Τα μυστικά της Dacia στην αξιοπιστία

Η εταιρεία είναι γνωστή για την αξιοπιστία των μοντέλων της. Πώς τα καταφέρνει όμως;
Τα μυστικά της Dacia στην αξιοπιστία

Γνωστά ως οικονομικά και αξιόπιστα, τα αυτοκίνητα Dacia είναι επίσης ευρέως γνωστά για την κατασκευή τους με στιβαρά ανταλλακτικά και εξαρτήματα. Δεν είναι ασυνήθιστο να βλέπεις αυτοκίνητα Logan και Duster με μερικές εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα στο δρόμο. Αυτή η φήμη δεν οφείλεται στην τύχη.

 Η μακροζωία των αυτοκινήτων Dacia παραμένει ένα καλά κρυμμένο μυστικό που γνωρίζουν μόνο όσοι βρίσκονται στα δύο εργαστήρια που εργάζονται στο Τεχνικό Κέντρο Titu, που βρίσκεται 45 λεπτά βορειοδυτικά του Βουκουρεστίου της Ρουμανίας. Οι μηχανικοί της μάρκας υποβάλλουν τα εσωτερικά και εξωτερικά μέρη όλων των μοντέλων σε αυστηρές δοκιμές για να ελέγξουν την ποιότητα και την αντοχή τους.

Πραγματοποιούνται χιλιάδες δοκιμές κάθε χρόνο για τον έλεγχο της αντοχής των πλαστικών και μεταλλικών εξαρτημάτων που χρησιμοποιούνται στα μοντέλα Sandero, Duster και Jogger. Δύο εργαστήρια είναι εξοπλισμένα με πολυάριθμα εργαλεία γήρανσης και διάβρωσης για την προσομοίωση των διαφορετικών τρόπων χρήσης των οχημάτων και των διαφόρων πραγματικών καιρικών συνθηκών που μπορεί να αντιμετωπίσουν οι οδηγοί. Εξειδικευμένα πειράματα διεξάγονται εδώ και χρόνια, για να εγγυηθεί η μάρκα στους οδηγούς ότι το αυτοκίνητό τους μπορεί να αντέξει τις δοκιμασίες του χρόνου, αναφέρει η μάρκα στην επίσημη ανακοίνωση της.

Κέντρο ανθεκτικότητας πολυμερών και υγρών

Στη γκάμα των ελεγμένων εξαρτημάτων περιλαμβάνονται και όσα είναι κατασκευασμένα από πλαστικό. Διαμορφωμένα σε μια πληθώρα σχημάτων, τα πλαστικά είναι το κύριο συστατικό του εσωτερικού του αυτοκινήτου: ταμπλό, κιβώτιο ταχυτήτων, πόρτες… είναι παντού. Είναι αυτονόητο ότι εάν το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί πλαστικό κακής ποιότητας, τότε ένα μεγάλο μέρος όλων των εξαρτημάτων αναπόφευκτα θα αλλοιωθεί με την πάροδο του χρόνου.

Το εργαστήριο που άνοιξε το 2017 αναλύει τον αντίκτυπο που μπορούν να έχουν οι ατμοσφαιρικές συνθήκες και η διαφορετική χρήση του οχήματος στην εμφάνιση και την ποιότητα των ανταλλακτικών. Για παράδειγμα, οι ακτίνες UV, η ζέστη και οι κακές καιρικές συνθήκες μπορούν να προκαλέσουν λεύκανση, ξεθώριασμα ή ακόμα και απώλεια της αρχικής γυαλάδας των πλαστικών εξαρτημάτων.

Καμπίνα επιταχυνόμενης γήρανσης

Κάθε μέρα στους θαλάμους εργαστηριακών δοκιμών, πολλά δείγματα εκτίθενται σε ακτίνες UV για έως και 3.000 ώρες συνολικά. Τα μέρη εκτίθενται σε επίπεδα ακτινοβολίας όπως αυτά που θα άντεχαν για αρκετά χρόνια έκθεσης στον ήλιο. Τα δείγματα περνούν επίσης αρκετές εβδομάδες σε θαλάμους καιρού που αναπαράγουν ακραίες συνθήκες θερμοκρασίας και υγρασίας, που κυμαίνονται από -40°C έως +100°C. Ο στόχος είναι να δοκιμαστεί η αντίσταση των εξαρτημάτων σε όλα τα περιβάλλοντα. Αφού περάσουν από τους ρυθμούς τους στους θαλάμους δοκιμών, στη συνέχεια αναλύονται και συγκρίνονται με ένα μη παλαιωμένο δείγμα ελέγχου.



