Νέα Skoda Fabia: Απίστευτη αναβάθμιση με γερμανική υπογραφή

Η τέταρτη γενιά του supermini διατηρεί τις κλασικές αξίες της μάρκας και συνδυάζει υψηλή λειτουργικότητα και «έξυπνα» χαρακτηριστικά.
Νέα Skoda Fabia: Απίστευτη αναβάθμιση με γερμανική υπογραφή

Η νέα Skoda Fabia, επαναπροσδιορίζει τα στάνταρ της κατηγορία της αξιοποιώντας την τεχνολογία του Group VW. Η τέταρτη γενιά του supermini, βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του γερμανικού ομίλου και υπόσχεται ότι θα διατηρήσει τις κλασικές αξίες της μάρκας, όπως η εξαιρετική σχέση ποιότητας/τιμής, η υψηλή λειτουργικότητα και ευχρηστία και μια σειρά Simply Clever χαρακτηριστικών. 

Eίναι το πιο ευρύχωρο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, με ακόμα καλύτερη ποιότητα και προσφερόμενη άνεση καθώς και πληθώρα νέων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης.

Άφθονοι χώροι

Το δημοφιλές compact μοντέλο άλλαξε εκ βάθρων. Για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου, σχεδόν το 80% του αμαξώματος  αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής. Είναι 11,1 εκατ. μεγαλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο. Με μήκος 4,11 μ., πλάτος 1,78 μ. και μεταξόνιο 2,56μ., προσφέρει άφθονους χώρους στο εσωτερικό. Ο χώρος αποσκευών – o οποίος ήταν ήδη o μεγαλύτερος στην κατηγορία – απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 380 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα, η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.

Εξωτερικά, διαθέτει δυναμικές γραμμές και σπορ αναλογίες, με τους έντονα σχεδιασμένους προβολείς LED (διαθέσιμοι και Full LED) να ξεχωρίζουν στο μπροστινό μέρος, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα εξίσου εντυπωσιακά πίσω φώτα. Εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, όπως αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα, συμβάλλουν σε αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) μόλις 0,28, θέτοντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.



Monte Carlo

H τέταρτη γενιά Fabia, θα λανσαριστεί στις εκδόσεις εξοπλισμού Active, Ambition, Style και στην πολυτελή Monte Carlo. Οι σχεδιαστές εσωτερικού προσάρμοσαν το νέο design concept της μάρκας. Διαθέσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25΄΄, ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής, μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά με επένδυση χρωμίου από το επίπεδο Ambition, όπως και στις λαβές στις πόρτες.

Ένα καινούργιο χαρακτηριστικό είναι η αναγραφή της Fabia και στις δύο πλευρές του περιβλήματος του πίνακα οργάνων, ένδειξη σχεδιαστικής αυτοπεποίθησης. Ξεχωρίζει το δερμάτινο διάκτινο τιμόνι σύμφωνα με το τελευταίο στυλ της μάρκας, ενώ ένα σπορ τιμόνι τριών ακτίνων διατίθεται έξτρα. Για πρώτη φορά θα διατίθεται και διπλής ζώνης Climatronic.

Πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας: έγχρωμες οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες, με φωνητικό έλεγχο και αναγνώριση χειρονομιών, καθώς και υπηρεσίες Soda Connect.

Ειδικά σχεδιασμένα αλεξήλια

Πέντε νέες Simply Clever λειτουργίες κάνουν το ντεμπούτο τους στη νέα Fabia, από αφαιρούμενη θήκη για κύπελλα μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων και κουτί στη σήραγγα μετάδοσης, ανάμεσα στην κεντρική κονσόλα και τα πίσω καθίσματα που κλειδώνει στη θέση του, έως υποδοχές USB-C για φόρτιση και ειδικά σχεδιασμένα αλεξήλια, με τον συνολικό αριθμό των Simply Clever λύσεων να φτάνει τις 43.

Εννέα αερόσακοι

Αξίζει να τονισθεί, η κορυφαία ασφάλεια που προσφέρει. Eξοπλίζεται με έως 9 αερόσακους ενώ διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού. Kατέκτησε πέντε αστέρια στις δοκιμές του Euro NCAP. Πέτυχε το 78% της μέγιστης βαθμολογίας στις δοκιμές ασφάλειας του Euro NCAP και αναδείχθηκε ένα από τα ασφαλέστερα αυτοκίνητα στη κατηγορία της.

Αναλυτικότερα, σημείωσε βαθμολογία 85% και 81% στην προστασία και ασφάλεια των ενηλίκων και των παιδιών επιβατών αντίστοιχα, που συγκαταλέγονται στις κορυφαίες επιδόσεις που έχουν σημειωθεί. Οι επιδόσεις για την προστασία πεζών και τα συστήματα υποβοήθησης, ήταν 70% και 71%, αντίστοιχα, επίσης από τις υψηλότερες. Για πρώτη φορά στη Fabia, προστέθηκαν  επτά προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Η τέταρτη γενιά συνεχίζει την παράδοση της μάρκας την τελευταία δεκαπενταετία, με κορυφαίες επιδόσεις στις δοκιμές πρόσκρουσης του ανεξάρτητου ευρωπαϊκού οργανισμού.

Γερμανικά μοτέρ

Εξοπλίζεται με πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του Group VW, 1.0 MPI ή TSI ή 1.5 TSI, με ισχύ από 80 ίππους έως 150 ίππους.

Στην Ελλάδα, αρχικά λανσάρονται οι κινητήρες 1.0 MPI 80 ίππων και 1.0 TSI 110 ίππων. Ο ισχυρότερoς συνδυάζεται και με αυτόματο κιβώτιο DSG 7-σχέσεων. Όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d, κάποιοι διαθέτουν τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT), ενώ συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6-σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7-σχέσεων που διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Ο εξαιρετικός βαθμός απόδοσης σε συνδυασμό με την κορυφαία αεροδυναμική και το προαιρετικό ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων, επιτρέπουν αυτονομία στο compact μοντέλο μεγαλύτερη από 900 χλμ.(WLTP).



Σπορ σασί

Εκτός από το στάνταρ σασί, η νέα Fabia διατίθεται και με σπορ σασί με πιο σφικτά ελατήρια, χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, ενώ το ειδικό πακέτο Rough-Road, μία επιπλέον επιλογή, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 15 χιλ., διαθέτει ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του αμαξώματος.

Ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 14.990 ευρώ. Υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα. 

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v