Πράσινη και ηθική αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών στην Ευρώπη

Οι νέοι κανόνες της ΕΕ για βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών αναμένεται να μειώσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της κατασκευής τους.
Πράσινη και ηθική αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών στην Ευρώπη

Για να διασφαλιστεί ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση είναι πλήρως βιώσιμη και κοινωνικά υπεύθυνη, πρέπει να υποστηριχθεί από μια πράσινη, ηθική και παγκοσμίως κορυφαία αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών στην Ευρώπη, αναφέρει η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

Καθώς η παραγωγή και οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη συνεχίζουν να αυξάνονται, το ίδιο θα αυξάνει και η ζήτηση για τις μπαταρίες που τα τροφοδοτούν. Χάρη στα νέα εργοστάσια, αυτές οι μπαταρίες θα κατασκευαστούν στην Ευρώπη. Επίσης, οι εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών και στην ανακύκλωση σημαίνουν ότι η ποσότητα των πρωτογενών πρώτων υλών που απαιτούνται για την κατασκευή τους θα μειωθεί μαζικά. Εν τω μεταξύ, οι νέοι κανόνες της ΕΕ θα αντιμετωπίσουν τις ανησυχίες σχετικά με πιθανές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που συνδέονται με την εξόρυξη πρώτων υλών μπαταριών.

Gigafactories

Τουλάχιστον 22 γιγα εργοστάσια (Gigafactories) μπαταριών σχεδιάζονται για την Ευρώπη τα επόμενα χρόνια, με την παραγωγική ικανότητα να αυξάνεται από 460 GWh το 2025 (αρκετά για περίπου 8 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία) σε 730 GWh το 2030. Αυτό είναι υπεραρκετό για να καλύψει την αναμενόμενη ζήτηση στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην ΕΕ. Δείχνει επίσης ότι οι πολιτικές που στοχεύουν στην τόνωση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων φέρνουν επίσης επενδύσεις στην εγχώρια αλυσίδα εφοδιασμού και την κατασκευή. Πρόσφατες επενδύσεις από την CATL και την Tesla στη Γερμανία, τη Northvolt στη Σουηδία και τη Γερμανία, την LG Chem στην Πολωνία και τη Samsung SKI στην Ουγγαρία και την Αυστρία, για να αναφέρουμε μερικές, σημαίνουν ότι η ΕΕ βρίσκεται πλέον σε καλή θέση για να εξασφαλίσει αυτονομία σε αυτήν τη στρατηγική αλυσίδα εφοδιασμού της μελλοντικός.

Διαθεσιμότητα πρώτης ύλης

Οι φόβοι για τη διαθεσιμότητα πρώτων υλών για μπαταρίες είναι βάσιμοι. Ωστόσο, τα ηλεκτρικά οχήματα (συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας) καταναλώνουν πολύ λιγότερες πρώτες ύλες από τα αυτοκίνητα που καταναλώνουν ορυκτά καύσιμα. Η ανακύκλωση της μπαταρίας ενός ηλεκτρικού οχήματος έχει σαν αποτέλεσμα την απώλεια περίπου 30 κιλών μετάλλων. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια της ζωής του, ένα μέσο αυτοκίνητο που καταναλώνει ορυκτά καύσιμα καίει σχεδόν 17.000 λίτρα βενζίνης (που ισοδυναμεί με μια στοίβα βαρελιών πετρελαίου ύψους 90 μέτρων και περίπου 300-400 φορές περισσότερο από τη συνολική ποσότητα μετάλλων της μπαταρίας που χάθηκε).



Τεχνολογία και ανακύκλωση

Οι εξελίξεις στην τεχνολογία των μπαταριών και στην ανακύκλωση μπαταριών θα μειώσουν επίσης μαζικά την ποσότητα των πρωτογενών πρώτων υλών (ιδίως λιθίου, κοβαλτίου και νικελίου) που απαιτούνται για την κατασκευή μιας μπαταρίας κατάλληλης για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα(EV). Οι τεχνολογικές εξελίξεις θα μειώσουν την ποσότητα λιθίου που απαιτείται για την κατασκευή μιας μπαταρίας EV στο μισό την επόμενη δεκαετία, ενώ η ποσότητα κοβαλτίου που απαιτείται θα μειωθεί κατά περισσότερο από τα τρία τέταρτα και το νικέλιο κατά περίπου το ένα πέμπτο. Μέχρι το 2035, η ανακύκλωση θα συνεισφέρει επίσης πάνω από το ένα πέμπτο του λιθίου και του νικελίου και το 65% του κοβαλτίου, που απαιτούνται για την κατασκευή μιας νέας μπαταρίας.

Ανθρώπινα δικαιώματα

Οι νέοι κανόνες της ΕΕ για βιώσιμες αλυσίδες εφοδιασμού μπαταριών θα αντιμετωπίσουν επίσης τις ανησυχίες σχετικά με πιθανές παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που συνδέονται με την εξόρυξη πρώτων υλών μπαταριών, όπως το κοβάλτιο, μέσω της υποχρεωτικής δέουσας επιμέλειας στην αλυσίδα εφοδιασμού. Ισοδύναμες απαιτήσεις θα πρέπει επίσης να εφαρμόζονται σε όλες τις βιομηχανίες εξόρυξης πρώτων υλών, συμπεριλαμβανομένου του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, για τις οποίες δεν υπάρχουν επί του παρόντος απαιτήσεις δέουσας επιμέλειας ή ιχνηλασιμότητας.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v