Οδηγούμε το νέο Lexus NX στην Ισπανία

Οδηγήσαμε το Hybrid Electric NX 350h όσο και το Plug-in Hybrid NX 450h+ στους δρόμους της Μαγιόρκα.
Οδηγούμε το νέο Lexus NX στην Ισπανία

Αποστολή στην Ισπανία

Δυναμική εμφάνιση, μοντέρνα γραμμή, τεχνολογία αιχμής, πολυτελές εσωτερικό που ταιριάζει στα ευρωπαϊκά πρότυπα, προηγμένα συστήματα ασφάλειας και βέβαια η πιο εξελεγμένη έκδοση της υβριδικής τεχνολογίας που τώρα πλέον έχει και την δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης(plug-in).

Θα αδικούσαμε την προσπάθεια των Ιαπώνων μηχανικών αν δεν τονίζαμε με έμφαση και την υπεροχή του αυτοκινήτου χαμηλών ρύπων στην αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία.

Το νέο Lexus NX ξεπερνά όλα τα ανταγωνιστικά μοντέλα και ουσιαστικά έχει υπερδιπλάσια αυτονομία από τις Mercedes GLC, BMW X3, Audi Q54 και Volvo XC60. Η ιαπωνική τεχνολογία και η τεχνογνωσία της μητρικής Toyota - που καθιέρωσε την υβριδική τεχνολογία – κεφαλοποιούνται με τον καλύτερο τρόπο και ενισχύουν την προσπάθεια μας για μείωση των ρύπων. Πάνω από 14 χρόνια η Toyota, επενδύει στην υβριδική τεχνολογία, κατήργησε τους κινητήρες ντίζελ και έβαλε πλώρη για την καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης. Μια πορεία που είναι θριαμβευτική και δικαιώνει όσους την υποστήριξαν.  

Μα καλά, τόσο πολύ προχώρησε η Lexus, αναρωτηθήκαμε κατά την διάρκεια της επίσημης ενημέρωσης στη μαγευτική Μαγιόρκα;

Στους δρόμους της Μαγιόρκα, οδηγήσαμε το Hybrid Electric NX 350h όσο και το Plug-in Hybrid NX 450h+, προσέχοντας τους ποδηλάτες και τους αθλητές που έκαναν προπόνηση στην άκρη του δρόμου, βιώσαμε τα μηνύματα που μας έστειλε το μοντέλο με ότι καλύτερο έχει να επιδείξει η μάρκα. Επίσης, τολμάμε να κάνουμε μια πρόβλεψη. Αν η μητρική Toyota αποφασίσει να επενδύσει στο δίκτυο αντιπροσώπων σε όλο τον κόσμο και στην Ελλάδα, θα αυξήσει σημαντικά το ποσοστό της. Ειδικότερα, στην Ελλάδα υπάρχει έδαφος για ταχεία ανάπτυξη της μάρκας, στη μεσαία πολυτελή κατηγορία όπου κάνουν πάρτι οι γερμανικές μάρκες και η σουηδική Volvo, γεμίζοντας τα ταμεία τους με εκατομμύρια ευρώ.



Πεισθήκαμε ότι το νέο NX ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο στην ιστορία της Lexus. Είναι κάτι πολύ περισσότερο από τη δεύτερη γενιά του μεσαίου πολυτελούς SUV της Lexus, καθώς ανοίγει το επόμενο κεφάλαιο για τη μάρκα. Ενσαρκώνει ένα άλμα εξέλιξης στις δυναμικές επιδόσεις, πετυχαίνοντας καλύτερη αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος με το Lexus Driving Signature.

Νέα πλατφόρμα πολυμέσων

Το NX κάνει επίσης το ντεμπούτο μιας νέας πλατφόρμας πολυμέσων που προάγει τη συνδεσιμότητα, την ενημέρωση και την άνεση σε υψηλότερο επίπεδο και επωφελείται από το φάσμα δυνατοτήτων και λειτουργιών του πακέτου συστημάτων υποστήριξης οδηγού και ενεργητικής ασφάλειας Lexus Safety System + επόμενης γενιάς που αποτρέπουν ακόμα περισσότερα ατυχήματα και μειώνουν το φόρτο εργασίας για τον οδηγό.

Η Lexus επαναπροσδιορίζει την κατηγορία μεσαίων πολυτελών SUV με ένα αυτοκίνητο που είναι νέο από κάθε άποψη  – στην πραγματικότητα, το 95% των εξαρτημάτων του οχήματος έχουν δημιουργηθεί εξ αρχής.

