημα ελέγχου idrive με περισσότερες επιλογές στις λειτουργίες.
Η 5άρα εφοδιάζεται με cruise control, με ξεχωριστή λειτουργία φρένου, βελτιστοποιημένα γραφικά και φωνητική καταχώρηση, φώτα στροφών, προσαρμοζόμενους προβολείς, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και Head-up Display (ΗUD) στο παρμπρίζ.
Ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει μεταξύ 4 βενζινοκινητήρων από τα 4,8 λίτρα έως τα 2,5 λίτρα. Στην εγχώρια αγορά το μεγαλύτερο ενδιαφέρον είναι λογικό να συγκεντρώνει ο κινητήρας των 2,5 λίτρων που αποδίδει 190 ίππους. Η τελική ταχύτητα προσδιορίζεται στα 237 χλμ, ενώ επιταχύνει έως τα πρώτα 100 χλμ σε 8,2 δευτερόλεπτα περίπου.
Με τον ισχυρότερο κινητήρα των 4,8 λίτρων η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ, ενώ τα 0-100 έρχονται σε 5,2 δευτερόλεπτα.
Mε τον επίσης οκτακύλινδρο κινητήρα των 4 λίτρων η τελική ταχύτητα προσεγγίζει και πάλι τα 250χλμ με τα πρώτα 100χ.α.ω να έρχονται σε 6,1 δευτερόλεπτα.
Σε ό,τι αφορά τις αναρτήσεις φέρει αλουμινένιο άξονα δύο συνδέσμων εμπρός με γεωμετρία αντιβύθισης και αντιστάθμιση πλευρικών φορτίων, ενώ πίσω αλουμινένιο άξονα 4 ανισομεγεθών συνδέσμων Integral – IV επίσης με γεωμετρία αντιβύθισης και αντιανύψωσης.
Η αναβαθμισμένη σειρά 5 της BMW θα βρίσκεται τον προσεχή μήνα στις εκθέσεις της εταιρίας.