Το «τραγούδι» του ηλεκτρικού Renault

Η εταιρεία ενσωματώνει έναν ήχο στα ηλεκτρικά της οχήματα, ώστε να «ακούγονται» στους πεζούς.
Το «τραγούδι» του ηλεκτρικού Renault

Από την αρχή της ανάπτυξης των πρώτων ηλεκτρικών μοντέλων της Renault, έχουν προκύψει μια σειρά από νέα ερωτήματα σχετικά με τη χαρακτηριστική σιωπή του τρόπου λειτουργίας τους.

Πώς προειδοποιούνται οι πεζοί για την προσέγγιση ενός οχήματος που έχει ηλεκτρικό κινητήρα που δεν κάνει σχεδόν καθόλου θόρυβο; Πώς παράγεται μια ηχητική προειδοποίηση η οποία να είναι  αποτελεσματική και να ταιριάζει στη νέα εποχή που λανσάρουν τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων;

Πώς δημιουργείται ένας χαρακτηριστικός ήχος για τα ηλεκτρικά οχήματα που να χαρακτηρίζει τα μοντέλα μηδενικών ρύπων της γαλλικής μάρκας;

Μπορεί να φαίνεται παράδοξο να προστεθεί ένας ήχος σε ένα ηλεκτρικό όχημα που είναι, από τη φύση του, σιωπηλό. Ωστόσο, η ασφάλεια το απαιτεί. Χωρίς εξωτερικό ήχο προειδοποίησης, οι πεζοί δεν μπορούν να ακούσουν ηλεκτρικά οχήματα να πλησιάζουν σε χαμηλές ταχύτητες. Οι οδηγοί λένε επίσης ότι πρέπει να ακούγονται σε όλες τις συνθήκες, ειδικά στην πόλη.

Με την ονομασία VSP (Vehicle Sound for Pedestrians), αυτή η προειδοποίηση αποτελεί απαίτηση για τα ηλεκτρικά οχήματα, επομένως πρέπει να είναι μία από τις παραμέτρους στην ανάπτυξή τους.

Από τα πρώτα της ηλεκτρικά πρωτότυπα αυτοκίνητα, η Renault υπήρξε πρωτοπόρος στην ανάπτυξη ενός συγκεκριμένου VSP. Έγινε πραγματικότητα το 2012, με την έκδοση παραγωγής του Zoe, που είχε έναν προειδοποιητικό ήχο. Στόχος είναι να προειδοποιούνται οι πεζοί χωρίς να τρομάζουν.

Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v