Το αμάξωμα συνδυάζει καμπύλες επιφάνειες και αιχμηρές γωνίες, με δυναμικές αναλογίες που υποδηλώνουν ευελιξία και στιβαρότητα. Βέλτιστη αξιοποίηση χώρου επιτυγχάνεται με τη χρήση της πλατφόρμας Lexus Global Architecture K (GA-K), που προσφέρει μία ευρύχωρη καμπίνα και πλούσιο χώρο αποσκευών. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά NX, το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 20 χιλ., το μεταξόνιο κατά 30 χιλ., το πλάτος κατά 20 χιλ. και το ύψος κατά 5 χιλ. Η πλατφόρμα GA-K επιτρέπει τη χρήση φαρδύτερου εμπρός (+35 χιλ.) και πίσω μετατροχίου (+55 χιλ.), που προσδίδει έμφαση στο δυναμικό στήσιμο, με τροχούς και ελαστικά μεγαλύτερης διαμέτρου (ζάντες 18 – 20” και ελαστικά διαμέτρου 720-740 mm).

Μπροστά, η χαρακτηριστική τραπεζοειδής μάσκα της Lexus αποτελεί αναπόσπαστο στοιχείο της αισθητικής του αυτοκινήτου: πιο κάθετη και με πιο διακριτικό πλαίσιο, τονίζει το μακρύ καπό και καθορίζει το σχήμα και τον όγκο του αμαξώματος, που διευρύνεται προς τα πίσω φτερά. Το κομψό σχήμα του καπό υποστηρίζει επίσης την καλή ορατότητα από τη θέση του οδηγού.



Οι ανώτερες εκδόσεις του μοντέλου εφοδιάζονται με εμπρός φώτα με 4 προβολείς LED, με το πρώτο slim Προσαρμοζόμενο Σύστημα Υψηλής Δέσμης (AHS) της Lexus. Κάθε μονάδα περιέχει 11 LED chips, ενώ η δέσμη ελέγχεται από την εμπρόσθια κάμερα. Φώτα ημέρας σχήματος L είναι τοποθετημένα πάνω από τους προβολείς και προσφέρουν ομοιόμορφο φωτισμό σε όλη την επιφάνειά τους και σταδιακό σβήσιμο (fade-out)  όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί τα φλας. Οι στάνταρ προβολείς είναι bi-beam LED με Αυτόματη Υψηλή δέσμη (AHB).

Αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία

Το νέο NX είναι το πρώτο μοντέλο στο οποίο εφαρμόζεται η φιλοσοφία Tazuna της Lexus για το σχεδιασμό του cockpit, μία μέθοδος που αποκαλύφθηκε για πρώτη φορά στο Lexus LF-30 Electrified concept car.

Παίρνοντας το όνομά της από την Ιαπωνική λέξη που περιγράφει πώς ο ιππέας χρησιμοποιεί τα γκέμια για τον έλεγχο του αλόγου, στόχο έχει να προσφέρει στον οδηγό άμεσο, διαισθητικό έλεγχο του οχήματος, ακολουθώντας την αρχή “χέρια στο τιμόνι, μάτια στο δρόμο.” Επίσης αναβαθμίζει την οδηγική εμπειρία, κάνοντας τον οδηγό να νιώθει αυτοπεποίθηση μέσα από τον έλεγχο του οχήματος και του περιβάλλοντα χώρου.

Πληροφορίες με μια ματιά

Για να μη διασπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο, οι πρωταρχικές πηγές πληροφοριών – οθόνη πολυμέσων, οθόνη πολλαπλών πληροφοριών, δείκτες, όργανα και προαιρετικό σύστημα απεικόνισης head-up display – είναι συγκεντρωμένα για να μπορεί ο οδηγός να λαμβάνει την πληροφορία με μια ματιά.

Το σύστημα head-up display μπορεί να χρησιμοποιείται σε τρία modes για την απεικόνιση διαφορετικών επιπέδων πληροφοριών: full mode περιλαμβάνει την κατάσταση του πακέτου συστημάτων ασφάλειας και υποστήριξης οδηγού Lexus Safety System+, standard mode προβάλλει βασικές πληροφορίες στο κάτω άκρο της οθόνης και minimum mode που δείχνει μόνο την ταχύτητα. Ρυθμίζεται ως προς τη θέση, την περιστροφή και τη φωτεινότητα, και οι λεπτομέρειες αποθηκεύονται σε μοντέλα με εξατομικευμένες από τον οδηγό ρυθμίσεις μνήμης.

