Τα Coupe– Cabriolet (CC) έχουν αποδειχθεί μια από τις δημοφιλέστερες κατηγορίες οχημάτων, όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά και την ευρωπαϊκή αγορά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες παρουσιάζουν συνεχώς νέα ανάλογα μοντέλα.
Στην αρχή ο υποψήφιος αγοραστής είχε ουσιαστικά να επιλέξει μεταξύ... μιας (προσιτής) επιλογής: Του παλαίμαχου πλέον Peugeot 206 CC, ενώ λίγο μετά προστέθηκε και το 307 CC.
Ο εντεινόμενος ανταγωνισμός υποχρέωσε όμως σχεδόν όλα τα group να εντάξουν στο δυναμικό τους ένα CC μοντέλο: Focus CC, Astra Twin Top, Micra CC, Colt CC αλλά και οι SLK.
To VW EOS ανήκει σε αυτή την κατηγορία, δανείζεται πολλά στοιχεία από το Golf V είναι (προφανώς) μεγαλύτερο σε διαστάσεις από το τελευταίο και ομοιάζει (εξωτερικά) τόσο με Golf όσο και με Passat.
Ένα από τα σημεία που ξεχωρίζει είναι ότι η οροφή ανοίγει σε δύο σημεία με το πρώτο ”μισό” να λειτουργεί ως ηλιοροφή. Κατ’ ουσία ο οδηγός μπορεί να οδηγεί ένα cabriolet, ένα coupe ή ένα coupe με ένα τμήμα της οροφής ανοικτό. Η τελευταία χρειάζεται 25 sec για να κρυφθεί στο πορτ – μπαγκάζ.
Στην πράξη το ΕΟS αποτελεί ένα καλά εξοπλισμένο, ποιοτικό 4θέσιο VW, που ”αρέσκεται” στις ευθείες και γενικότερα τις ήρεμες διαδρομές.
Εξοπλίζεται με 5 κινητήρια σύνολα εκ των οποίων το ένα αφορά πετρελαιοκινητήρα. Τα υπόλοιπα 4 είναι τα γνώριμα μοτέρ των 1,6 lt, που αποδίδει 115 άλογα, των 2,0lt (150 ίπποι), των 2,0lt με την υπερτροφοδότηση και τους 200 ίππους και εκείνο των 3,2lt με τους 250 ίππους.
Οι επιδόσεις σε κάθε περίπτωση είναι από επαρκείς έως ικανοποιητικές με το κορυφαίο των 3,2lt να καταγράφει τελική περί τα 250 χ.α.ω. και τα πρώτα 100 να έρχονται σε 7,3 sec.
Oλες οι εκδόσεις θα είναι διαθέσιμες με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, ενώ από τις αρχές του επόμενου έτους θα διατίθεται για τον κινητήρα με τους 200 ίππους η επιλογή κιβωτίου με διπλό συμπλέκτη (DSG).
To εσωτερικό, τυπικά για VW, διακρίνεται για την ποιότητα και την σχετικά συντηρητική σχεδίαση, τουλάχιστον για όχημα της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Από πλευράς εξοπλισμού σε όλες τις εκδόσεις περιλαμβάνονται 4 αερόσακοι, παραμετρικό σύστημα διεύθυνσης, υπολογιστής ταξιδίου, ψηφιακός διζωνικός κλιματισμός, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης. Τα δερμάτινα είναι έξτρα.
Το EOS αναμένεται στην Ελλάδα τον Ιούνιο του 2006, ενώ το μοντέλο με τον κινητήρα των 115 ίππων, τον Ιούλιο. Η μικρότερη έκδοση θα στοιχίζει 25.970 ευρώ, η έκδοση με τα 150 άλογα θα κοστίζει 31.050 ευρώ. Για την αγορά της έκδοσης με τα 200 άλογα θα απαιτείται η εκταμίευση 35.970 ευρώ.
Αρης Δαμουλάκης