Αντιδρά η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ στα κλιματικά σχέδια της Ευρώπης

Αντιδράσεις έχει προκαλέσει το νέο πακέτο μέτρων, περιορισμών και στόχων για την προστασία του περιβάλλοντος Fit for 55 που εκπόνησε η ΕΕ.
Αντιδρά η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ στα κλιματικά σχέδια της Ευρώπης
Το νέο πακέτο μέτρων, περιορισμών και στόχων για την προστασία του περιβάλλοντος Fit for 55 που εκπόνησε η ΕΕ, αξιολογείται από την αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) μελετά τις λεπτομέρειες των προτάσεων, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Όπως ανακοινώθηκε όλα τα μέλη της ACEA υποστηρίζουν τον στόχο της ουδετερότητας του κλίματος έως το 2050 και επενδύουν δισεκατομμύρια ευρώ σε καινοτόμες και βιώσιμες τεχνολογίες.

Ωστόσο, η απαγόρευση μιας μόνο τεχνολογίας - των κινητήρων εσωτερικής καύσης που καταναλώνουν βενζίνη, ντίζελ, υγραέριο είτε CNG- δεν αποτελεί ορθολογικό μέτρο σε αυτό το στάδιο που βρίσκεται η Ευρώπη. Τα μέλη της ACEA, θεωρούν ότι είναι παράτολμο να καταργηθούν όλοι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης όταν ακόμη δεν έχουν υλοποιηθεί τα προγράμματα ανάπτυξης των οχημάτων εναλλακτικής ισχύος και υπάρχουν τόσο μεγάλες ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τα οχήματα στην ΕΕ.

Ο προτεινόμενος στόχος μείωσης των εκπομπών CO2 από τα αυτοκίνητα κατά 55% έως το 2030 (βάσει των επιπέδων 2021) είναι πολύ απαιτητικός και αν υλοποιηθεί θα πρέπει να εξασφαλισθεί ότι τα κράτη μέλη θα δημιουργήσουν την απαιτούμενη υποδομή φόρτισης και ανεφοδιασμού των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, επισημαίνουν οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Επιπλέον, ο νέος στόχος για τις εκπομπές CO2 θα επιταχύνει σημαντικά τον διαρθρωτικό μετασχηματισμό των εργοστασίων, απαιτώντας προσεκτική διαχείριση για να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος στην οικονομία και στις θέσεις εργασίας, τονίζουν τα μέλη της ACEA.

Η ACEA σημειώνει ότι το πακέτο περιλαμβάνει δεσμευτικούς στόχους για την ανάπτυξη υποδομής φόρτισης και ανεφοδιασμού, καλύπτοντας τις απαιτήσεις όλων των τύπων οχημάτων - όχι μόνο εκείνων των αυτοκινήτων, αλλά και φορτηγών και βαρέων οχημάτων.

Ωστόσο, η ACEA ανησυχεί πολύ για το γεγονός ότι οι στόχοι υπολείπονται των απαιτούμενων αναγκών, αφού προβλέπονται μόλις 3,5 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης έως το 2030. Σύμφωνα με πρόσφατους υπολογισμούς της Επιτροπής, μια περαιτέρω μείωση των εκπομπών CO2 των αυτοκινήτων κατά 50%, το 2030, θα απαιτούσε περίπου 6 εκατομμύρια διαθέσιμα στο κοινά σημεία χρέωσης.
Μπείτε στη συζήτηση

σχόλια

v