Τα όργανα ανώτερων εκδόσεων είναι Υψηλής Ευκρίνειας και η εμφάνισή τους μπορεί να εξατομικεύεται με μία γκάμα τριών διατάξεων. Για τα μοντέλα F SPORT, υπάρχει αποκλειστική διάταξη οργάνων που περιλαμβάνει ένα στροφόμετρο, οθόνη υβριδικού συστήματος και ταχύμετρο. Διακόπτες Αφής στο τιμόνι μπορούν να χρησιμοποιούνται για αλλαγή ή ενημέρωση των περιεχομένων στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών χωρίς να διασπάται η προσοχή του οδηγού από το δρόμο.

Το τιμόνι φέρει νέα σχεδίαση την οποία θα δούμε και σε άλλα μοντέλα Lexus νέας γενιάς. Οι χειροτέχνες Takumi βοήθησαν να καθοριστεί με ακρίβεια η διατομή του τιμονιού και η θέση και το σχήμα των υποδοχών για τους αντίχειρες ώστε να προσφέρει βέλτιστη αίσθηση λαβής, χειρισμού, αλλά και σύνδεσης του οδηγού με το αυτοκίνητο. Ο επιλογέας σχέσεων – που παραπέμπει στα εμβληματικά μοντέλα Lexus LC και LS – έγινε όσο το δυνατόν πιο συμπαγής, αλλά με καλή εφαρμογή στο χέρι και με την ιδανική γωνία.

Η Lexus μελέτησε επίσης την απόσταση από τον ώμο μέχρι τις άκρες των δακτύλων για σωματότυπους από όλο τον κόσμο, προκειμένου να δημιουργήσει μία διάταξη που προσφέρει άριστο έλεγχο, χωρίς να αλλάζει η θέση του σώματος του οδηγού. Παρομοίως, το μήκος του υποβραχιονίου στην κεντρική κονσόλα έχει αυξηθεί κατά 84 χιλ., βελτιώνοντας την άνεση για τον οδηγό και το συνοδηγό. Η αίσθηση του cockpit δημιουργείται από το χώρο που ορίζεται από την πόρτα του οδηγού μέχρι την κεντρική κονσόλα.



Απλοποιημένοι μοχλοδιακόπτες

Ο αριθμός φυσικών διακοπτών έχει μειωθεί από 78 σε 45 στο νέο NX και τοποθετούνται ανά ομάδες σε συγκεκριμένες ζώνες σύμφωνα με τη λειτουργία τους. Τα φυσικά μπουτόν έχουν διατηρηθεί για τις πιο συχνές λειτουργίες, για ταχύτερη, πιο διαισθητική λειτουργία. Όσα χρησιμοποιούνται κατά την οδήγηση, είναι διατεταγμένα γύρω από το τιμόνι. Τα χειριστήρια ηχοσυστήματος και κλιματισμού είναι συγκεντρωμένα στην κεντρική οθόνη. Και τα χειριστήρια οδήγησης που μπορούν να χρησιμοποιούνται όταν το όχημα είναι σταματημένο, βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα.

Η εργονομική διάταξη βοηθά στην ομαλή κίνηση των χεριών του οδηγού, κατά την εκκίνηση, τις αλλαγές σχέσεων και την επιλογή προγράμματος οδήγησης (drive mode).

Σχεδίαση καθισμάτων

Η άνεση διακρίνεται σε λεπτομέρειες όπως η ακριβής σχεδίαση των εμπρός καθισμάτων, με έμφαση στον τρόπο που αγκαλιάζουν το σώμα, τη θέση των πλαϊνών μαξιλαριών, ακόμα και στη μορφή των κοίλων περιοχών που δημιουργούν χώρο για τους αγκώνες των επιβατών όταν απλώνουν τα χέρια για να φτάσουν κάποιο χειριστήριο ή να χρησιμοποιήσουν τον αποθηκευτικό χώρο της κονσόλας. Η σχεδίαση του σκελετού των καθισμάτων τοποθετεί τις ραφές της ταπετσαρίας πιο βαθιά στην όλη δομή, για πιο σταθερή θέση του σώματος του επιβάτη και με λιγότερη πίεση προς τα πάνω όταν το όχημα στρίβει.

