Από 33.490 ευρώ το νέο Kia Niro

Η νέα γενιά του Kia Niro διατίθεται σε τρεις υβριδικές εκδόσεις, απαλλάσσοντας τον οδηγό από το άγχος της φόρτισης.
Από 33.490 ευρώ το νέο Kia Niro


Όπως σας είχαμε ενημερώσει στις 4 Ιουλίου 2022 με την ανάρτηση μας που έχει τίτλο Νέο Kia Niro: Το οδήγησα αλλά δεν μπορώ να μιλήσω… η Kia είχε επιβάλει εμπάργκο για την δημοσίευση των οδηγικών μας εντυπώσεων από τη νέα γενιά του Kia Niro στη Φρανκφούρτη κατά την διάρκεια της πανευρωπαϊκής παρουσίασης.

Το εμπάργκο έληξε χθες, η Kia ανακοίνωσε τις τιμές πώλησης και εμείς σας ενημερώνουμε σήμερα για τα όσα ζήσαμε πίσω από το τιμόνι του νέου C- SUV.

Δοκιμάσαμε και τις τρεις εκδόσεις του νέου μοντέλου: υβριδικό (HEV), υβριδικό plug-in (PHEV) και αμιγώς ηλεκτρικό (BEV). Όπως μας ενημέρωσαν κατά την διάρκεια της παρουσίασης η Φρανκφούρτη δεν προβλέπεται η παραγωγή ούτε μιας έκδοσης με κινητήρα ντίζελ, καθώς η εταιρεία θεωρεί ότι πρέπει να επικεντρωθεί στις μονάδες παραγωγής που βασίζονται στον βενζινοκινητήρα Smartstream 1.6 GDI και στην ισχύ των δυο μπαταριών που εφοδιάζουν το PHEV και το BEV.

Υβριδικό χωρίς το άγχος της φόρτισης

Το υβριδικό (HEV) είναι η απλούστερη έκδοση όσον αφορά το τεχνολογικό υπόβαθρο καθώς ανήκει στη κατηγορία των αυτοφορτιζόμενων υβριδικών μοντέλων όπως το Toyota CH-R. Το νέο Kia Niro HEV απαλλάσσει τον οδηγό από το άγχος της καθημερινής φόρτισης καθώς η μπαταρία φορτίζεται μόνο από τον βενζινοκινητήρα και την πέδηση. Ένα ακόμη όφελος είναι η χαμηλότερη τιμή πώλησης στη γκάμα του νέου μοντέλου. Η βασική έκδοση καθορίστηκε στα 33.490 ευρώ. Οι εκδόσεις PHEV και HEV  αξιοποιούν τον βενζινοκινητήρα Smartstream 1. 6 GDI που συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη δεύτερης γενιάς 6DCT. Η έκδοση HEV, αξιοποιεί την ισχύ της τετρακύλινδρης μονάδας και την απόδοση του ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη 32 kW. Συνδυασμένη ισχύς 141 ίπποι.

Στη δοκιμή, διαπιστώσαμε ότι το νέο Kia Niro HEV, έχει πολύ καλή οδική συμπεριφορά παρά το αυξημένο βάρος λόγω της προσθήκης της μπαταρίας και του ηλεκτρικού κινητήρα. Είναι σαφώς βελτιωμένο σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο και επιβεβαιώνει την προσπάθεια της μάρκας να προσδώσει εντονότερα οδηγοκεντρικά στοιχεία στα νέα μοντέλα της.

Να τονίσουμε, την στιβαρότητα της κατασκευής, το άμεσο και με καλή πληροφόρηση τιμόνι, τις καλές ρυθμίσεις των αναρτήσεων, την αίσθηση ασφάλειας και τον εύκολο χειρισμό του αυτοκινήτου.



Υβριδικό με δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης

Στην έκδοση PHEV, η μονάδα παραγωγής ενέργειας απαρτίζεται από τον ίδιο βενζινοκινητήρα Smartstream 1. 6 GDI και ισχυρότερο ηλεκτρικό κινητήρα 62 kW. Στην έκδοση PHEV η συνδυασμένη μέγιστη ισχύς ανεβαίνει στους 183 ίππους και σύμφωνα με τον κατασκευαστή παρέχει αυτονομία μόνο με ηλεκτρική ενέργεια που καλύπτει έως και 65 χλμ. (συνδυασμός WLTP, με τροχούς 16 ιντσών) διαδρομών μηδενικών εκπομπών, επαρκής για τις περισσότερες καθημερινές μετακινήσεις. Στη δοκιμή της έκδοσης PHEV, δεν διαπιστώσαμε σημαντικές διάφορες στην οδική συμπεριφορά, σε σχέση με την έκδοση HEV. Ευπρόσδεκτες οι καλύτερες επιδόσεις και η προσπάθεια της μάρκας να κινείται το αυτοκίνητο με αμιγώς ηλεκτρική ενέργεια όταν η μπαταρία είναι φορτισμένη.