Μόνιμα σημάδια

Η απλή χρήση ενός αυτοκινήτου μπορεί επίσης να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην εμφάνιση των πλαστικών εξαρτημάτων. Ένα ποδήλατο, τα κλειδιά ή ένας δακτύλιος, για παράδειγμα, μπορεί να προκαλέσουν ζημιές που θα αφήσουν μόνιμα σημάδια στο αμάξωμα ή στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ως εκ τούτου, όλα τα πλαστικά υποβάλλονται σε δοκιμή γρατσουνιών. Με συγκεκριμένους όρους, μια μεταλλική βίδα ξύνεται κατά μήκος και πλάτος επιλεγμένων δειγμάτων πολλές φορές. Οι γρατσουνιές, που είναι αναπόφευκτες, πρέπει να είναι επιφανειακές και να μην αλλοιώνουν τις ιδιότητες του πλαστικού.

Με την πάροδο του χρόνου, τα εξαρτήματα μπορούν επίσης να στρίψουν, να κυρτώσουν ή ακόμα και να σπάσουν. Και έτσι, μια μηχανή έλξης χρησιμοποιείται στο εργαστήριο ανθεκτικότητας πολυμερών και υγρών για να τεντώσει το πλαστικό για να δοκιμάσει το σημείο θραύσης του. Στη τελική παραγωγή χρησιμοποιούνται μόνο υλικά που περνούν όλες τις δοκιμές.

Διάβρωση μετάλλων

Το κέντρο διάβρωσης που άνοιξε το 2015 είναι το δεύτερο εξειδικευμένο εργαστήριο στο Titu. Όλα τα μεταλλικά μέρη υποβάλλονται σε διεργασίες στον θάλαμο επιταχυνόμενης διάβρωσης. Η βαφή προστατεύει τα μεταλλικά μέρη σε νέα αυτοκίνητα, αλλά ένα ατύχημα ή μια γρατσουνιά που καταστρέφει το χρώμα που εκθέτει το μέταλλο από κάτω σημαίνει μεγαλύτερο κίνδυνο διάβρωσης.

Οι οδηγοί μπορεί να γρατσουνίσουν το αυτοκίνητό τους, επομένως πρέπει να διασφαλίσουμε ότι η διάβρωση παραμένει επιφανειακή και δεν εξαπλώνεται. Πραγματοποιούνται σχεδόν 2.000 δοκιμές κάθε χρόνο για να εγγυηθεί η μάρκα την ποιότητα των μεταλλικών εξαρτημάτων που χρησιμοποιούμε.

Εκτός από μικρά δείγματα, ελέγχονται επίσης ολόκληρα εξαρτήματα όπως το καπό, η πόρτα του χώρου αποσκευών, οι πόρτες και η πλάκα πλαισίου. Χρώμιο και γαλβανισμένα εξαρτήματα, όπως τύμπανα και δίσκοι φρένων, βίδες και εμβλήματα. Βυθίζονται στον θάλαμο διάβρωσης όπου εκτίθενται σε ακραίες καιρικές συνθήκες με διακυμάνσεις της θερμοκρασίας, της υγρασίας και της ποιότητας του αέρα. Φεύγοντας από αυτόν τον θάλαμο, η διάβρωση γύρω από τις γρατσουνιές αναλύεται χρησιμοποιώντας ένα λεπτομερώς ρυθμισμένο σύστημα βαθμολόγησης

Εκτός από την προσομοίωση φυσικών καιρικών συνθηκών, χρησιμοποιούνται δοκιμές για την ανάλυση του τρόπου με τον οποίο οι χημικές ουσίες επηρεάζουν το αμάξωμα. Βρίσκεται δίπλα στον θάλαμο διάβρωσης, χρησιμοποιείται μια ειδική δοκιμή για την έκθεση μεταλλικών μερών σε χημικές ουσίες όπως υγρό πλύσης παρμπρίζ ή αντιψυκτικό φυσιολογικό ορό.



Τα μεταλλικά μέρη ελέγχονται σε θάλαμο διάβρωσης

Οι υπόλοιπες δοκιμές πραγματοποιούνται σε άλλο εργαστήριο. Η μέθοδος περιλαμβάνει ψεκασμό εξαρτημάτων με χαλίκι υψηλής πίεσης για να εξακριβωθεί η ζημιά που μπορεί να προκαλέσει στο μεταλλικό σώμα του αυτοκινήτου. Βαφή, επιχρωμίωση, επίστρωση ψευδαργύρου. Κάθε προστατευτική στρώση αξιολογείται για να διασφαλιστεί ότι τα οχήματα πληρούν τα υψηλότερα πρότυπα ποιότητας.

Μόνο όταν ολοκληρωθεί επιτυχώς η πλήρης αξιολόγηση των  ανταλλακτικών και των υλικών δίνεται η έγκριση για να χρησιμοποιηθούν στα ολοκαίνουργια οχήματα της Dacia, έτσι ώστε κάθε ιδιοκτήτης να μπορεί να φτάσει το όριο των δεκάδων χιλιάδων χιλιόμετρων χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v