Οδηγούμε το ανανεωμένο Hyundai Kona Electric 204 64WKh Limited

Η ηλεκτροκίνηση είναι το μεγάλο στοίχημα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Παρά τις δυσκολίες που παρουσιάζονται στην ανάπτυξη των δημόσιων σταθμών φόρτισης των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων και στην ικανότητα των μπαταριών να εξασφαλίσουν μεγάλη αυτονομία, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων αναπτύσσουν με αυξανόμενο ρυθμό την εξέλιξη και την κατασκευή των νέων, καινοτομικών μοντέλων μηδενικών ρύπων.
Προσβλέπουν στην ανάγκη για δραστική μείωση των επικίνδυνων ρύπων καθώς και στην ανάπτυξη όλων των τεχνολογιών που διαθέτουν τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Επίσης, θεωρούν ζήτημα χρόνου να αυξηθεί κατακόρυφα ο αριθμός των ταχυφορτιστών στην Ευρώπη.
Αξίζει να τονισθεί ότι τα επόμενα χρόνια θα σταματήσει σε μεγάλο βαθμό η παραγωγή αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα και η πλειοψηφία της γκάμας των αυτοκινητοβιομηχανιών θα απαρτίζεται από μοντέλα μηδενικών ρύπων.
Οδηγήσαμε το ανανεωμένο Hyundai Kona Electric 204 64WKh Limited και αξιολογήσαμε τα χαρακτηριστικά του. Δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στον πιο δύσκολο τομέα κάθε αυτοκινήτου μηδενικών ρύπων, την αυτονομία. Η αυτονομία είναι η αχίλλειος πτέρνα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Στην Ελλάδα ακόμη το δημόσιο δίκτυο παροχής ηλεκτρικού ρεύματος για τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα παρουσιάζει πολλές ελλείψεις. Δυστυχώς δεν έχει εξασφαλιστεί η παροχή ρεύματος από ταχυφορτιστές σε καίρια σημεία του οδικού δικτύου και στους αυτοκινητόδρομους.
Το πιο δυνατό ηλεκτρικό μοτέρ
Επιλέξαμε την πιο ισχυρή έκδοση του οικολογικού μοντέλου της Hyundai. Είχαμε στα χέρια μας για μεγάλο χρονισμό διάστημα την ισχυρότερη έκδοση, με τη μεγάλη μπαταρία των 64 kWh. Σύμφωνα με την εταιρεία, διαθέτει πλέον αναβαθμισμένη αυτονομία 660 χλμ. σε αστικό κύκλο ή 484 χλμ. σε μικτό κύκλο, σύμφωνα με τις ρεαλιστικότερες νέες μετρήσεις WLTP.
Από τα πρώτα χιλιόμετρα, με το αμιγώς ηλεκτρικό compact SUV, απολαύσαμε τα δώρα της ηλεκτροκίνησης. Κάτω από το γκάζι είχαμε 204 ηλεκτρικούς ίππους, από την γενναιόδωρη απόδοση του ηλεκτροκινητήρα. Ταυτόχρονα, η ακαριαία ροπή των 39,8 χλγμ. έπαιξε τον πιο καθοριστικό ρόλο στη κίνηση και στην επίτευξη εντυπωσιακών επιδόσεων. Η εργοστασιακή μέτρηση για την επιτάχυνση 0-100χλμ./ώρα σε μόλις 7,9΄΄ στο Normal Mode, δεν είναι μακριά από την πραγματικότητα.
Από την ανάλυση των στοιχείων προκύπτει ότι η απόδοση των 204 ίππων (150 kW) ανεξαρτήτως στροφών και η ροπή των 39,8 χλγμ. είναι ένα πολύ πιο ισχυρό και εκρηκτικό μείγμα ενέργειας σε σχέση με την ενέργεια που παράγει ένας αντίστοιχος turbo κινητήρας εφάμιλλης απόδοσης.
Προφίλ οδήγησης
Δοκιμάσαμε και τα τέσσερα εναλλακτικά προφίλ οδήγησης (Sport, Normal, Eco, Eco+). Είναι όλα αποδοτικά, ενώ τα Eco, Eco+ συμβάλουν στην αύξηση της αυτονομίας. Το «κλειδί» για την καλύτερη δυνατή απόδοση της μπαταρίας είναι η ορθολογιστική χρήση.
One pedal driving
Η δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (one pedal driving) διαθέτει αυτόματη και χειροκίνητη ρύθμιση επιπέδου αναγεννητικής πέδησης, με χειριστήρια στο τιμόνι – πιέζοντας παρατεταμένα την αύξηση αναγεννητικής πέδησης, το αυτοκίνητο έρχεται σε πλήρη στάση. Σας προεκτείνουμε να δοκιμάσετε αυτή την τεχνολογία όταν κάνετε δοκιμή με το Κona Electric, στο επίσημο δίκτυο.