Ο ρόλος του ηλεκτρισμού

Στο PHEV, ο οδηγός θα έχει σημαντική μείωση της δαπάνης για καύσιμα αν φορτίζει κάθε βράδυ την μπαταρία και εφόσον βέβαια εξασφαλίσει φθηνό τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος. Τώρα που οι τιμές της ηλεκτρικής ενέργειας είναι στα ύψη, πρέπει ο οδηγός να κάνει έρευνα αγοράς για τον πάροχο ηλεκτρισμού και να εξετάσει αν τελικά η φόρτιση της μπαταρίας είναι πιο συμφέρουσα σε σχέση με την κατανάλωση βενζίνης. Δύσκολη εξίσωση που από ότι φαίνεται από τον Σεπτέμβριο μάλλον θα γίνει δυσκολότερη. Από 41.290 ευρώ.



Αμιγώς ηλεκτρικό

Όπως ήταν φυσικό επικεντρωθήκαμε περισσότερο στην οδήγηση της αμιγούς ηλεκτρικής έκδοσης του νέου Kia Niro, γιατί πρόκειται για την πρόταση που θα δώσει μάχη με τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων. Η έκδοση BEV, αποδίδει 150 kW μεταξύ 6.000-14.600 σ.α.λ. και ροπή 26 χλγμ. Τελική ταχύτητα 167 χλμ./ώρα και 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,8΄΄. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή αυτονομία των 463 χλμ. (WLTP). Ανακοινώθηκε στη παρουσίαση ότι ο χαμηλός συντελεστής οπισθέλκουσας(0,29) εξασφαλίζει περιορισμένη αεροδυναμική αντίσταση και μέγιστη ενεργειακή απόδοση. 

Η πλήρης φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 64,8 kWh, από 10-80% διαρκεί μόλις 43 λεπτά με έναν κατάλληλο φορτιστή DC. Όταν οι θερμοκρασίες είναι χαμηλές, το σύστημα χρησιμοποιεί ρύθμιση μπαταρίας βάσει πλοήγησης για προθέρμανση της μπαταρίας όταν επιλέγεται ένα σημείο φόρτισης ως προορισμός, κάτι που βοηθά στη μείωση του χρόνου φόρτισης και στην εξασφάλιση της απόδοσης της μπαταρίας. Διαθέτει τυπική θύρα φόρτισης CCS για μεγαλύτερη άνεση.

Ελπίζουμε γρήγορα να αναπτυχθεί το δημόσιο δίκτυο φόρτισης  στην Ελλάδα και να δημιουργηθούν σημεία φόρτισης με ταχυφορτιστές. 

Το αμιγώς ηλεκτρικό Niro είναι απολαυστικό στο δρόμο. Εκτός από το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβου στον εσωτερικό χώρο - κοινό χαρακτηριστικό όλων των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων- να τονίσουμε την ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει το αυτοκίνητο. Συνομιλήσαμε χαμηλόφωνα με τον συνοδηγό μας, εκτιμήσαμε την υψηλή απόδοση του ηλεκτροκινητήρα και την ικανότητα του συστήματος πέδησης που εκτός από την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου προσφέρει ενέργεια και στη μπαταρία. Είναι ένα από τα καλύτερα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει γιατί προσφέρει υψηλά οδηγικά χαρακτηριστικά παρά το αυξημένο βάρος του.



Πιο αναλυτική αναφορά, θα αναρτήσουμε μόλις οδηγήσουμε το νέο Kia Niro στην Ελλάδα. Από 45.790 ευρώ.

Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν στα μέσα Ιουλίου. Τα πρώτα αυτοκίνητα θα παραδοθούν στα μέσα Σεπτεμβρίου. Δεν ανακοινώθηκαν οι τιμές πώλησης. Βασικοί ανταγωνιστές τα Toyota C-HR Hybrid HEV και Renault Captrur E-Tech Plug-in Hybrid 160 ίππων PHEV.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v