Το υγραέριο μειώνει σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου

Τα μοντέλα της Renault προσφέρουν σημαντική οικονομία στα καύσιμα χάρη στους κινητήρες υγραερίου.
Το υγραέριο μειώνει σημαντικά το κόστος χρήσης του αυτοκινήτου

H Renault, αν και έχει εξελίξει όλες τις μονάδες παραγωγής ενέργειας συμπεριλαμβανομένων και των πιο εξελιγμένων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, εξακολουθεί να προωθεί τις εκδόσεις των μοντέλων της που καταναλώνουν υγραέριο γιατί είναι εξασφαλισμένη για τον οδηγό η χαμηλότερη δαπάνη για καύσιμα.

H Renault, προσφέρει τον κινητήρα διπλού καυσίμου, βενζίνης / υγραερίου (LPG), 1.0 TCe 100 ίππων LPG, στα Clio και Captur. Ο κινητήρας αυτός αναβαθμίζει τις επιδόσεις ενώ, την ίδια ώρα, βοηθά στον περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων CO2. Ο κινητήρας διπλού καυσίμου, που καίει βενζίνη – υγραέριο, αποτελεί μια αξιόπιστη, προσιτή στην κτήση και οικονομική στη χρήση επιλογή, που ταιριάζει απόλυτα στις ανάγκες των Ελλήνων αγοραστών.

Αναβαθμισμένη απόκριση στο γκάζι

Τα Renault Clio και Captur διατίθενται και με τον 3κύλινδρο turbo κινητήρα 1.0 TCe 100 ίππων, που είναι διπλού καυσίμου, καταναλώνοντας βενζίνη και υγραέριο (LPG). Το σύνολο προσφέρει αναβαθμισμένη απόκριση στο γκάζι, έχοντας μέγιστη ροπή 17,2 χλγμ., που είναι διαθέσιμα μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. χαρακτηριστικό που τον καθιστά ικανό σε ποικιλία οδηγικών συνθηκών, ενώ έχει χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και περιορισμένες εκπομπές ρύπων CO2.

Στη πραγματικότητα αυτός ο κινητήρας εκπέμπει περίπου 8% χαμηλότερους ρύπους, από τον αντίστοιχο κινητήρα βενζίνης. Οι χαμηλοί ρύποι, σημαίνουν και σημαντική ελάφρυνση στα τέλη κυκλοφορίας.

Πιο φθηνό καύσιμο

Ωστόσο τα πλεονεκτήματα του LPG δεν σταματούν εδώ. Το κόστος του καυσίμου στην Ελλάδα είναι 60% (ή και περισσότερο) χαμηλότερο της βενζίνης, και σχεδόν στο μισό του κόστους του ντίζελ κίνησης. Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός κάνει οικονομία σε κάθε γέμισμα, ενώ το συνολικό κόστος ανά χιλιόμετρο είναι χαμηλότερο σε σχέση τόσο με έναν κινητήρα βενζίνης, όσο και με έναν ντιζελ.

Παράλληλα, το μεγάλο όφελος για όποιον επιλέξει την έκδοση με κινητήρα LPG είναι η αυτονομία. Τα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με δύο δεξαμενές καυσίμων. Μία για τη βενζίνη, χωρητικότητας 39 λίτρων, και μία υγραερίου, χωρητικότητας 32 λίτρων LPG ,για το Clio, ενώ για το Captur οι χωρητικότητες είναι 48 και 40 λίτρα καυσίμου αντίστοιχα.



Μεγάλη αυτονομία

Αυτό, με βάση τις μετρήσεις κατανάλωσης LPG για το μεικτό κύκλο, προσφέρει στο Clio μια αυτονομία που ξεπερνά τα 1.400 χλμ. και στο Captur αυτονομία που ξεπερνά τα 1.500 χλμ. με ένα γέμισμα και των δύο δεξαμενών. Αν συνυπολογίσει κανείς το πολύ πυκνό δίκτυο πρατηρίων ανεφοδιασμού που διαθέτουν LPG στη χώρα μας, τότε το πλεονέκτημα είναι περισσότερο από προφανές.

Η ενσωμάτωση του συστήματος υγραεριοκίνησης τόσο στο Clio, όσο και στο Captur είναι μία διαδικασία που λαμβάνει χώρα κατευθείαν στο εργοστάσιο κατασκευής των μοντέλων. Αυτό σημαίνει ότι ο πελάτης απολαμβάνει όλα τα πλεονεκτήματα ενός εργοστασιακού τελικού προϊόντος που διέπεται από τα ίδια πρότυπα ασφάλειας και αξιοπιστίας, όπως και κάθε άλλου που βγαίνει από τις γραμμές παραγωγής της Renault.

Δεν μειώνεται η χωρητικότητα

Ο turbo κινητήρας βενζίνης 1.0 TCe 100 ιππων είναι σχεδιασμένος από την αρχή για να δουλεύει και με LPG. Παράλληλα, η δεξαμενή του υγραερίου είναι φτιαγμένη από ατσάλι υψηλής αντοχής και τοποθετημένη στο χώρο που, στις απλές εκδόσεις, τοποθετείται ο εφεδρικός τροχός (ρεζέρβα), χωρίς να επηρεάζει τη χωρητικότητα του διαμερίσματος των αποσκευών.

Η λειτουργία του συστήματος είναι πολύ απλή. Η εναλλαγή ανάμεσα στα δύο καύσιμα γίνεται με δύο τρόπους. Είτε χειροκίνητα, από το διακόπτη που είναι τοποθετημένος μέσα στην καμπίνα των επιβατών, είτε αυτόματα, όταν η δεξαμενή του LPG αδειάσει. Μάλιστα, ένας ειδικός δείκτης αποτυπώνει την πληρότητα καυσίμου στη δεξαμενή υγραερίου.

Στην Ευρώπη, περισσότερα από 15 εκ. αυτοκίνητα κινούνται με LPG ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο ξεπερνουν τα 26 εκ. H Renault προσφέρει την τεχνολογία LPG στα μοντέλα της από το 2010.

Λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα

Αλλά τι είναι το υγραέριο; Πρόκειται για ένα μείγμα προπανίου και βουτανίου, που η καύση του παράγει λιγότερο μονοξείδιο του άνθρακα, λιγότερους υδρογονάνθρακες και λιγότερα οξείδια του αζώτου από τη βενζίνη. Εξ ου και εκπέμπει κατά 10% λιγότερους ρύπους από ότι ένας ανάλογος κινητήρας βενζίνης.

Τόσο στην Ευρώπη, όσο και στο μεγαλύτερο μέρος του κόσμου, το σύστημα υγραεριοκίνησης αποτελεί ένα πρόσθετο σύστημα στον κινητήρα βενζίνης. Η χρήση του απαιτεί μία ξεχωριστή δεξαμενή καυσίμου, που είναι ικανή να αντέξει τις υψηλές πιέσεις που της ασκούνται από την υγρή μορφή του καυσίμου, καθώς και μία ελαφρά τροποποίηση στο σύστημα καύσης του κινητήρα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v