Καλή οδική συμπεριφορά
Παρά το αυξημένο βάρος λόγω της προσθήκης της μπαταρίας, έχει καλή οδική συμπεριφορά. Μάλιστα ακόμη και σε συνθήκες δυναμικής οδήγησης, χάρη και στην πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (multi-link), διαχειρίζεται το βάρος της μπαταρίας με ευστάθεια ασυνήθιστη στην ηλεκτροκίνητη κατηγορία.
Αυτονομία 420 χλμ.
Με οδήγηση που ανταποκρίνεται στη ορθή κοινωνική συμπεριφορά, χωρίς σπιναρίσματα – αν και σε προκαλεί να παίξεις μαζί του - και προσεκτική διαχείριση της ηλεκτρικής ενέργειας, κάναμε 420 χλμ. στο αστικό και περιαστικό περιβάλλον, χωρίς να προσθέσουμε στο περιβάλλον ούτε ένα γραμμάριο CO2.
Οι πιο ακραιφνείς υποστηρικτές του περιβάλλοντος, θα αναρωτηθούν πόσα γραμμάρια CO2, απαιτήθηκαν για να παραχθεί το ηλεκτρικό ρεύμα που τροφοδότησε τη μπαταρία του του Κona Electric; Η απάντηση έχει άμεση σχέση με την σοβαρή έλλειψη πηγών ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα από την κατηγορία των ΑΠΕ.
Θεωρούμε πως όταν αναπτυχθεί και το δημόσιο δίκτυο ταχυφορτιστών χωρίς ταλαιπωρία και καθυστερήσεις, θα φτάσουμε ακόμη και στη Θεσσαλονίκη. Τώρα όμως, είναι δύσκολη αποστολή το ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη, λόγω της έλλειψης ταχυφορτιστών στο εθνικό δίκτυο.
Σημειώνουμε, ότι έχει την δυνατότητα ταχυφόρτισης απο ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος (DC) 100 kW από 0% σε 80% σε λιγότερο από μία ώρα. Σε οικίες ή χώρους στάθμευσης γραφείων, η φόρτιση με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) διαρκεί έως 9 ώρες και 35 λεπτά για πλήρη φόρτιση (0%-100%) της μεγάλης μπαταρίας 64kWh.
Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία θερμικής διαχείρισης της μπαταρίας του, έχει αποσπάσει την ανώτατη βαθμολογία 5 αστέρων από τον Green NCAP, αλλά έχει επιπλέον διακριθεί ανάμεσα σε 20 ηλεκτροκίνητα μοντέλα του ανταγωνισμού από τον NAF (Norwegian Automobile Federation) για την αξιόπιστη ικανότητα να προσφέρει την αυτονομία που υπόσχεται, με τις λιγότερες αποκλίσεις ακόμη και σε συνθήκες ψύχους.
Ευρύχωρος εσωτερικός χώρος
Το μεγάλο πλάτος (1.800 χιλ.) και το διευρυμένο μεταξόνιο (2.600 χιλ.) εξασφαλίζουν ευρύχωρο εσωτερικό χώρο για τέσσερις ενήλικες. Μας έκανε εντύπωση και το ιδιαίτερα χαμηλό επίπεδο θορύβου στη καμπίνα. Αναμφισβήτητα καθοριστικό ρόλο παίζει η απουσία του βενζινοκινητήρα και άλλων μηχανικών τμημάτων. Ωστόσο, μεγάλο ποσοστό στην επίτευξη της εξαιρετικής ποιότητας κύλισης έχουν η εξελιγμένη ηχομόνωση και κυρίως ο χαμηλός αεροδυναμικός συντελεστής μόλις 0,288 cd.
Προηγμένες τεχνολογίες, όπως η οθόνη αφής 10,25’’ με δορυφορικό σύστημα πλοήγησης και υπηρεσίες τηλεματικής Hyundai Bluelink, το premium ηχοσύστημα KRELL, ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων, το αναδυόμενο Head Up Display, τα θερμαινόμενα και αεριζόμενα καθίσματα, ο έξυπνος κλιματισμός με δυνατότητες προθέρμανσης και αφύγρανσης, οι δυναμικές γραμμές καθοδήγησης στην κάμερα οπισθοπορείας και η έξυπνη είσοδος χωρίς κλειδί, συμβάλουν στην ασφαλέστερη και πιο άνετη οδήγηση.
Eγγύηση
Tο Kona Electric συνοδεύεται από 5-ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς όριο χιλιομέτρων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χλμ., όποιο συμβεί πρώτο.
Παρατηρήσεις
Οι σημαντικότερες παρατηρήσεις μας αφορούν, το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου που επηρεάζει την οδική συμπεριφορά κυρίως στις στροφές, η περιορισμένη αυτονομία, η αδυναμία να κάνεις ένα ταξίδι, τα σκληρά πλαστικά στη καμπίνα και η υψηλή τιμή πώλησης. Το ανανεωμένο Hyundai Kona Electric 204 64WKh Limited, κοστίζει 38.046 ευρώ.
Η γκάμα του Hyundai Kona Electric ξεκινά από τα 27.967 ευρώ.