Ηλεκτρική ρύθμιση οκτώ κατευθύνσεων, και οσφυϊκή υποστήριξη διατίθεται για τα εμπρός καθίσματα των ανώτερων κατηγοριών, ενώ στα μοντέλα F SPORT προσφέρεται πρόσθετη ρύθμιση προσκέφαλου εμπρός/πίσω.

Η απόδοση των ενσωματωμένων συστημάτων θέρμανσης και εξαερισμού των καθισμάτων έχει βελτιωθεί με καλύτερη κατανομή θερμοκρασίας στην πλάτη και την έδρα του καθίσματος.

Το πρώτο σύστημα e-latch της Lexus

Το νέο NX είναι το πρώτο μοντέλο Lexus που εφοδιάζεται με ηλεκτρονικό σύστημα απασφάλισης θυρών e-latch. Αυτό αντικαθιστά τη γνώριμη εσωτερική λαβή πόρτας με ένα διακόπτη πίεσης που τοποθετείται δίπλα στο υποβραχιόνιο στο πάνελ της πόρτας. Στο εξωτερικό, ένα μικρό μπουτόν βρίσκεται στην εσωτερική πλευρά της σταθερής λαβής.

Έτσι η πόρτα μπορεί να ανοίγει με μία απαλή, απλή και σχεδόν αθόρυβη κίνηση, εμπνευσμένη από τα παραδοσιακά συρόμενα διαχωριστικά δωματίων shoji που συναντάμε στα Ιαπωνικά σπίτια. Το e-latch ενσωματώνει τη λειτουργία ασφαλείας Safe Exit Assist, για να εμποδίζει το άνοιγμα των θυρών εάν κάποιο όχημα πλησιάζει από πίσω, αποτρέποντας μία σύγκρουση.



Νέο NX 450h+

Η Lexus βασίστηκε σε μία τεχνογνωσία 15 και πλέον ετών στην υβριδική τεχνολογία για την παραγωγή του πρώτου της Plug-in Hybrid (PHEV), του νέου NX 450h+.

Το κορυφαίο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της νέας σειράς NX, διαθέτει τετρακύλινδρο κινητήρα κύκλου Atkinson 2.5, έναν εμπρόσθιο ηλεκτροκινητήρα 134 kW, έναν πίσω ηλεκτροκινητήρα 40 kW, υβριδικό σύστημα μετάδοσης και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh - η υψηλότερη χωρητικότητα στην κατηγορία.

Το Plug-in Hybrid σύστημα, που περιλαμβάνει ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία, παράγει συνδυαστική μέγιστη ισχύ 309 ίππων, για επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,3΄΄. Κορυφαίες είναι και οι τιμές εκπομπές CO2 – 20 έως 26 γραμ./χλμ. - και κατανάλωσης καυσίμου 0,9 - 1,1 λίτρα/100χλμ.

Χάρη στην ισχυρή μπαταρία και την υψηλή απόδοση, το NX 450h προσφέρει επίσης μία αισθητά υψηλότερη ηλεκτρική αυτονομία. Με 69-76 χλμ. στο μικτό κύκλο WLTP, ή ακόμα και 89 – 98 χλμ. στον αστικό κύκλο, η αυτονομία του είναι υπερδιπλάσια από αυτή που προσφέρουν οι ανταγωνιστές στην κατηγορία του. Χάρη στις δυνατότητες της νέας μπαταρίας, το αυτοκίνητο μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα έως 135 χλμ./ωρα αμιγώς με ηλεκτροκίνηση. Χρησιμοποιώντας το νέο συμπαγή και ελαφρύ υβριδικό σύστημα μετάδοσης της Lexus, το Plug-in Hybrid σύστημα προσφέρει την καλύτερη απόδοση και ισχύ στην κατηγορία.

Το NX 450h+ εφοδιάζεται στάνταρ με το ευφυές, ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης E-Four της  Lexus.

Το NX 350h με υβριδικό σύστημα Lexus τέταρτης γενιάς, με 244 ίππους που αντιστοιχεί σε 24% αύξηση ισχύος, και 10% μείωση των εκπομπών CO2 έναντι του προηγούμενου συστήματος.

Το νέο NX συνοδεύεται χωρίς επιπλέον χρέωση από την ολοκληρωμένη εγγύηση Lexus διάρκειας 6 ετών ή 180.000χλμ.  Οδική Βοήθεια σε Ελλάδα και Ευρώπη για 6 χρόνια.

Ο τιμοκατάλογος του NX 350h ξεκινά από τα 52.900 ευρώ και του NX 450h+ από τα 64.900 ευρώ.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v