Το προηγούμενο Ford Mondeo αποτέλεσε ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα στην κατηγορία, αλλά η ιδιαίτερα συντηρητική (πλέον) εμφάνισή του και ο αυξημένος ανταγωνισμός κατέστησαν επιτακτική την αντικατάστασή του.
Το νέο Mondeo, σύμφωνα με τη Ford, είναι το πρώτο μοντέλο που υιοθετεί πλήρως την κινητική σχεδίαση (kinetic design), δηλαδή μια πιο ”επιθετική” φόρμα γραμμών της οποίας ένα πρώτο δείγμα γραφής είχε δοθεί και σε προηγούμενα μοντέλα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Ανεξάρτητα από τα ανωτέρω, το νέο Ford είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις από τον προκάτοχό του και δεν έχει πλέον να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό καθώς η σχεδίασή του είναι ιδιαίτερα ελκυστική, αρκούντως δυναμική, δίχως όμως να υπολείπεται και σε σοβαρότητα, στοιχείο απαραίτητο για το target group της κατηγορίας.
Οι επιλογές των κινητήρων του μοντέλου ξεκινούν από τον 1600άρη με τα 110 άλογα και φθάνουν έως τον 2λίτρο turbo, που αποδίδει 220 ίππους. Ενδιάμεσα βρίσκονται άλλες τρεις επιλογές 1,6 λίτρων (125 άλογα), 2,0 λίτρων (145 άλογα) και 2,3 λίτρων (161 άλογα).
Όλοι οι κινητήρες, πλην εκείνου με τα 220 άλογα, θα ”διαθέτουν” 5τάχυτα χειροκίνητα κιβώτια ταχυτήτων, ενώ τα μοντέλα με το μοτέρ των 2,3 λίτρων θα εφοδιάζονται με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Το εσωτερικό του Ford είναι και αυτό αναβαθμισμένο, ενώ υιοθετεί σαφώς πιο μοντέρνες γραμμές και ποιοτικότερα υλικά από το μοντέλο που αντικαθιστά.
Μπροστά από τον οδηγό και ανάμεσα στο ταχύμετρο και το στροφόμετρο δεσπόζει η οθόνη ελέγχου διαφόρων κύριων και συμπληρηματικών λειτουργιών του οχήματος, όπως το trip computer, την επιλογή μουσικού σταθμού ή την τηλεφωνική κλήση.
Το cruise control με το οποίο εξοπλίζεται το Mondeo έχει τη δυνατότητα μεταβολής της ταχύτητας του οχήματος ανάλογα με την απόσταση του προπορευμένου αυτοκινήτου, ενώ στον εξοπλισμό περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου και ευστάθειας (ΑΒS, ΕΒD, ESP) όπως επίσης και ένα σύστημα που επιτρέπει την ”ομαλή” κίνηση του οχήματος σε δρόμο με μεγάλη κλίση, μέσω της ακινητοποίησης των τροχών μετά το κατέβασμα του χειρόφρενου και την ενεργοποίηση τους με το πάτημα του γκαζιού.
Περιλαμβάνονται ακόμα ελαστικά τύπου run flat και ανάλογη ένδειξη απώλειας πίεσης σε έναν από τους 4 τροχούς, 7 αερόσακοι και σύστημα ”υποχώρησης” των τριών ”πεντάλ” σε περίπτωση σοβαρής πρόσκρουσης του οχήματος.
Το νέο Mondeo θα διατίθεται στους επόμενους μήνες στην Ελλάδα σε 3 τύπους αμαξωμάτων και σε τιμές που δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Η προσθήκη του κινητήρα των 1,6 λίτρων στις πιθανές επιλογές σημαίνει μια τιμή εκκίνησης που θα κυμαίνεται στα επίπεδα των 19.000 ευρώ περίπου.